Inttiin, saapumiserä II/08

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako varusmiespalveluksen aikana mennä lomillaan ulkomaille ihan normaalisti lupia kyselemättä, vai...?
Ulkomaille muistaakseni pitäisi hakea lupaa erikseen. Käytiin kyllä AUK:n porukalla risteilyllä intin aikana viikonloppulomilla, eikä muistaakseni mitään kyselty tai ilmoiteltu.

mutta esimerkiksi Kajaanissa sitä pidetään simputuksena. Aika jännä, kun sama firma on kuitenkin kyseessä ja silti eri säännöt eri paikoissa.
No eipä silloin ainakaan pidetty ku mä olin kajaanissa. Kun olin mosa niin sain räjäytettä vapaasti ja sama homma ku ire alikkina. En tiiä mikä oli prikaatin linjaus, mutta komppapäälikkö antoi luvan.

Onko täällä yhtään säkylän EHK:ssa?Leiriltä takaisintulomarssi oli ainakin yhtä helvettiä, tiedä sitten onko niin nössä komppania mitä väitetään...

Onko täällä yhtään säkylän EHK:ssa?Leiriltä takaisintulomarssi oli ainakin yhtä helvettiä, tiedä sitten onko niin nössä komppania mitä väitetään...
Ootteko te jo ehtiny leirille? Meil ei ollu yhtään mettäyötä ekan kahen viikon aikana. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Juu bootcamp oli nyt heti toisella viikolla keskiviikosta perjantaihin.Oli kyl vähän turhan rankka leiri mun makuun. Muutamia kyllä tippuikin, varsinkin kun takaisn tulo matkalla kaikilta loppui vielä vesikin kesken. Ekat ammunnatkin käytiin perjantaina vetämässä. Kolmen kudin sarjoissa vedin 150 metristä 28, 26 ja 26, sekä neljän kudin sarjassa 35, mutta 10 kudin sarja meni aivan käteen. Esteradallakin käytiin temppuilemassa, se oli ehkä ainut mukava juttu siellä.

Se eka marssi takasin kassulle on sen takia rankka kun ei ole tottunut kantamaan sirpaleliiviä, tetsaria tai rynkkyä. :) Puolen vuoden päästä ei tunnu miltään.
Aukissa alkoi huomamaan että se tetsari keveni koko ajan kun sitä vaan ahkerasti kantoi(ja kyllähän sitä kannettiinkin...:D )
Jos saa jotain lv241 tai vastaavia murikoita kannettavaks niin kannattaa vaan naureskella että "taas saan ton paskan kannettavaks :D" Sitten kun huomaa ettei se enää tunnu missään niin voi alkaa oikeasti hymyilyttämään. :rock:

Santiksessa tukikomppaniassa kans pinkat ja punkat räjähtelee välillä ja on päästy tarpeeks jo taaksekin poistumaan :D
Aika kova kuri on ollut ja esim. ruokailussa aikaa usein alle 5min, yritä siinä sitten mättää maha täyteen. Mutta ihan hyvillä mielin ollaan menty, puntillekkin kerkesi jo kolme kertaa kahen ekan viikon aikana :)

Missäs joukkueessa olet? Tukikissa on oikeastaan kaikki mun tutut(alikit ja kohta kokelaat). Näitkös muuten meikäläisen? Olin valvomassa kusitestejä ja tervehdin kovaan ääneen ja poistutin jos ei tullut takaisin "hyvää päivää" hehe.

Juu bootcamp oli nyt heti toisella viikolla keskiviikosta perjantaihin.Oli kyl vähän turhan rankka leiri mun makuun. Muutamia kyllä tippuikin, varsinkin kun takaisn tulo matkalla kaikilta loppui vielä vesikin kesken. Ekat ammunnatkin käytiin perjantaina vetämässä. Kolmen kudin sarjoissa vedin 150 metristä 28, 26 ja 26, sekä neljän kudin sarjassa 35, mutta 10 kudin sarja meni aivan käteen. Esteradallakin käytiin temppuilemassa, se oli ehkä ainut mukava juttu siellä.
Jätkät joutunu ihan tosissaan sykkimään.

Meillä oli ekat kaks viikkoa jotain käytännön harjotuksia ja oppitunteja. Kyl me tokalla viikolla muistaakseni rynkyt testattiin, mut ei oikein muuta. Esterataa ei meiän saapumiserä päässyt ollenkaan kokeilemaan, näin siis Utissa.

Nojoo 2 viikkoa takana Upinniemessä. Eipä ole hääviä touhua tuo, ei tossa firmassa oikein kukaan tunnu tietävän mitä tehdä ja miten. Kaikki ylemmätkin herrat aika pihalla välillä.No alokaskauden jälkeen kai helpottaa vähän.

Toimiiko kellään matkahuollon sivut. Väittää että ei oo yhtään bussia tikkurilasta vekaralle maanantaina. Moneltakohan tonne asemalle uskaltaa mennä bussia odottamaan?

Soitin matkahuoltoon ja sanoivat ettei ole matkahuollon bussit jotka ajaa vantaalta vekaralle, joten jatkokysymyksenä pistetään ilmoille että mikäköhän kyseinen firma on?

Soitin matkahuoltoon ja sanoivat ettei ole matkahuollon bussit jotka ajaa vantaalta vekaralle, joten jatkokysymyksenä pistetään ilmoille että mikäköhän kyseinen firma on?

Lahdesta luulisi menevän busseja vekaralle. Ensin Z-junalla Tikkurilasta Lahteen ja sitten bussille Vekaralle. Kävelyä tosin tulee, kun Lahden rautatieasemalta kävelee Lahden torille/linja-autoaseman suuntaan...

ei millään pahalla, mutta olisiko kannattanut yksikössä varmistaa ennen lomille lähtöä? Meillä (sodankylässä) ainakin ilmoitus taululla oli miten lomakyydit menee.

ei millään pahalla, mutta olisiko kannattanut yksikössä varmistaa ennen lomille lähtöä? Meillä (sodankylässä) ainakin ilmoitus taululla oli miten lomakyydit menee.

Ei ollu siin taululla kun kouvolan aikataulut ja kun kysyin alikessulta niin sano että matkahuollon nettisivuilta näkyy aikataulut. Toki ois kannattanu, mutta elämä on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom