Intin pitunen tauko

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pakko oli taas jostain päästä kuittaamaan?:rolleyes:

Totta vitussa mä meen treenaan jos vaan pääsee, ei se harrastus siihen lopu vaikka kuinka ois intissä.

Niin siis sä et nyt viel tiiä selvästikään yhtään et mihin sä oot menossa... Kun siellä armeijassa ollaan mettässä kato viikot ja syödään nakkikeittoo ilman nakkeja... Ni täs ei oo nyt kysymys mitään mun kuittailusta tai sun tahdosta vaan siitä tosiasiasta et maanantaina siellä lähetää metsää ja perjantaina tullaa takasi.. Tona aikana sä et syö etkä nuku kunnolla...

Niin siis sä et nyt viel tiiä selvästikään yhtään et mihin sä oot menossa... Kun siellä armeijassa ollaan mettässä kato viikot ja syödään nakkikeittoo ilman nakkeja... Ni täs ei oo nyt kysymys mitään mun kuittailusta tai sun tahdosta vaan siitä tosiasiasta et maanantaina siellä lähetää metsää ja perjantaina tullaa takasi.. Tona aikana sä et syö etkä nuku kunnolla...

Joo-o, on se ilmoja pidelly, puhuin kokoajan, että sillon reenataan kun pystyy, ihan uutta tietoa, että leireillä ei voi treenata!:)

Intissä on p-kauden jälkeen yleensä hyvin treenimahdollisuuksia iltaisin. Toisinsanoen salikäyntiin järjestyy varmasti aikaa pari tuntia vaikka päivittäin (poislukien leirit). Eri asia että jaksaako ja viitsiikö. Kun kaverit kyselevät iltavapaalla tjsp oluelle, alkaa se kummasti kiinnostamaan enemmän. Ja joskus se oma punkkakin vaan kiinnostaa päivänokosten merkeissä enemmän kuin rauta salilla.

Ite uhosin kanssa vähintään yhtä kovaa treenaavani läpi intin kun antibodari, mutta toisimpa kävi. Ei se fyysisesti mahdotonta ole, mutta ite olin henkisesti sen verran vittuuntunu ja masentunu koko intin ajan että ei vain kertakaikkisesti jaksanut.

Sama tilanne kuin rautareijolla - aikanaan ennen inttiä treenasin 3krt/vk judoa ja kävin yhtä monesti puntilla viikossa. Armeijan aikana olisi kyllä ollut mahdollista käyttää vapaa-aika treenaamiseen, mutta käytännössä silkka vitutus ja väsymys saivat päiväunet kiinnostamaan aina enemmän.

Tsemppiä vain antibodarille, ja toivon että onnistuu aikeessaan treenata intin aikanakin. Itselläni ei ollut lähelläkään onnistua - tuossa helpottaa kovasti jos satut saamaan tehtävän joka on fyysisesti kevyt, jolloin koko 6-12kk kestävä jatkuva väsymys ei ole niin paha hidaste.

Sama tilanne kuin rautareijolla - aikanaan ennen inttiä treenasin 3krt/vk judoa ja kävin yhtä monesti puntilla viikossa. Armeijan aikana olisi kyllä ollut mahdollista käyttää vapaa-aika treenaamiseen, mutta käytännössä silkka vitutus ja väsymys saivat päiväunet kiinnostamaan aina enemmän.

Tsemppiä vain antibodarille, ja toivon että onnistuu aikeessaan treenata intin aikanakin. Itselläni ei ollut lähelläkään onnistua - tuossa helpottaa kovasti jos satut saamaan tehtävän joka on fyysisesti kevyt, jolloin koko 6-12kk kestävä jatkuva väsymys ei ole niin paha hidaste.

Juu, no onneksi tässä ollaan vain ns. sunnuntaibodari ilman tavotteita, ni ei se edes haittaa jos nyt ei siellä kunnolla kerkeä vääntämään:)

Kyllä mulla kuitenkin ensisijaisesti on se palvelus pääasia, ja sen läpivieminen hyvin. Treenaaminen tulee sitten kakkosena jos sitä pystyy/jaksaa sitten harrastaa.

Itse vietin armeijan leivissä vuoden päivät ja "morttiaika", eli p-kausi ja aukki romuttivat salitouhut ihan totaalisesti. Ei ollut energiaa eikä mielenkiintoa käydä salilla, vaikka siviilissä olinkin ollut ahkera harrastaja. Toinen puolikas palvelusajasta, eli johtajakausi oli treenin kannalta aivan päinvastainen. Palvelin fyysisesti varsin kevyessä tehtävässä, vapaa-aikaa riitti iltaisin ja punttia tuli vedettyä sydämen kyllyydestä. Leirit olivat toki johtajakaudellakin poikkeus, parin viikon metsässä olo sekoitti treenikuvioita.
Puolustusvoimat tarjoavat kyllä mainiot puitteet treenaamiselle, mikäli ajankäytön saa onnistumaan ja väsymys ei pääse kasvamaan valtavaksi.

Onko kukaan vienyt heti ensimmäistä kertaa armeijaan saapuessaan kassissaan paljoa lisäravinteita? Ittellä olis suunnitelmissa ottaa muutamia pusseja maltoa ja noin 30 proteiinipatukkaa ekaks pariks viikoks, jos moinen on mahdollista?

Kandee ottaa näistä viesteistä tosiaan se onkeensa, että alkuaikana (morttiaikana) ei kannata stressata jossei jaksa/kerkiä sinne salille kuukauteen kahteen (tai vaikka koko inttiaikana). Jahka toi peruskyykyttäminen hieman hellittää, niin voi arvioida tilannetta uudestaan. Joskus aikoinaan kun itse palvelin, niin p-kaudella oli ohjelmaa 0600-2100, eikä siinä mieti muuta kuin ruokaa, suihkua ja sänkyä. Intissä oppii ihan uudelleen sen, mitä perustarpeet ovat, sali ei omalla kohdallani ollut sellainen...

Kenestäkään ei tule lihasmiestä intissä ollessa, ja sen jälkeen on vielä parikymmentä vuotta aikaa pullistella salilla. Mennessä painoin 188cm/80kg, kuukauden jälkeen 74kg ja kahdeksan kuukauden jälkeen kotiutuessa 94kg. Heh :hyvä:

Intissä noi prioriteetit menee vaan uusiks ja mulla ainakaan ei ollut pätkän vertaa kiinnostusta reenata siellä vaikka siviilissä punttis on about kaikki kaikessa. Kävin minä intissä joku 5 kertaa salilla ja lomilla monesti mutta ei siellä jaksanut kun ei tosiaan ollut mitään motivaatiota. Kuitenkaan siellä ei millään jaksanut mitään 2000 kilokaloria päivässä vetää niin samapa tuo, mieluummin sitten rötväsi tuvassa katsomassa elokuvia ja anto kuihtua. Rasvaahan lähti ihan kivasti ja kotiutuessa oli melkein 10 kg kevyempi ja helvetin kireä. Siittä sitten vajaa puoli vuotta kovaa treeniä ja nyt on jo menty ohi vanhoista tuloksista ja painoakin on enemmän kuin koskaan, rasvojen kuitenkin ollessa alhaiset. Siitä intin jälkeisestä tilasta oli helvetin hyvä lähteä kasvattamaan lihaa kun motivaatio on korkealla, rasvaprosentti on minimaalinen ja kehitys on nopeaa. Heti vaan salille kovaa treeniä vetämään ja megabulkki niin voimaa ja lihasta tulee nopeammin kun voisi kuvitella.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
iteki halusin reenata kajaanissa vaikka joka ilta kun heikinhallille oli just tullut aivan uusi sali ja uudet laitteet mutta p-kaudella ohjelmaa oli 6-21 niin ei siinä paljo reenata. p-kauden jälkeen luulin et pääsee reenaamaan mutta jouduinkin jääkäripataljoonan kunnossapito joukkueeseen niin oltiin viimmeiset 2.5kk metsässä. vkl vapailla käytiin joka toinen vkl. ei siinä paljo reenattu ja parasta oli että ei tehty siellä yhtään mitään. makasin teltassa päivät pitkät ja söin spadejen hiilarimömmö ruokaa. lihoin armeijassa vain n.5kg mutta lihat tais jäädä rovajärvelle prkl =(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom