Inttiin saapumiserä 1/2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 48743
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 48743

Eli ketä muita menossa? Itsehän suunnistan tikkakoskelle. Onko mulla päässä vikaa, jos tavallaan odotan inttiä enkä (ainakaan vielä) koe sitä hirveänä ja täysin vastenmielisenä paskapaikkana? Valmiusjoukkoihin meinasin hakea, mutta kun tikkakoskelle (40km kotoa) pääsin, niin en jaksa alkaa kauempana kulkemaan. Ja sen KV-koulutuksenhan voi käydä intin jälkeenkin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli ketä muita menossa? Itsehän suunnistan tikkakoskelle. Onko mulla päässä vikaa, jos tavallaan odotan inttiä enkä (ainakaan vielä) koe sitä hirveänä ja täysin vastenmielisenä paskapaikkana? Valmiusjoukkoihin meinasin hakea, mutta kun tikkakoskelle (40km kotoa) pääsin, niin en jaksa alkaa kauempana kulkemaan. Ja sen KV-koulutuksenhan voi käydä intin jälkeenkin?

juu iha normaalii, sit kun ekana aamuna heräät niin odotat et pääsispä vittuun täältä :)

Kyllä itekkin sitä inttiä odotin ja olihan siellä loppupeleissä ihan nastaa. Vituttihan siellä ajoittain kuin pientä oravaa, mutta tuli siellä tehtyä ihan makeitakin juttuja.

Juu ja eikä kannata tehdä sitä virhettä, että hehkuttaa heti ekasta päivästä lähtien haluavansa aukkiin. Odottelee ja kattelee vähän miten paikassa viihtyy ja sen jälkee tekee valintansa.

Sanotaan näin: Ennen intin alkua ei vituttanu. Intin aikana vitutti niin vitusti. Jälkeenpäin hyviä muistoja ja kiva kokemus.

Luulen että en ole ainut kenellä vastaavia tuntemuksia intin käyneenä :D

10.01.2011 Vekaranjärvellä astuu perusjuntti palvelukseen. Kyllä itsekkin odottelen suurella innolla inttiin pääsyä. Voipi kuitenkin olla että se mieli sitten muuttuu, ken tietää :- ). Spol auk / ruk olis tavoita tällä hetkellä.

Suosittelen menemään sinne täysin ilman mielikuvia tyhjällä päällä odottamatta ainakaan mitään mukavaa ajanjaksoa elämässä. Sittenpä se ajan myötä selviää itse kullekin mikä mesta se on. Ei ole sellasta kaveria joka ei olis jossain vaiheessa inttiä hajonnut huolella. (jos joku sanoo et on niin ei pidä paikkaansa, sillä aika on kullannut jo muistot). Itsellä pahin virhe intissä oli luulla että ku p-kausi(ekat kaks kk) on ohi, koko homma on lähes pulkassa. Paskat, sitten se vasta alko. LEIRIT! Ne p-kauden sulkeiset ja kaikki muut pelleilyt on hunajaa jos verrataan e ja j-kauteen. Eli älkää siis tehkö samaa virhettä niin voi tulla positiivisia yllätyksiä. :)

Vähän offtopic mutta kävin kutsunnoissa puol vuottas sitten ja mulla olis tammikuussa vekarajärvelle varattu aika, mutta lapsuuden sairauteni tuntuu olevan uusimassa.
Kyseessä on siis harvinainen sidekudos sairaus joka voi pahimmillaan levitä sisäelimiin aiheuttaen kuolettavan ''kouristuksen''.
Haavat eivät tahdo parantua ja 9 vuotta sitten tehdystä leikkausesta jääneet haavat ei ole vieläkään umpeutunut, on alkanut taas rehottamaan ja puskee mätää.
Kummatkin kyynerpäät siis leikattiin ja esimerkiksi jos kolautan jomman kumman johonkin voi kipu ja mädän tulo yltyä niin paljon etten pysty likuttamaan käsiäni,
tätä voi kestää pari viikkoa ennen kuin helpottaa.

Eli pystyykö vapautusta hakemaan enää tässä vaiheessa kun käsky on käynyt ja paikka valittu?
Näillä näkymin tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta pystyä asepalvelusta suorittaa..

Okei, onko sitten pakko mennä siviilipalvelukseen kuitenkin?
Työkykyä silmällä pitäen en haluaisi riskeerata missään tälläisessa valtion jutussa.
Mieluiten tekisin näitä töitä mitä teen kun olen vihdoin löytänyt ja saanut työn jota kroppa kestää.

Saat varmaan aluksi lykkäystä ja sitten myöhemmin vapautuksen, jos ei homma helpota. En usko, että sivaria joudut käymään, jos ei edellytyksiä armeijan käyntiin ole.

Jes täältä kanssa lähetää vekaralle tammikuussa. Alunperin piti mennä jo nyt kesällä, mutta koska olen niin ahkera koulunkävijä että sain lukiota pitkitettyä syksylle niin lykkäyshän piti laittaa porisemaan. panzerjaeger/spol on varmaan ne halutut osiot sitten siellä. Ja minähän lähen sinne pitämään hauskaa eikö?? :D

Pahin virhe inttiin hakiessa... Kirjotithan vielä hakupapereihin, että koti on lähellä niin helpompi käydä? :D

Laitoin hakupapereihin tikkakosken 1.toiveeksi ja kakkoseks keuruun. Kutsunnoissa koittivat ehdottaa keuruuta, mutta sanoin, että jos sinne joudun niin haen jälkeenpäin siirtoa aluetoimiston kautta. Sitten pistivät tikkakoskelle. :D

Kävin tänään lääkärissä ja se kirjoitti sen vapautuksen syynä krooninen toiminta kykyä haittaava sairaus, tukirangan ongelmia yms. ja että käynyt ikänsä kuntoutus jaksoilla.
Loppuun sitten että ehdotan pysyvää vapautusta asepalveluksesta.

Soitin sitten sotilaspiiriis kysyäkseni että mihin postitan kyseisen todistuksen niin siellä sanottiin osoite ja myös että he päättävät sitten sieltä että saanko vapautuksen vai mitä tehdään?

Sain syyneissä A paperit kun en sen kummemmin silloin puhunut tuosta sairaudesta mutta nyt sen pahennuttua päätin hakea vapautuksen.

Osaako kukaan sanoa että onko heillä perusteltua syytä nyt sitten sanoa että pitää kuitenkin mennä sinne inttiin?

Meikäläisellä luultavasti 2011 tammikuussa palvelukseen astuminen, vekarajärvi. Viime vuosi meni kyllä koulusssa niin vitulleen, että taidan siirtää vuodella tai 6 kk.

1kpl ens tammikuun santislaisia ilmottautuu! Noh eipähän onneksi tartte nyt kesällä jo lähteä, kerkee sentään vähän töitäkin painaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom