Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Ite vedin pitkälti palvelus ajan aikana aina koneella 3mm pituseksi hiukset koneella, helpottaa elämää ja ei tosiakaan kannata varata siihen, että leikkaa hiukset siellä, sitä konetta ei tuu koskaan melkein saamaan siellä...

Onkos siellä joku tiukka linja ettei tule sanomista, tietää vähän kuinka lyhyeksi leikkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hehe, kovinkaan tarkkaa se ei ole. Itsellä ulottui aikoinaan hiukset silmille asti pahimmillaan ja mitään sanomista tullut. Sama homma kavereillakin. Melkoisen pitkät hiukset saa siis olla ja monikaan mitään sänkitukkaa edes rupeaisi leikkaamaan.

Hehe, kovinkaan tarkkaa se ei ole. Itsellä ulottui aikoinaan hiukset silmille asti pahimmillaan ja mitään sanomista tullut. Sama homma kavereillakin. Melkoisen pitkät hiukset saa siis olla ja monikaan mitään sänkitukkaa edes rupeaisi leikkaamaan.
Jopas on ollut löysää sitten teillä. Meillä tulee sanomista heti, kun hiukset alkaa ottamaan kiinni korvanlehtiin ja jos hiukset alkais päälaelta näyttämään "hiuksilta" eikä sängeltä, niin tulis varmasti välittömästi noottia. Meillä on lomatarkastuksen vakiorituaalina LAKKI - PÄÄSTÄ, ja lomatarkastuksen pitäjä tarkastaa nupin. Itse ostin kanssa koneen inttiä varten (kannattaa ostaa, sillä intin vehje on melkonen lousku meillä) ja olen kuukauden välein ajanut hiukset, mutta nyt tuli viimeksikin sanomista, vaikka hiukset oli siis vedetty ihan siiliks joka puolelta, mutta kuukauden kasvun jälkeen hipoi korvanlehden yläreunaa. Hiukset ei siis itsellänikään ulottunut mitenkään korvanlehden päälle, mutta hipoivat korvanlehden yläreunaa. Meillä kaikilla on kyllä muutenkin koko komppaniassa tiukka linja hiuksissa, ja kaikilla on hiustyylinä kuula tai sänki.

Ilmeisesti varuskuntien välillä on jonkinlaista eroa hiustyylin rajoista, mutta suosittelen ajamaan hiukset vähintäänkin tarpeeksi lyhyiksi ennen inttiä, niin välttää pahan karman kohdistumisen itseen heti alussa. Ei välttämättä nimittäin ole eduksi, jos nimi jää heti skappareiden mieleen negatiivisessa valossa.

Voiko siellä leikaututaa hiukset? Haittaako jos sinne menee tällänen normi letti päällä vai pitääkö jo vetää ennen ku menee?

Joudut leikkaamaan ne siellä itse sellaisella jumalattoman paskalla koneella. Eli SUOSITTELEN että leikkautat ne ennen inttiä.

Huhhuh, siellä on sitten vissiin pakko leikata hiuksia paikanpäällä. Meinaan että se ei kait riitä kun kotona vetelee, jos kerran ennen lomille pääsyä täytyy niin sänki olla. Johan se kahdessakin viikossa kasvaa paljon.

Riippuu aika paljon palveluspaikasta tuo hiusten pituus. Itse olin Vekaralla pioneerina ja hiusten piti olla todella lyhyet koko ajan. Valaan kaikkien oli höylättävä päänsä. Herätti muuten jonkinlaista huvitusta yleisössä tuon LAKKI - PÄÄSTÄ käskyn jälkeen valassa kun kaikilla pioneereilla kaljut kiilsi ja muilla komppaniolla oli sitten vähän joka pitusia hiuksia.

Kavereilla jotka palveli esim. laivastossa sai kyllä olla aikamoisia ruuhkatukkia, jotka ei olisi ikinä menneet meillä läpi.

Varusmiehillä ja skappareilla on samat säännöt hiuksien suhteen.

Kaikista helpointa se on vetää millisiili ennen kuin menee kassulle ja kassulla silloin tällöin.

Ei nyt todellakaan ole sellaista(ei ainakaan saisi) että jos on 2mm sänki niin et pääse lomille.

Ite höyläsin pari kertaa ja tuli aina hyvää palautetta. :D

Kyllä muuten suosittelen ajamaan ennen inttiin menoa. Itse en ajanut lyhyeksi ja kaverin avustuksellahan se piti jollain äärettömän paskalla koneella vetää pois, ja ihan vitun rumaa jälkeä tuli. Siinä kun muutenkin vituttaa (ainakin itseäni) niin lisäksi ku näyttää rumalta, voi hyvää päivää.

Mites noiden omien boksereiden kanssa, onko väliä minkä värisiä ne on? Täytyykö olla esim perusmustia vai käykö kaikki kirkkaanpunasesta oranssiin?

Mites noiden omien boksereiden kanssa, onko väliä minkä värisiä ne on? Täytyykö olla esim perusmustia vai käykö kaikki kirkkaanpunasesta oranssiin?

Voi aiheuttaa hilpeyttä palvelustoverien keskuudessa kun SA-INTien välissä vilkkuu vaaleanpunaiset bokserit söpöllä possu kuosilla.

ite ainakin käytin kaiken värisiä ei sillä nyt niin mitään väliä ollu. Leireillä oli oma urheilukerrasto ja fleecekerrasto paljon parempi kun nallepuku.

No miettikääpäs nyt vähän! Kyttääkö joku siellä minkä värisiä boksereita teillä on jalassa? Ei, ja kuka niitä edes huomaa. :jahas:

Ite en ainakaan kertaakaan edes koskenu niihin intin kusisiin boksereihin.

Ne vaatteet, jotka ei näy päälle päin, saa olla ihan millaisia tahansa. Tai ainakin Vekaralla ja Haminassa sai. Eli käytännössä lähinnä alusvaatteet. Siitäkään tuskin tulee sanomista, jos leireille hommaa jotain omia lämpökerrastoja, itse en kyllä sellaista katsonut tarpeelliseksi, kun intin vaatteet on mun mielestä aika hyviä. Jotkut on muuten sitä mieltä, että marsseille kannattaa ottaa sellaiset tiukat, siis ei bokserimalliset alushousut, kuulemma estää kassien hankautumista reisiin. Itsellä ei tuollaista ongelmaa ollut intin bokserienkaan kanssa (mulla on joko kassit terästä tai niin ohuet reidet, ettei ota kiinni :D), mutta ihan vinkiksi, että oi olla viisasta ottaa parit sellaiset mukaan. Ekoilla viikoilla tuskin joutuu paljoa marssimaan, joten niitä kerkee kyllä tuoda myöhemminkin lomilta.

Käyttäkää nyt hyvät miehet niitä intin omia vetimiä. Ei sinne kannata mennä omiaan tuhoamaan. Ja tarkoitan lähinnä alkkareita ja sukkia. Itellä oli kyllä leireillä mukana kaksi lämpöpukua ja lämpösukat nallepuvun lisäksi. toinen kokoa L ja toinen kokoa XL niin sai kummatkin päälle tarvittaessa..

Ja käytännön vinkki, jos tulee jotain väijyreissua niin ota aina makuupussi ja makuualusta mukaan, paitsi jos sataa. On mukavampi kölliä makuupussin sisässä lämpimässä kuin hytistä kylmässä. Ei kannata vaan nukahtaa sinne.

Marsseille sitten ehdottomasti intin bokserit jalkaan, sillä ne on valmistettu sellaisiksi, että ne eivät hierrä yhtään.

Marsseille sitten ehdottomasti intin bokserit jalkaan, sillä ne on valmistettu sellaisiksi, että ne eivät hierrä yhtään.
Päivän paras. :D

Taidan pilata tän jutun, mutta sanon sen verran, että jos firmassa on niitä vanhemman mallisia kalsareita eli olisikohan sitten mallia M91 tai M95, niin ne kyllä hiertää kuin hiekkapaperi marsseilla. Uudet M05:t on jo oikestaan ihan normaalit kalsarit eikä niissä mitään vikaa mielestäni ole. Me tosin joudutaan käyttämään noita vanhoja.

Omista vaatteista sen verran, että ei niitä kyllä mun mielestä siellä tarvitse. Kukin tosin tyylillään, mutta itse ainakin pärjään intin kuteilla hyvin, enkä raaskisi omia hyviä väliasuja hikoonnuttaa viikon leirillä hirveään kuntoon. Leireillä nimittäin oma enkka on 7vrk ilman minkäänlaisen vaatteen vaihtoa, joten ihan joka päivä niitä ei tule puljattua.

Ne mitään hierrä. Kääntää marsseille saumat väärinpäin, pesee munat ja perseen ja rasvaa heti sen jälkeen. Avot.

Jep, Pezku ei minulla ole kokemusta muista kuin M05 kalsareista, mutta näissä hiertämis jutuissa on paljon eroja ihmisten välillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom