Intuitive eating

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lokakuu
  • Aloitettu Aloitettu
Kai se intuitio jotain kertoo. Käsi ylös, kuin moni pitää hyvänä ja terveellisenä asiana syödä munkkeja, sipsejä, limukkaa, isoja määrää vaaleata leipää, prosessoitua pikaruokaa tms. Moni vain jättää liian useasti huomioimatta sisäisen äänensä ja hakee hetkellistä nautintoa suussa tai helppoa ratkaisua.
Eihän tuolla ole intuition kanssa mitään tekemistä. Vai mitä luulet, sanooko lapsi, että "ehkä mun ei kannattais", kun laitat pöydän koreaks noilla mainitsemillasi herkuilla? Intuitio on nimenomaan "om nom" ja jostain opittu tieto kolkuttelee takaraivossa.

Mulla tulee ihan törkeä hiilari/sokerihimo kun mulla on nälkä. Jos silloin rupean kuuntelemaan mun intuitiota niin vedän naamaan sipsipussin, karkkipussin, pussillisen leipää, what ever joka on täynnä hiilaria. Ja kun mun kroppa ei käsittele hyvin hiilaria niin se kaikki kerääntyy mulle vatsanseudulle ja lihon 1-2 kg kuukaudessa. Vuodessa kivat reilu 10 kg.
Ihminen on myös mestari selittämään asioita omaksi hyväksi. Pettäjät vakuuttaa että pettäminen on ok koska puoliso pihtaa/kiukuttelee/tekee sitä ja tota, pedofiilit vakuuttaa että se lapsi halusi että sitä kosketellaan tms, nuo jotkut raiskaajat vakuuttelee että se nainen halusi seksiä kun pukeutui paljastavasti jne. (Kärjistetysti)

Pitää osata erottaa se oikea viesti ja pelkä mielihalu toisistaan.
Ei ne hiilarit (tai rasvatkaan) minnekään keräänny, jos vaan pitää huolen energiatasapainosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tuolla ole intuition kanssa mitään tekemistä. Vai mitä luulet, sanooko lapsi, että "ehkä mun ei kannattais", kun laitat pöydän koreaks noilla mainitsemillasi herkuilla? Intuitio on nimenomaan "om nom" ja jostain opittu tieto kolkuttelee takaraivossa.

Ei ne hiilarit (tai rasvatkaan) minnekään keräänny, jos vaan pitää huolen energiatasapainosta.
No kerro mulle miten pidän huolen energiatasapainosta että voisin syödä hiilareita ilman että lihoan ja mielellään vielä niin että saisin tiputettua 15 kg pois?
Toimivasta vinkistä maksan sulle mielelläni.

No kerro mulle miten pidän huolen energiatasapainosta että voisin syödä hiilareita ilman että lihoan ja mielellään vielä niin että saisin tiputettua 15 kg pois?
Toimivasta vinkistä maksan sulle mielelläni.
Ensinnäkin, energiatasapainolla et saa pudotettua 15 kiloa pois, vaan siihen vaaditaan pitkäkestoinen kalorivaje.

1. Selvitä ensin maintenance-kalorisi. Suuntaa-antavia laskureita on netti pullollaan.
2. Syö vähemmän kuin kulutat. Olisi varmasti hyvä idea myös pitää dieetistä välillä breikkiä.
3. Muista syödä tarpeeksi proteiinia (riippuu painostasi ja elämäntavoistasi) ja täytä loput kalorit rasvalla ja hiilareilla.

Vinkit on toimivia, siitä ei ole mitään epäilystä. Kyse on siitä, toimitko sinä vai et.

Ensinnäkin, energiatasapainolla et saa pudotettua 15 kiloa pois, vaan siihen vaaditaan pitkäkestoinen kalorivaje.

1. Selvitä ensin maintenance-kalorisi. Suuntaa-antavia laskureita on netti pullollaan.
2. Syö vähemmän kuin kulutat. Olisi varmasti hyvä idea myös pitää dieetistä välillä breikkiä.
3. Muista syödä tarpeeksi proteiinia (riippuu painostasi ja elämäntavoistasi) ja täytä loput kalorit rasvalla ja hiilareilla.

Vinkit on toimivia, siitä ei ole mitään epäilystä. Kyse on siitä, toimitko sinä vai et.
Mä olen viimeiset viisi vuotta käyttänyt usean tuhat euroa eri personal trainereihin ja muihin että saisin nämä kilot pois ja toiminut ohjeiden mukaan ja silti viidessä vuodessa tulos on 57 kilosta - 72 kiloon. Kiitos ylikunnon joka sai koko kropan sekaisin. Nyt yritän pitää breikkiä dieetistä, lopettaa suorittaminen, tehdä asioita mitä haluan - ei mitä on pakko. Tiedän että syön vieläkin liian vähän ja parhaiten Sain nyt tyroksiinilääkityksen ja toivon että se normalisoisi mun hormonitoimintaa. Naisilla tuo nyt vaan ei ole helppoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom