Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon aina käsittäny ton IFYM jutun et If it fits your mouth
Oon aina käsittäny ton IFYM jutun et If it fits your mouth
Jos on perusterve ja bmi (lihasmassa huomioituna) inhimillinen, niin voihan tota kokeilla. Huomaahan sen nopeesti, jos painoo laskee tai nousee. Urheilijoilla ruokailut jää tutkitusti liian vähälle, jos syödään ad libitum eli fiiliksen mukaan. Jos kropan signaalit toimis moitteetta, lihavia ei olis.
Pirskatti sentääsEn tiedä jäikö multa jotain välistä, mutta meilläpäin se tunnetaan "if it fits your macros" ja olen itsekin joskus sillä soheltanut, t. mäkki-cola-cutti.
Joku sanoi hölmöksi keskustelunavaukseksi, olen eri mieltä. Äärimmäisen hyvä herättää keskustelua asian tiimoilta. Minusta olisi kiehtovaa ja tavoiteltavaa opetella syömään intuitiivisesti lihasmassan kasvatusta tai rasvanpolttoa tukien. Mielestäni olisi hyvä tavoite jokaiselle. Syödä kuten ”normaali ihminen” ilman vaakoja sun muita kuitenkin luoden optimaalisen ympäristön kulloiseenkin tavoitteeseen. Itse olen päässyt eteenpäin valtavasti mutta pakko on vielä punnita hiilihydraatit lähteet ja proteiinin lähteet, jotenkin ei vain luota siihen silmämääräiseen arvioon.
Ihmisten ja ylipäätään eläinten intuitio on luotu tilanteessa, jossa elämä on jatkuvaa taistelua ravinnosta. Se tuomii nykypäivänä ihmiselle huonosti, koska ravintoa on tarjolla valtavasti. Ihminen on myys oppinut tekemään ravinnostaan niin energiatiivistä, ettei fiilis pysy perässä.
Juuri näin. Siks signaalien kuuntelu on mun mielestä huono idea.
Ei tainnu 70-luvulla kehonrakentajat hirveesti kaloreita laskeskella, ja kyllä ne aika kovassa kunnossa kuitenkin oli.
Google-kuvahaun tulos kohteessa https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/Arnold_Schwarzenegger_1974.jpg/220px-Arnold_Schwarzenegger_1974.jpg
Kai se intuitio jotain kertoo. Käsi ylös, kuin moni pitää hyvänä ja terveellisenä asiana syödä munkkeja, sipsejä, limukkaa, isoja määrää vaaleata leipää, prosessoitua pikaruokaa tms. Moni vain jättää liian useasti huomioimatta sisäisen äänensä ja hakee hetkellistä nautintoa suussa tai helppoa ratkaisua.
Samoin peili kyllä kertoo pitäisikö syödä enempi/vähempi, mutta se on vain niin helppo jättää huomioimatta.
Eikö tuo ole vain esimerkki siitä, että kannattaa uskoa opittua tietoa ja tarkkailla kehonkoostumustaan, eikä vetää vain tunteella? Itse vedin lapsena usein ison pussillisen donitseja ja litran sokerijogurttia välipalaksi. Se tuntui ihan ok idealta. Nykyisin järki on voittanut intuition, enkä syö leivoksia oikeastaan yhtään.
Ihan niinku ne reenaajat joilla kaikki ylhäällä ja suunniteltu. Mustavalkoinen kaikentietävä asenne ja vitunmoinen hifistely. Sitten se natu vs roinattu väittely joka asiasta. Muiden suoritustekniikoiden kyräily. Vuodesta toiseen ne sitä hifistelyään jaksaa eikä suurin osa näytä edes siltä että salilla kävisi. 3l jotaki litkuja kannossa salilla.Intuitiv eating yhdistettynä intuitiv training,onhan noita salit täynnä ympäri maapalloa. Lihavia voimailijoita josta kukaan ei ole "menny kuntoon" eli siis nestettä on kehossa eikä ole voimaakaan tullu viimeseen viiteen vuoteen.vauhtiPenkki 100kg,heijarihauis 50kg ja kyykkyy neljäsosa liikkeratana 115,oma paino 90-110kg,pituus 170,kunto:helvetin löysä,posket näkyy takaapäin ja suorastaan lihava ei lihaksikas,sivarina äkkikuolema.oranssi villapaita päällä näyttää plussapallolta.
reeniä ja intuitiivista ruokailua 5 vuotta,aminoja,palkkaria,hmb,maltoa,superpumpsexiä,creakolaa ja aswaknganin nappeja kiinasta jossa lentävillä tossuilla lentelevät alladinin heput on vetäny niitä 5000 vuotta jo.
Vitun paska genetiikka.Ei tuu kunto esille.
itse vaihtasin lajia intuitiivisesti johonki muuhun jos en kehittyis mihinkään suuntaa.Natumaksimissa oltas eikä kunto tule esille koska genetiikka perkele :D