IP:n vaihtamisesta/bännin kiertämisestä

Minut on bännäty yhdestä nettisivustosta ip:n perusteella. Ja oikeasti ilman syyttä! (Ulkomaalaiset ovat vain niin vitun äkkipikaisia bänneineen)
Niin olisiko minulla mitään mahdollisuutta kikkailla tuon ohi, yksinkertaisella tavalla?

Tottakai joku welho ton osais tehdä, mutta kysymys kuuluukin, että pystyisinkö MINÄ tekemään sen suht yksinkertaiseti ja laillisesti?

Huom. tämä ei koske pakkiksen bännejä, vaan mielestäni paljon höllempi' bännäily tekniikoita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä tiedä onko se nyt kaikista paras idea alkaa täällä jakamaan vinkkejä miten kiertää ip-banneja kun pakkiksenkin bannit niihin yleensä perustuvat...eiköhän nuo tiedot löydy netistä.com:ista kunhan vaan hakee tarpeeksi.

Miksi en yhtään ihmettele jos herra -Marchi- on jostakin bannit saanut. :jahas:

Ja voihan sitä ip:n vaihtoa sun muuta kikkailua kokeilla, mutta heti kun sut taas yhdistetään edelliseen bannattuun nimimerkkiin, niin napsahtaa uusi banni.Jossakin vaiheessa luppuu kuitenkin mielenkiinto vedellä tätä rumbaa läpi. Eikä niitä IP osoitteita taida loputtomasti olla, vaikka ois kuinka vaihtuva IP. Ei ihmistä ole kovin vaikea kirjoitustyylin ja juttujen perusteella tunnistaa.

Vähän offtopic mutta.... kun otin tämän kaapelinetti yhteyden niin siellä kysyttiin että haluanko kiinteän ip:n vai en olleenkaan ip:tä? no halusin kiinteän kun en muutakaan osannut sanoa asiaan...:) Mutta jos olisin sanonut että en halua niin mitä se olisi merkannut? että joka kerta kun koneen käynnistän niin olisi ollut eri ip? Vai eikö olisi ollut ollenkaan ip:tä?

Sitten olen huomannut että joissakin nettiforumeissa on se kirjoittajan ip näkyvissä. Eikös tuo ole hieman huono asia? Pystyykö vaikka herra X ottamaan yhteyden minun koneeseen jos se ip näkyy minun kirjoittaman viestin jälkeen? Ja onko tuohon mitään konstia suojautua että sitä ei näkyisi?

Kiinteellä ip:llä voit hurutella vaikkapa palvelinta, kun se ip ei vaihdu tietyin aikavälein...

Muutoin kone saapi ip:n dhcp:ltä ja vaihtuu aikaajoin tahi itse sen vapauttamalla ja uudistamalla... Myös näinkin voipi pittää palvelimia, kunhan vaan tutustuu vaikkapa noip-jutskiin... :)

japa sanoi:
Sitten olen huomannut että joissakin nettiforumeissa on se kirjoittajan ip näkyvissä. Eikös tuo ole hieman huono asia? Pystyykö vaikka herra X ottamaan yhteyden minun koneeseen jos se ip näkyy minun kirjoittaman viestin jälkeen? Ja onko tuohon mitään konstia suojautua että sitä ei näkyisi?

Jos se herra X on jotakuinkin normaali koneenkäyttäjä niin ei se pysty ip:n perusteella koneelle tulemaan. Sellaset HC hakkerit voi olla asia erikseen, niiden kyvyistä en lähde veikkailemaan. Tosin tuskimpa sellaisilla olisi mitään itressejä sun koneelle tunkeutua. Joissakin palomuureissa on sellainen asetus jolla ip:n voi piilottaa, en kylläkään tiedä miten hyvin sellainen toimiin. Varmimmin ip:n saa piiloon käyttämällä välityspalvelinta, eli proxya. Siis kone ottaa yhteyden välityspalvelimen kautta ja silloin se sun oma ip ei näy eteenpäin.

Woland sanoi:
Jos se herra X on jotakuinkin normaali koneenkäyttäjä niin ei se pysty ip:n perusteella koneelle tulemaan. Sellaset HC hakkerit voi olla asia erikseen, niiden kyvyistä en lähde veikkailemaan. Tosin tuskimpa sellaisilla olisi mitään itressejä sun koneelle tunkeutua. Joissakin palomuureissa on sellainen asetus jolla ip:n voi piilottaa, en kylläkään tiedä miten hyvin sellainen toimiin. Varmimmin ip:n saa piiloon käyttämällä välityspalvelinta, eli proxya. Siis kone ottaa yhteyden välityspalvelimen kautta ja silloin se sun oma ip ei näy eteenpäin.

Sellaista asiaa ei ole olemassakaan, kuin IP:n piilottaminen. Liikenne netissä on aina sellaista, että sun täytyy saada dataa myös takaisin, jolloin lähettäjän (eli sen jolta haluat IP:n piilottaa) täytyy tietää sun osoite. Ainoa mahdollinen keino piiloutua on siis proxyn kautta. Proxyt ei valitettavasti piilota myöskään sun IP:tä, koska suurin osa HTTP-proxyistä pistää esim. proxyä käyttävän (eli sun IP:n) jokaiseen kyselyyn mukaan. Tätä arvoa ei tosin yleensä weppipalvelimissa loggata, mutta sen voi tehdä jos haluaa. IP:n piilottamista varten täytyy siis löytää sellainen proxy, että se ei näytä käyttäjän IP:tä. Tämä käytäntö vaihtelee operaattoreiden kesken täällä kotimaassa.

Lisäksi tuskin ketään kiinnostaa, jos sun IP on näkyvillä jollain foorumilla. Ainoa tilanne jolloin saattaisi kiinnostaa olisi, jos olet juuri foorumilla lesonnut, että sulla on esim. 10mbit nettiyhteys tjsp., koska se tekee sun koneesta hyvän zombien DDoS-hyökkäyksiä varten. Tästä samasta syystä esim. koneet yliopistojen kampusverkoissa ovat jatkuvasti hyökkäysten kohteena ja jatkuvasti joutuu myös sulkemaan kytkinten portteja, kun joku kone osallistuu hyökkäykseen.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, niin helpoin tapa päästä sivulle on kokeilla ISP:n proxyä, jos et ole aikaisemmin käyttänyt sitä. Mikäli sulla on dynaaminen osoite, niin ne osoitteet yleensä tulevat samasta osoiteavaruudesta, joten suurella todennäköisyydellä ne ovat bannaanneet kaikki ne osoitteet, jotka sulla on kierrossa. Tämä on todennäköisempää mitä pidempään olet foorumia lukenut.

Net Virgin sanoi:
Muutoin kone saapi ip:n dhcp:ltä ja vaihtuu aikaajoin tahi itse sen vapauttamalla ja uudistamalla... Myös näinkin voipi pittää palvelimia, kunhan vaan tutustuu vaikkapa noip-jutskiin... :)

Aika harvoin varsinkaan näin laajakaista-aikaan nuo IPt enää vaihtuu, vaikka IP DHCP-palvelimelta tulisikaan. Kaikki vähänkin järkevämmät palvelimet kun pyrkivät antamaan saman IPn kuin edelliselläkin kerralla kysyjälle tämän nettiyhteyteen valjastetun verkkokortin MAC-osoitteen perusteella (minkä vaihtaminen ainakin virtuaalisesti onnistuu myös varsin helposti).

Itselläni on edelleen sama ip kuin lokakuun alussa, kun saunalahden liittymän otin, vaikka on katkeillut yhteys useampaan otteeseen, ja onpa adsl-purkissa käytetty muitakin koneita kiinni kuin tuo normaalisti palomuurina toimiva linux. Ei siihen pysyvyyteen silti voi luottaa, joten dyndns on kyllä käytössä :)

Timba, eh eh.

Joku hemmo oli mun koneen kautta käynyt spämmäämässä tekaistulla minun nimimerkillä erästä foorumia. Mulla oli ollu sillo virusturvat rikki. Oli kivaa, ku iha ihme hemmoja tuli rähisee. Jotkut uskoivat syyttömyyttäni ja ns. ne joiden OLISI pitäny uskoa, eivät uskoneet. Siksi tuli yhdestä kivasta baikasta banaania. :/ :(

-Marchi- sanoi:
Timba, eh eh.

Joku hemmo oli mun koneen kautta käynyt spämmäämässä tekaistulla minun nimimerkillä erästä foorumia. Mulla oli ollu sillo virusturvat rikki. Oli kivaa, ku iha ihme hemmoja tuli rähisee. Jotkut uskoivat syyttömyyttäni ja ns. ne joiden OLISI pitäny uskoa, eivät uskoneet. Siksi tuli yhdestä kivasta baikasta banaania. :/ :(

Nyt en kyllä tajunnut. Miten sun virustorjunnan toimimattomuus voi aiheuttaa sen, että joku pääseen sun nimimerkillä spämmäämään jonnekkin. Eikö se ole salasanan kautta vai käyttikö se "joku" sun konetta. Mä oon ihan pihalla.

-Marchi- sanoi:
Timba, eh eh.

On hyvin epätodennäköistä, että joku murtautui ensin koneellesi, avasi sitten selaimesi ja koska olet tallentanut selaimeesi forumin käyttäjätunnuksesi niin sitä kautta meni kirjoittelemaan nimissäsi jollekin forumille....

Todennäköisempää on että joku on keksinyt sinun salasanasi ja kävi kirjoittelemassa sinun tunnuksellasi sillä tavoin viestejä.

Mixu sanoi:
On hyvin epätodennäköistä, että joku murtautui ensin koneellesi, avasi sitten selaimesi ja koska olet tallentanut selaimeesi forumin käyttäjätunnuksesi niin sitä kautta meni kirjoittelemaan nimissäsi jollekin forumille....

Todennäköisempää on että joku on keksinyt sinun salasanasi ja kävi kirjoittelemassa sinun tunnuksellasi sillä tavoin viestejä.

-Mahdollista tietenkin on että kyseisen kaverin koneelle on murtauduttu ja asennettu jonkuntasoinen keylogger-ohjelma,sitä kautta saatu käyttäjätunnus ja salasana,sitten aloitettu chattailu...

Timba79 sanoi:
Nyt en kyllä tajunnut. Miten sun virustorjunnan toimimattomuus voi aiheuttaa sen, että joku pääseen sun nimimerkillä spämmäämään jonnekkin. Eikö se ole salasanan kautta vai käyttikö se "joku" sun konetta. Mä oon ihan pihalla.

En mäkään tajunnut. Itse en ollut edes rekisteröitynyt koko foorumille! Joku oli sit rekkautunut sinne nickilläni ja laittanut sähköpostiksi omani. Ja kaiken lisäksi sen spämmääjän eli "minun" ip oli omani. Eli jotenkin oma koneeni siihen liittyi. En minä vieläkään tiedä, että mitä vittua on käynyt. Tai miten.
Nyt ainakin virusohjelmat pelaa, enkä anna hetkeäkään olla paskana...

-Marchi- sanoi:
En mäkään tajunnut. Itse en ollut edes rekisteröitynyt koko foorumille! Joku oli sit rekkautunut sinne nickilläni ja laittanut sähköpostiksi omani. Ja kaiken lisäksi sen spämmääjän eli "minun" ip oli omani. Eli jotenkin oma koneeni siihen liittyi. En minä vieläkään tiedä, että mitä vittua on käynyt. Tai miten.

Dr. Jeckyll & Mr. Hyde. Selvä tapaus. :)

Mulla on joskus käyny vähän samoin, kun on vaihtuva ip niin on tullu suoraan ilmotus bannauksesta, ja joskus tullut myös maili osoitteeseen jotain paska viestejä häirinnästä. ihan yleistä taitaa olla ainakin tuo maili osoitteen kaappaus, eli katotaan vaan netistä joku osote millä rekataan sisään.

-Marchi- sanoi:

Mitenkään mahdollista, että joku sun kavereistasi / broidi tehnyt joko sulle kiusaa tällä tavalla sillä välin ku kävit reeneissä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom