Inttiin, saapumiserä II/08

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sam läjä täälläkin ja aika nopiaan on aika menny. viikonloppusin vetää pään täyteen ja viikolla vaan lukottaa, siinähän se aika menee.

Olihan sodankylässä vielä viime kesänä (07) yksi mukava ja hyvä nais lääkäri joka tajusi että jokin vaivaa eikä ole movettamassa. Mutta hän lähti toisiin tehtäviin.

Hyvä lääkäri on sellainen joka tajuaa, ettei movettamisessa ole mitään vikaa ja läiskii kunnon vapautukset. Ei se sille teetä ylimäärästä työtä, päinvastoin. Eipähän oo sama jätkä seuraavana aamuna kärkkymässä niitä kaivattuja vapautuksia.

Nyt rukkiin pääsy sitten varmistui. Linjan parhailla pisteillä tuli paikka, eli jos joku tulenjohtopartteriin menossa niin siellä nähdään!

Rukkiin lähtö on edessä itelläkin. Sinänsä ihan saavutus, että tuolta Hallin aliups.komppaniasta ylipäänsä pääsee rukkiin. Siihen vaadittiinkin kaikista arvostelluista kokeista ja suorituksista täydet 3 pistettä, ja siltikään en ollut "kuin" viides lähtijä kahdeksasta. Rj-leirin arvostelut näytti kyllä menneen skappareilta ihan lotolla, ja se jonkin verran varmaan munkin pisteitä pudotti.

Mutta Tikkakoskelle siis perjantaina! Saas nähdä mimmosta siellä sitten on... :D

17.10 lähtö Haminaan Rrrrrrrrreserviupseerikouluun :dance2:

Sen kunniaks tänään rankka :kippis1:

Mutta Tikkakoskelle siis perjantaina! Saas nähdä mimmosta siellä sitten on... :D

Todella pätevä mesta. Ruk:n yksikköupseeri on ainut letkee upseeri kenet oon tavannu, veksistä saa hyviä vapautuksia kun tietää kummalle lääkärille pyrkiä ja jyväskylään pääsee piveillä vetää kunnon tumut.

Tikkakoski tunnetaan lepsuudestaan, ei todellakaan mikään paha paikka. Itse pääsin 6kk:della mikä on vaan positiivinen asia. Pääsee taas reenaamaan ja tienaamaan kunnolla. :rock:

Joo ei tosiaan Tikkakosken lennokkikoulussa oo mikään hirvee kuri. :lol2:

Harvoin voi edes puhua sotilaasta ja Tikkakoskesta samassa lauseessa.

meillä tehtiin komaniassa noi testit "silloin aikoinaan". Leaut vedettiin tuvan ovi aukossa olleessa tangossa. Siinä oli pitkänä ja isona aika vaikea vetää. :D

Ehkä eniten naurattaa tämmöset "taivaskädet", jotka on pari päivää sitten päässy intistä, ja kehuskelee ja kommentoi ahkerasti, kuinka rankaa siellä oli! :lol2: Sitten ne on ite vielä ollu jonain vitun sotilaskeittäjinä, joiden ei tarvi tehä mitään.

Vielä kun kertois pari legendaa, kuinka heidän aikaan k-päällikkö lomatarkastuksessa taakse poistutti koko jengin järveen, ja sitten tokas, että ei ton näkösenä voi lomille lähteä. Tai kuinka se heidän aikaan toiminu hullu kouluttaja piti suksi/pyörä sulkeiset katolla.

Mites porukalla riittäny motivaatio intis? Itteä kaduttaa aivan suunnattomasti että lupauduin aukkiin, oon ihan 100% varma ettei tosta aukin käymisestä tuu olemaan mitään hyötyä missään vaiheessa elämää. Enemmän hyötyä olis ollu siitä että ois ollu 6kk intis ja sitten ehtiny olla 7-8kk töissä ja hommata lisää oikeeta työkokemusta ja siitä ois saanu rahaakin. Nyt joutuu varmaan intin jälkeen ottaa melkein heti opintolainaa että pystyy edes alottaa opiskelut.
En kyllä tiedä mistä sitä sais motivaatiota tohon hommaan. 264 aamua pitäis vielä jaksaa ja 6kk miehillä jo puolet ohi. :(

Tiistaina tulee tieto että ketkä lähtee LapITr:stä RUKiin.. Itse olen Spol-linjalla ja tunku Haminaan on kova. 2 lähtee rovaniemeläisistä RUKiin ja oon aika varma että minä en ole yksi heistä :D Tai jos hyvin käy niin mistäpä sitä tietää.. Lähden jos haluavat..

Seuraavalla viikolla alkais leirihelvetti! Ekaks neljän päivän MekH 1 ja heti perään yli viikon kestävä ampumaleiri 2. Sen jälkeen parin päivän loma ja sit MekH 2, Niinisaloon jotain 10 päivää. Nyt täytyy kyl sanoa et ranteet auki :(

6kk mies ja ysilomat?:D Kenties törkeesti köllejä?

Ei siihen hirveesti tarvita, meillä 6kk jätkät piti 14pv lomiakin kun käytti vaan oikein ne eikä sillontällön. Vähän vitutti jätkiä kun mä käytin viimesen köllin ennen kotiutus VLV:tä kesken loppusodan :D

Mites porukalla riittäny motivaatio intis? Itteä kaduttaa aivan suunnattomasti että lupauduin aukkiin, oon ihan 100% varma ettei tosta aukin käymisestä tuu olemaan mitään hyötyä missään vaiheessa elämää. Enemmän hyötyä olis ollu siitä että ois ollu 6kk intis ja sitten ehtiny olla 7-8kk töissä ja hommata lisää oikeeta työkokemusta ja siitä ois saanu rahaakin. Nyt joutuu varmaan intin jälkeen ottaa melkein heti opintolainaa että pystyy edes alottaa opiskelut.
En kyllä tiedä mistä sitä sais motivaatiota tohon hommaan. 264 aamua pitäis vielä jaksaa ja 6kk miehillä jo puolet ohi. :(

Itseäni kaduttaa aivan suunnattomasti se, että lähdin koko laitoksen hommiin yleensäkin enkä puhunut itseäni vapaaksi koko touhusta. Näin kymmenen kuukauden jälkeen varsinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom