Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laivastossa ainakin syö hyvin, ennen lomia ollaan grillattu nyt pihviä yleensä (sään salliessa).
Tredin aihe oli "intin safkat," ei purjehdusseuran eväät. ;)
e: typo
Tarkoitat puolisotilaallista pursiseuraa? ;)
Ja mielestäni kuitenkin laivastossa on asiat paljon paremmin kuin mitä vihreissä oli. (p-kausi ja auk käyty vihreissä, jonka jälkeen sain siirron laivastoon Juhannuksen jälkeen) Vapaa-aika alkanut aina viimeistään 1630 (ehtii treenaamaan), ruoat tehdään laivalla omien laivakokkien toimesta ja jääkaapista on voinut hakea lisää sapuskaa aina kun siltä tuntuu. Ja palveluspaikkana on Pansio, ennen siirtoa oli Upinniemi.
Tarkoitat puolisotilaallista pursiseuraa? ;)
Ja mielestäni kuitenkin laivastossa on asiat paljon paremmin kuin mitä vihreissä oli. (p-kausi ja auk käyty vihreissä, jonka jälkeen sain siirron laivastoon Juhannuksen jälkeen) Vapaa-aika alkanut aina viimeistään 1630 (ehtii treenaamaan), ruoat tehdään laivalla omien laivakokkien toimesta ja jääkaapista on voinut hakea lisää sapuskaa aina kun siltä tuntuu. Ja palveluspaikkana on Pansio, ennen siirtoa oli Upinniemi.
Voihan sen noinkin ilmaista
Mun mielestä tuota laivaston palvelusta pitäis lyhentää. Yhtä reilun kuukauden kestävää koulutuspurjehdusta lukuun ottamatta miehet grillailee kaikki illat ja käy palveluspaikasta riippuen istumassa pubeissa tai sotkussa. Talvella muutamat sulkeiset viikkoa kohden ja puoli viirikköä on yhtäkkiä sairaana. Tukkaa ja partaa ei oo ajettu sitten ylennyspäivien jälkeen.
Tietty tossa on puolensa, että sieltä on karsittu ylimääräistä pois ja toimintaa tarkoituksenmukaistettu, mutta onko siellä tosiaan pakko pitää dynaamisia miehiä 12 kuukautta? Tätä vois tietty soveltaa moniin muihinkin aselajeihin, mutta erityisesti tuohon, kun voisi kuvitella, ettei mitään halpaakaan puuhaa ole.
Kuulostaa siltä, että niitä sulkeisia ja taisteluharjoituksia voitaisiin pitää paljon enemmän. Ei aina tarvitse käyttää kalliita a-tarvikkeita, kyllä se "laukaus" "laukaus" huuto riittää.
Kyllähän tuo laivapalvelus on rentoa puuhaa vihreisiin verrattuna (itse tällä hetkellä upinniemessä lippulaivalla). Koulutuspurjehdus oli hieno kokemus, 44 päivän reissu välimerelle. Käytiin Espanjassa, Kroatiassa ja Latviassa pidennetyillä vapailla. Satamassa sitten tehdään huoltohommia, liikuntakoulutusta ja juhlapäivinä kaikenlaisia paraati juttuja. Suurin osa niistä, jotka eivät ole liikunnasta aikaisemmin innostuneet, on ruvennut armeijan aikana liikkumaan ja saanut kuntoa kohotettua huomattavasti. Hienoja kokemuksia joka tapauksessa, vaikkei psyykkisesti niin rankkaa olekkaan kun mudassa ryömiminen. Isoina etuina itse näen ainakin liikuntakoulutusten määrän. Puntille ja liikkumaan pääsee joka päivä, koska vapaa-aikaa on niin runsaasti. Ja vietettiin mekin metsässä ja kasarmilla ensimmäiset 10 viikkoa ennen kuin laivoille siirryttiin.Totta puhut. Pakko vielä tarkentaa, että itse olin vihreissä, eli en 100% faktana esitä kaikkia asioita tuosta palveluksesta, mutta näin ne palvelustoverit kertoivat.
Isoina etuina itse näen ainakin liikuntakoulutusten määrän. Puntille ja liikkumaan pääsee joka päivä, koska vapaa-aikaa on niin runsaasti. Ja vietettiin mekin metsässä ja kasarmilla ensimmäiset 10 viikkoa ennen kuin laivoille siirryttiin.
Perus matruusin palvelusaikahan on juurikin tuo 9kk. Puolessa vuodessa asiat saisi helposti koulutettua.Mä sit taas näen tuon varusmiespalveluksen käymisen pointtina sen, että siellä tehdään armeijaan liittyviä asioita. Toki liikunta on hyvin vahva tekijä siellä, mutta jos puhtaalle liikunnalle on varattu palveluksesta noin paljon aikaa, kyseenalaistan palveluksen keston tarpeellisuuden. Voihan sitä sivarissakin perus 8h työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin käydä liikkumassa :D Nyt ei siis oo tarkoitus vähätellä laivastossa palvelleita, vaan lähinnä pohtia, onko tossa touhussa mitään järkeä. Saman vois varmasti tiivistää vaikka siihen jo valmiiksi olemassa olevaan yhdeksän kuukauden palvelusaikaan, vaikka johtajakoulutuksesta onkin kyse. No, tätä vois jatkaa ikuisuuden koko instituutiosta. Sori offtopic :D
Leireillä noi safkat muodostuu vähän ongelmalliseks, mut ei niitä maastoharjoitusvuorokausia oo enää niin paljon erikoislinjoja lukuun ottamatta, että se olis jotenki kokonaisuuden kannalta ratkaisevaa. Ite tankkailin maitoa parhaimmillaan 3 litraa päivässä.
Minun neuvo on älä stressaa intin aikana näistä asioista.
Laitetaas vaikka tänne. Kohta on lähtö ja onneksi älysin googlaa ruokalistan. Positiivinen yllätyshän tuo oli, varsinkin kun on pakkiksen juttuja lukenut. 2g/painokg protskuu helposti, jopa enemmänkin, joten dieettikin onnistuisi joskin kasvamaan sinne itse olen menossa. Terveellisyys yms. ei täytä omia kriteerejä, mutta minkäs teet. Ainoa asia mitä todella kaipaisin, olisi rahkaa iltapalalle, muuten voi hyvillä mielin ruuan puolesta lähtee reissuun. Leirit yms. tietenkin eriasia sitten..
Minun neuvo on älä stressaa intin aikana näistä asioista.