Iron Maiden uusi levy

No jos mä sitten kommentoin tuota uutta biisiä, kun kovin moni ei uskalla sitä askelta näemmä ottaa.

Parin kuuntelu kerran jälkeen voisin sanoa, että eihän se Wildest Dreams'kään ollu mikään ihmeellinen sinkku :)
Tommone aika perus maiden, imo.

No jos mä sitten kommentoin tuota uutta biisiä, kun kovin moni ei uskalla sitä askelta näemmä ottaa.

Parin kuuntelu kerran jälkeen voisin sanoa, että eihän se Wildest Dreams'kään ollu mikään ihmeellinen sinkku :)
Tommone aika perus maiden, imo.

Mä itseasiassa pidin tuosta biisistä, jo heti ensimmäisellä kuuntelulla :)

Mitä tulee tuohon Somewhere in Time väittelyyn, niin mun mielestä se on Maidenin parhaita, ellei paras levy (kyllä, mulla on ne kaikki ;) ).

Piiitkästä aikaan paras sinkku biisi mitä maiden on tehny biisi kyllä kolahti ku
metrinen halko uskallan veikata että levystä tulee pirun kova ja jos biisit on tota tasoa niin ei mitään hätää.

Jees, jos koko levy on yhtä kovaa tasoa vois ensimmäisen kerran elämässään vetää läskiperseensä Iron Maidenin keikalle kun seuraavan kerran tuleevat Suomeen...

Hyvä biisi tuo uusi, ei mikään trooper, mutta kuiteskin.

Jossain kohtaa ois saanu tulla semmonen osa misä sanat menee sillee "naa naa naa nan nan naa naa nan naa" jos joku nyt tajusi :D

Samaa huttua ku edellinen levy suurimmalta osin. Yläaste riffiä väännetty ja kait sen verran ois aikaa ja fyffeä että saataisiin biisit kuulostamaan paremmilta. Varmaan sama idea ku edellisellä levyllä että haettu jotain eloa soundiin, nauhottas harris siellä navetassa jossa no prayeri on tehty, tulis sian röhkintää ja paskan hajua. No se oli kuitenkin harris/murray tekele, odotan innolla mitä smith on tällä kertaa viäntäny.'

Jos levyn biisit kestää sen 7-9min nii pitäs himpun verran enempi viilata niitä biisejä ja miettiä ettei vaan rimputeta e,d ja c:tä ja mitä suoli pukkaa ulos...toivottavasti onkin mietitty.

HELPOTTI KOVIN!!!

Eipä oikein kolahtanut tuo sinkkubiisi toisenkaan kuuntelukerran jälkeen millään tasolla. Missä on tuplakitara tiluttelumelodiat? Mun makuun tossa kappaleessa ei ollut koukkuja tarpeeksi että jaskais kiinnostaa. Parasta tuossa videossa oli Nickon ilveily. Tällaisessa vanhan koulun heavyssa pitäis olla jotain koukkua, hyvä riffi, melodia tai joku juoppohoilauskohta.

Nykymaiden kolahtaa kyllä muuten, pidin Dance of death:istä kovastikin mutta tämä on vähän kuin köyhä versio jostain Killersin raidasta. Toivottavasti muu levy on tarttuvampaa kamaa.

Eipä oikein kolahtanut tuo sinkkubiisi toisenkaan kuuntelukerran jälkeen millään tasolla. Missä on tuplakitara tiluttelumelodiat? Mun makuun tossa kappaleessa ei ollut koukkuja tarpeeksi että jaskais kiinnostaa. Parasta tuossa videossa oli Nickon ilveily. Tällaisessa vanhan koulun heavyssa pitäis olla jotain koukkua, hyvä riffi, melodia tai joku juoppohoilauskohta.

Nykymaiden kolahtaa kyllä muuten, pidin Dance of death:istä kovastikin mutta tämä on vähän kuin köyhä versio jostain Killersin raidasta. Toivottavasti muu levy on tarttuvampaa kamaa.

Juuri nämä itselläkin mielessä.

AC/DC, Judas Priest, Metallica, Deep Purple, Rainbow, Whitesnake - kyllä näistä suurin osa on mennyt samalla formaatilla eteenpäin.

Väittäisin että kyllä nuo bändit ovat konseptiaan muuttaneet, ja osa todella rajusti.

Rainbow oli Dion aikana heviä, ja Rising-levyä kutsutaan jopa power metallin ensimmäiseksi levyksi. Down To Earth -levyllä lähdettiin Graham Bonnetin johdolla popimpaan suuntaan (mm. Since You've Been Gone), ja entisestään se korostui Joe Lynn Turnerin aikakaudella (mm. I Surrender).

Deep Purple on nykyään ihan nössökamaa. Oikeastaan kaikki Blackmoren jälkeinen.

David Coverdalen jättäessä Deep Purplen Whitesnake aloitti bluesahtavana bändinä. 80-luku ja rahanhimo toi kuitenkin tullessaan sukkahousut ja permanentit, ja WS oli yksi kasareimmista bändeistä (esim. levyt 1987, Slip Of The Tongue). Uudemmasta tuotannosta en tiedä.

Tarvitseeko Metallicasta edes kertoa?

Ensinnäkin voisi kysyä, että mitkä noista bändeistä edes ovat pysyneet pinnalla. Metallica on iso juttu ja AC/DC sekä Purple vähän pienemmässä mittakaavassa, mutta Priest, Rainbow ja Whitesnake eivät nyt oikein mitenkään ole hot tällä hetkellä. Whitesnakeen vielä sellainen lisäys, että tuon kasari-ilmiön harjalla ratsastamisen jälkeen Coverdale palasi takaisin enemmän sinne bluesin ja hitaampien biisien suuntaan.

Luulenpa muuten, että Rainbow ei ole koskaan mennyt laulajan johdolla yhtään mihinkään suuntaan. Blackmore tuntuu olevan aika oman tiensä kulkija näissä asioissa.

Itse pidän kyllä tuosta Maidenin biisistä. Tuosta kuunneltuna kuulostaisi siltä, että komppikitaroissa olisi kaikkien aikojen lihaisimmat soundit. Kitarasoundien tietynasteinen munattomuus on aina häirinnyt mua maidenissa. Soolossa Murray poimii hienosti Straton kaulamikin soundia. Biisistäkin bidän paljon, pelkästään se, että Maiden tekee jotain yllättävää, on loistava veto.

Hyvältä kuulostaa biisi. Aika paljon Brucen soolo kaman kuuloista, etenkin laulu, mikä on vaan hyvä asia. Kitarakin soundaa muhkeesti.

Kerrankin maidenilta pitkä biisi sinkkuna, eikä mitään radio soittoon tehtyä hitti kertsi runttausta. Nyt odotan innoilla uutta levyä, jos olis kokonaan tätä tasoa.
Parasta maidenia sitten 80-luvun, ainakin näin äkkiseltään kuunneltuna.

Whitesnakeen vielä sellainen lisäys, että tuon kasari-ilmiön harjalla ratsastamisen jälkeen Coverdale palasi takaisin enemmän sinne bluesin ja hitaampien biisien suuntaan.

En tiedä uudemmista levytyksistä, mutta ainakin Jäähallin-keikka oli just sitä 1987-kamaa. No, se on kuitenkin just sitä Whitesnakea jota itse diggaan. Whitesnake uudistui 1980-luvulle, ja on sittemmin jättänyt sukkahousut pois. Ennallaan eivät ole pysyneet.

Luulenpa muuten, että Rainbow ei ole koskaan mennyt laulajan johdolla yhtään mihinkään suuntaan. Blackmore tuntuu olevan aika oman tiensä kulkija näissä asioissa.

Tässä sä oot kyllä oikeessa. Mun ei olisi pitänyt sanoa että laulajan johdolla, vaan aikana. Eikös Dio lähtenytkin bändistä sen takia, että ei saanut olla bändin pomo? Muistaakseni Rainbow kasattiin alunperin melko pitkälti Dion vanhan bändin ympärille, mutta Blackmore otti hommat haltuunsa.

Ja tuosta Maidenin biisistä: ei iske. Toivottavasti levy on parempaa tasoa.

(mm. Since You've Been Gone), ja entisestään se korostui Joe Lynn Turnerin aikakaudella (mm. I Surrender).

Biisit eivät tietääkseni ole kenenkään rainbown jäsenen käsialaa. Ainakin i surrenderin kohdalla muut jäsenet painostivat Blackmorea laittamaan levylle. Tais olla jonkun studio heebon tekemiä.

Kaikki bändit muuttuu ajankuluessa ja eihän sitä eroa huomaa jos ei ole tutustunut bändin koko tuotantoon. Jos joku kehtaa väittää että Priesti on aina ollut samanlaista niin Huhhuh, kuuntelehan niitä levyjä. Tottakai jokaikessa vanhanluokan bändissä on se oma juttu ja bändin tunnistaa heti vaikka olisi muutaman biisin vain kuullut koko 200 biisin joukosta.
Omaan korvaan örinäbläkkis on aivan saman paskan kuulosta, kuulostaa ihan siltä kuin kaikki nykis aina samaa biisiä.:D

Biisit eivät tietääkseni ole kenenkään rainbown jäsenen käsialaa. Ainakin i surrenderin kohdalla muut jäsenet painostivat Blackmorea laittamaan levylle. Tais olla jonkun studio heebon tekemiä.

Jeh, AllMusic.com kertoo I Surrenderin olevan Russ Ballardin käsialaa. No joka tapauksessa Rainbow muutti linjaansa Dion lähdön jälkeen selkeästi. Ei ehkä yhtä radikaalisti kuin Van Halen vaihtaessaan Rothin Hagariin, mutta kuitenkin.

Albumista ilmestyy myös erikoispainos, jossa mukana DVD.

DVD:llä tunnin mittainen dokumentti Making Of A Matter Of Life And Death videon tekemisestä, The Reincarnation Of Benjamin Breeg video, valokuvia Different Worldsin kuvauksista ja valokuvagalleria.

Itselle kyllä kolahti ihan täysillä, ei ollu ns. normaali kolmen ja puolen minuutin hittikaavaan vedetty rallatus. Edelleen huomaa soundista, että maiden äänittää levyt analogisesti, kuten silloin "ennen vanhaan". Hyvältä kuulostaa ja marraskuuta odotellaan.

Kyllähän sen soundista huomaa, kun levyä ei kuulemma ole masteroitu ja musiikin kanssa tekemisissä olevat(äänitys puolen) tajuavat kyllä eron masteroimattomassa ja masteroidussa.

AC/DC, Judas Priest, Metallica, Deep Purple, Rainbow, Whitesnake - kyllä näistä suurin osa on mennyt samalla formaatilla eteenpäin.
Heviä näistä ei ole kuin Priest ja Metallica (vaikka muutkin hyviä bändejä onkin). Priestin viimeisistä en osaa sanoa, kun en ole kuullut, mutta eikös siinä ole laulajakin vaihtunut? Vai onko Halford palannut?

Mutta Metallican tyyli nyt ainakin on varmasti muuttunut, ja paljon! Tyylihän muuttui jo mustalla levyllä, Bob Rockin MTV-hevi on pikkasen erityylistä kuin 4 ekaa levyä. Ja sen jälkeiset levyt on olleet hirveää kuraa, eikä tyylillisesti mitään tekemistä alkuaikojen speed/thrash-metallin kanssa.

Kaks hevibändiä listaisin jotka ei ole juurikaan, mun mielestä, muuttaneet tyyliään: Slayer ja Manowar. Kunniamainintana eniten tyyliään muuttaneesta hevibändistä voisi listata Paradise Lostin.

Dance of Death on hyvä levy Perk..:rock:

Näin on saatana!!:rock:
Nämä musiikista selkeästi mitään ymmärtämättömät voisivat pitää suutaan soukemmalla....:D

Itse en digannut Blaze-ajan levyistä, enkä BNW:stä,
mutta Dance Of Death oli niin saatanan kova.

:offtopic: Audioslavekin pistää uutta levyä markkinoille syyskuussa,
tässähän on vanha rasisti ihan autuaana.
Ei puutu kuin että Cult ja AC/DC tekaisisivat uutta kiekkoa,
niin taivas olisi maan päällä.

Back
Ylös Bottom