Inttiin 11.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kodari76 sanoi:
Mikä tuommoinen on? Lähdet RUKista siviiliin? Silloin taitaa titteliksi napsahtaa ihan vain jääkäri, tykimies tms. :D
jälkiRukki?

kodari76 sanoi:
Mikä tuommoinen on? Lähdet RUKista siviiliin? Silloin taitaa titteliksi napsahtaa ihan vain jääkäri, tykimies tms. :D

Oon sitoumussotilaana RUK:ssa. Eli lähdin reilun 9 kk jälkeen jälki-RUK:iin ja vaihdoin kulmaraudat salmiakkeihin. Nyt kun 6 päivän päästä kotiudun, sotlaspassissa lukee "upseerikokelas". Parin kuukauden päästä tosta mut ylennetään reservin vänrikiksi.

- Kun 362 ei riitä.

Hoho! Mukava lukea näitä inttiin menijöiden juttuja. Tulee elävästi mieleen oma armeija-aika. Just samoja asioita sitä mietiskeli itsekin silloin, mitä ottaa mukaan, saako olla tätä, voiko tehdä näin jne jne..
Uskokaa pois, ei se niin paha paikka ole. Mukavahan noita armeija aikoja on jälkeenpäin muistella kavereiden kanssa tuopin äärellä. Itse sain ainakin armeijasta helvetin hyviä kavereita paljon, joiden kanssa pidetään yhteyttä vielä tänäänkin.
Koko ajan odotellaan uusia kertauskutsuja että näkee taas vanhoja inttikavereita. :)

japa sanoi:
Ei niin paha paikka ole kuin siitä kaikki aina puhuu..... aika kultaa muistot :D :rolleyes:

:offtopic:

Pistäköhän muuten käydä Kajaanissa sotkussa kahvilla vaikka perjantaina kun olen ensimmäisen kerran vuoden -94 kotiuttamisen jälkeen siitä ohitse menossa...

Itseäni lainaten..... ei perkule päässyt kajaanissa sotkuun :curs: Ainoastaan silloin pääsee sinne jos joku varusmies hakee portilta. No portilla oli vartiokoppi aivan sama kuin -94 mutta muuten näkyi olevan alue muuttunut, mitä siitä portilta nyt sitten näki. Mutta hieman oli sellainen haikea olo kun siinä portilta kävi ja katseli maisemia...

japa sanoi:
Mutta hieman oli sellainen haikea olo kun siinä portilta kävi ja katseli maisemia...

Olisit pyytänyt jotain kapiaista vähän kyykyttämään itseäsi. Pikkuisen tahtimarssia ja taaksepoistumista. Pari pinkanräjäytystä siihen päälle. Sitten visiitin lopuksi kysyisit että saatko mennä sotkuun munkkikahville. "Ette saa!".

Ja taas mennään seuraavat 10v ilman haikeita muistoja :kippis1:

Saapas sanoi:
Ruk tj 5!! Hajotkaa mosat torstaista lähtien kokelaisiin! :D :D

On varmaan todella outoa noille alokkaille ensin, kun kokelaat tulee...
Niissä on jotain myyttistä... ja kaikki vähän suhtautuu niihin pelon sekaisin tuntein:hyper:.
Samanlaisia tyyppejä ne sitten loppupelissä on ja muutamat jopa rentoja:D:rolleyes:.

makew sanoi:
On varmaan todella outoa noille alokkaille ensin, kun kokelaat tulee...
Niissä on jotain myyttistä... ja kaikki vähän suhtautuu niihin pelon sekaisin tuntein:hyper:.
Samanlaisia tyyppejä ne sitten loppupelissä on ja muutamat jopa rentoja:D:rolleyes:.

Kyllä mua vitutti kun koksut tuli silloin ekana yönä meluamaan taskulamppujen kans ja herätti koko saatanan komppanian mutta se vitutus katos aika äkkiä sitten. Meidän koksut oli hemmetin hyviä jätkiä, nohevia ja reiluja, ei voi valittaa.

Olihan se semmoista kuumotusta, "huomenna tulee koksut - kuulitsä koksut tulee - nyt ne tulee!!" Päteviksi kavereiksi suurin osa osoittautui ja raja alikersantteihin oli aika selvä, kun oli koulukiusatut ja kaiken maailman angstihuutajat jätetty auk2:lle.

edit: vsq:lle ansaittu :kippis1:

Juurikin tulin ekoille lomille. Parolassa SpolKissa. Hyvä porukka tuntus olevan, ainakin omassa tuvassa asiallista väkeä. Eka viikko oli helppo fyysisesti, tietenkin semmosta säätöä ja eka aamu jäi mieleen. Sitten lauantaina rokotukset(vauhtipiikit) ja tällä viikolla olikin jo enemmän menoa mm. 3,5 tunnin tetsaus pellolla, sato vielä sopivasti, että aika kyntämistä oli. Mutta eihän toikaan nyt mitään ole verrattuna 10 vuotta sitten palvelleisiin, että turhaan sitä mitään luulee tehneensä :D

Eniten vituttaa se, että ekoilla iltalomilla torstaina tuli himoissaan painettua kaasua ja tutkaan 176 km/h motaria. Tuli kytät komppanialta hiljaisuuden jälkeen hakeen tunnin perästä siitä. Siviilissä olis päässy karkuun, mutta helppohan niiden nyt oli arvata ja kysyä onko sotilasparkkiin tullu sellasta autoa. Kortti meni, mutta ei onneksi vaikuttanut mitenkään palvelukseen, kun ylilutin puheilla kävin.

Kyllä tää tästä, kattoo sitten myöhemmin meneekö vartiostoon 270 vai auk/ruk 362. Nyt tänä iltana jotain muuta... Ai niin. Paino putos jo 4 kg. Saapahan ainakin rasvat alas tänä aikana ja sitten lihasmuistin avulla intin jälkeen lihat takas. Protskuja toki nyt otan lomilta mukaan, että saa iltapaladrinkin ainakin.

Ai MKS on kans rukissa! Vaan viis metriä mun alla.. ;D

Manuel, mä lähdin Parolan Spolkista rukkiin. Siellä on ne kaikki alikersantit mun kavereita ja poikkeilen varmaan torstaina, perjantaina tai sit sitä seuraavana maanantaina siellä.. Pistäs privalla sukunimes niin voin tulla samalla morjestaan suakin. :) Taitaapa sieltä löytyä mosien joukosta muutama muukin puolituttu. Teidän kokelas on ainakin reilu kaveri.
Ei muuten kannata ottaa Ylil Hakk&"##sen juttuja ihan tosissaan... :D Olitko sen puhuttelussa vai kenen?

Manuel sanoi:
Juurikin tulin ekoille lomille. Parolassa SpolKissa. Hyvä porukka tuntus olevan, ainakin omassa tuvassa asiallista väkeä. Eka viikko oli helppo fyysisesti, tietenkin semmosta säätöä ja eka aamu jäi mieleen. Sitten lauantaina rokotukset(vauhtipiikit) ja tällä viikolla olikin jo enemmän menoa mm. 3,5 tunnin tetsaus pellolla, sato vielä sopivasti, että aika kyntämistä oli. Mutta eihän toikaan nyt mitään ole verrattuna 10 vuotta sitten palvelleisiin, että turhaan sitä mitään luulee tehneensä :D

Eniten vituttaa se, että ekoilla iltalomilla torstaina tuli himoissaan painettua kaasua ja tutkaan 176 km/h motaria. Tuli kytät komppanialta hiljaisuuden jälkeen hakeen tunnin perästä siitä. Siviilissä olis päässy karkuun, mutta helppohan niiden nyt oli arvata ja kysyä onko sotilasparkkiin tullu sellasta autoa. Kortti meni, mutta ei onneksi vaikuttanut mitenkään palvelukseen, kun ylilutin puheilla kävin.

Kyllä tää tästä, kattoo sitten myöhemmin meneekö vartiostoon 270 vai auk/ruk 362. Nyt tänä iltana jotain muuta... Ai niin. Paino putos jo 4 kg. Saapahan ainakin rasvat alas tänä aikana ja sitten lihasmuistin avulla intin jälkeen lihat takas. Protskuja toki nyt otan lomilta mukaan, että saa iltapaladrinkin ainakin.
Haha, teillä on sitten vaikeaa kun olen katsonut. Muutenkin kuullut niin mukavaa juttua.. :D Pehmeä lasku vielä perjantaina päällä. :) Ihan valehtelematta, meillä on niin kermapersemeininki että oikeen naurattaa. Eli olen Tulenjohto- ja ViestiPatterissa. (Tj- ja VPtri)

Ensi perjantaina vois alkaa käymään jo salillakin vähitellen. Ti-To menee ampumaleirillä Hätilässä. Eipä tuossa yleisesti mitään valitettavaa ole. Hyvä meininki kaikin puolin.. alikersantit otetaan niin vitsinä. :D

P.S. Meillä taitaa olla kaikista rennoin meininki koko kassulla. ;)

NP sanoi:
Haha, teillä on sitten vaikeaa kun olen katsonut. Muutenkin kuullut niin mukavaa juttua.. :D Pehmeä lasku vielä perjantaina päällä. :) Ihan valehtelematta, meillä on niin kermapersemeininki että oikeen naurattaa. Eli olen Tulenjohto- ja ViestiPatterissa. (Tj- ja VPtri)

Ensi perjantaina vois alkaa käymään jo salillakin vähitellen. Ti-To menee ampumaleirillä Hätilässä. Eipä tuossa yleisesti mitään valitettavaa ole. Hyvä meininki kaikin puolin.. alikersantit otetaan niin vitsinä. :D

P.S. Meillä taitaa olla kaikista rennoin meininki koko kassulla. ;)
Ja teiltä pääsee helpoiten rukkiin. Mutta tj-vässykät onkin suurin vitsi koko armeijassa.. no joo, johtaahan ne epäsuoraa tulta (johon tosin jääkärijoukkueen johtajakin pääpiirteittäin pystyy).
Mutta teillä taitaa olla paljon naisia siellä. :thumbs:

PS: Jos alikersantit otetaan vitsinä, se johtuu paskoista alikersanteista, eikä teistä, kuten teksti antaa ymmärtää. Harmi teille, "hiki säästää verta".

Saapas sanoi:
Ja teiltä pääsee helpoiten rukkiin. Mutta tj-vässykät onkin suurin vitsi koko armeijassa.. no joo, johtaahan ne epäsuoraa tulta (johon tosin jääkärijoukkueen johtajakin pääpiirteittäin pystyy).
Mutta teillä taitaa olla paljon naisia siellä. :thumbs:

PS: Jos alikersantit otetaan vitsinä, se johtuu paskoista alikersanteista, eikä teistä, kuten teksti antaa ymmärtää. Harmi teille, "hiki säästää verta".
Rukkiin en mene.. en vitussa. Oltiin vässyköitä tai ei, tärkeintä on se että luimitaan se läpi rennosti. Juu ja naisia on, muistaakseni 7/55. Yritäpä ottaa 1,5 päätä lyhyempi 40kg naisalikersantti tosissaan jonka ääni katoaa kun hän yrittää huutaa.. Ote "päiväkirjasta":

Rouva Alikersantti: "Mikä teitä alokas Nönnönnöö naurattaa?"

Alokas Nönnönnöö: "Te rouva alikersantti nauratatte minua."

Kyllä tuo pikkuakka osaa vituttaa muttei tuo mitään osaa siellä tehdä.

Ihan vitsi koko laitos, kyllä muuttui käsitys tuostakin paikasta.

Saapas sanoi:
Mutta tj-vässykät onkin suurin vitsi koko armeijassa.. no joo, johtaahan ne epäsuoraa tulta (johon tosin jääkärijoukkueen johtajakin pääpiirteittäin pystyy).
:thumbs:

Hohoo, ei muuten pysty. JOPASin tulenjohtoesimerkki on aiiiika heikko. :)

Ron Moss sanoi:
edit: vsq:lle ansaittu :kippis1:

[offtopic]Cheers! :kippis1:
Sä oletkin tainnut kotiutua jo aikoja sitten? :) Noh, kyllä me loputkin II/04 kohtapuolin päästään reserviin.[/offtopic]

Kaikille alokkaille: Ainoa syy, miksi alikessut ja kokelaat voivat käskyttää teitä, on se että he ovat menneet puoli vuotta aikaisemmin inttiin. Turhaa niitä liikoja kumartelemaan.

Saapas sanoi:
Mutta teillä taitaa olla paljon naisia siellä. :thumbs:".

Ehheh, tuota jääkärien asiantuntemusta epäsuoran tulen hommista minä olen ollut todistamassa paikan päällä:
:evil: "Tulenjohtaja, vedä tulivalmistelu tuohon risteykseen, me hyökätään sinne nyt."
:curs: "Ok, tulossa on"
:evil: "Hyvä, me mennään nyt"
:curs: "Ei, vielä *tana, joudutaan oman tulen alle, nyt ollaan jo varmuusetäisyydellä"
:evil: "Rynnäkköön!"
Joukkueenjohtaja siis veti koko porukan oman tulivalmistelun alle, koko joukkue kuoli, skapparit eivät tykänneet...
(No ei, ei tapahtunut kovilla a-tarvikkeilla)

Huhhuh, kyllä kuulostaa aika oudolta, jos alikkeja ei oteta tosissaan. Eihän sellaisessa yksikössä varmaan saada mitään tehokasta toimintaa aikaiseksi.

kukaan parolassa panssarijääkärikomppanjassa, siis mun lisäks, siellä meininki ainakin hyvä, mukavat alikit, jotka kummiskin osaa pitää kuriakin... ja tietenkin ylitse muiden on ylil Honkonen "äääärr, HÖNÖ!"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom