Intti maksaa(?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja warloc
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Katselin tässä puolustusvoimien sivuja ja siellä mainittiin, että valtio maksaa vuokrat palvelusaikana, jos on asunut vähintään 3kk ko. asunnossa (tai sitten erittäin painavasta syystä)

Mutta miten on porukalla, oletteko saaneet vuokrat intin piikkiin vaikka ette olisikaan asuneet tätä aikaa?

Itselläkin tilanne on se, että muutin pois kotoa eripaikkakunnalle töihin ja nyt heinäkuussa menossa inttiin. Olen asunut tässä noin 2kk.

Miten helvetissä sitä voi aina tietää ja ajoittaa muutot juuri tämän 3kk:n sisään, ettei tule ongelmia vuokrissa sitten.

Ja monethan muuttaa kotoaan pois pysyvästi juuri tänä aikana, eikä paluuta enää ole! Eikä huvita lomillle lähteä iskän ja äiskän hoiviin vaan omaan luukkuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos on oma kämppä inttiin mennessä, niin kannattaa "vuokrata" se kaverille pimeesti. Palvelusaikana vuokra maksetaan ja lisäksi saa vielä kaverilta rahaa. Tai ainakin oon kuullu tämmöstä...

Turha sitä on tässä vaiheessa itkeä, asioista pitää ottaa selvää!

Tulet varmasti intissä huomaamaan, että säännöt on säännöt ja niiden mukaan pelataan..Ei siinä auta yksikköupseerille mennä itkemään.

Eli vastauksena kysymykseesi, 99% tod.näk. asuntosi kustannuksia ei makseta, ellei sääntö täyty.

Hae vaan kelasta anomuslaput. Mulle ne silloin aikanaan sano, että jos muuttaa kuukautta ennen lähtöä ni silloin pitää olla jo tosi hyvä syy, että saa tukea. Mut ei sul pitäis olla ongelmia.

Joo turha ipistä kun paska on jo housussa :) Mulla oli sama tilanne, paitsi että muutin hyvissä ajoin ja näinollen valtio makso vuokran ihan ipisemäti.
Tuo pimeesti vuokraaminen on aika hyvä idea!

Kai tuolla säännöllä on tarkoitus ehkäistä keinottelua. Muutoinhan kaikkien kannattaisi vuokrata asunto intin ajaksi (valtio maksaa) ja vuokrata se pimeästi eteenpäin.

Kannattaa sitten kanssa huomata että sotilasavustus rinnastetaan yleiseen toimeentulotukeen. Tästä on seurauksena se, että mikäli sinulla on jotain omaisuutta (kesämökki, osakkeita, pankissa paljon rahaa) niin kela olettaa että myyt nämä ja maksat vuokrat niillä eikä rahaa tipu. Autoa ja omistusasuntoa ei kuitenkaan kuulemma lasketa omaisuudeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom