Intervallisyömisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Hulkki
Muuten näytti ihan hyvältä, mutta itse en missään nimessä keventäisi punttitreeniä dieetin ajaksi. Dieetillä nimenomaan tarvitaan kovaa treeniä raskailla painoilla antamaan lihaksille kasvuärsykettä. Jos treeniä keventää ja tekee pienemmillä painoilla pienenee myös tuo kasvuärsykkeen voimakkuus ja todennäköisyys menettää lihasta nousee paljon suuremmaksi kuin treenatessa kovaa isoilla painoilla.

Kiinnostais lukea tuosta lisää tietämystä. Ei löytyis linkkiä tai paria? :kuola:

Poikaystäväni valmentaja neuvoi seuraavaa:

Koska jokaisen keho toimii eri tavalla, tulee kehon reagointia ABCDE:hen vahtia. Dieettikaudella joka aamu mitataan ruumiinlämpö ja kun ruumiinlämpö alkaa laskea normaalin alapuolelle, on aika taas bulkata. Bulkkauskaudella puolestaan kehoa seurataan rasvapihdeillä: kun rasvakerrosta on tullut milli lisää, siirrytään taas dieetille.

Lisäksi hän neuvoi käyttämään dieetin aikana termogeenisiä tuotteita, kofeiinia, aspiriinia ja efedriiniä, jos sitä mistään saa (minä en tietenkään saa mistään).

Eli hänen mielestään 14pv vaihteluvälit eivät toimi kaikilla, vaan kehon reaktiota tulee seurata. Mitä olette mieltä hänen neuvoistaan? Kuulostaa järkevältä.

Ja sitten tuolla sanottiin, 14pv:n syklien olevan liian pitkiä. Luin Dr Squatin tekstin ja hänellä riippuen tavoitteista on joka toinen kausi 5pv ja joka toinen 2pv. Kuulostaa aika vähältä, mutta mitenköhän tuo toimisi?

Eli Hulk, sullahan tuo ABCD toimi hyvin juuri tuollaisenaan Tjorbornin neuvojen mukaisesti? Kuinka paljon käytit termogeenisiä tuotteita ja miten rasva% muuttui koko syklin aikana?

Chi :thumbs:

Originally posted by Chi
... hänellä riippuen tavoitteista on joka toinen kausi 5pv ja joka toinen 2pv. Kuulostaa aika vähältä, mutta mitenköhän tuo toimisi?

Ite harrastin viime kesän loppuun syklitystä 6 matalakalorista päivää ja yksi suurikalorinen päivä. Tällä tavoin sain painon tippumaan mukavasti.

Syksyllä siirryin 5 vrk low ja 2 vrk high systeemiin ja painoa alkoi tulla pikkuhiljaa lisää. Eli mulla toimii näinkin pienet syklit.

tilastoa viime vuodesta:
tilasto_2003.JPG

Originally posted by Chi
Poikaystäväni valmentaja neuvoi seuraavaa:

Koska jokaisen keho toimii eri tavalla, tulee kehon reagointia ABCDE:hen vahtia. Dieettikaudella joka aamu mitataan ruumiinlämpö ja kun ruumiinlämpö alkaa laskea normaalin alapuolelle, on aika taas bulkata. Bulkkauskaudella puolestaan kehoa seurataan rasvapihdeillä: kun rasvakerrosta on tullut milli lisää, siirrytään taas dieetille.

Lisäksi hän neuvoi käyttämään dieetin aikana termogeenisiä tuotteita, kofeiinia, aspiriinia ja efedriiniä, jos sitä mistään saa (minä en tietenkään saa mistään).

Eli hänen mielestään 14pv vaihteluvälit eivät toimi kaikilla, vaan kehon reaktiota tulee seurata. Mitä olette mieltä hänen neuvoistaan? Kuulostaa järkevältä.

Ja sitten tuolla sanottiin, 14pv:n syklien olevan liian pitkiä. Luin Dr Squatin tekstin ja hänellä riippuen tavoitteista on joka toinen kausi 5pv ja joka toinen 2pv. Kuulostaa aika vähältä, mutta mitenköhän tuo toimisi?

Eli Hulk, sullahan tuo ABCD toimi hyvin juuri tuollaisenaan Tjorbornin neuvojen mukaisesti? Kuinka paljon käytit termogeenisiä tuotteita ja miten rasva% muuttui koko syklin aikana?

Chi :thumbs:

Hulkki varmaan vastaa tähän tieteellisemmin, mutta tässä nyt jotain.

Sinänsä tuo on järkevä neuvo kuunnella ja seurata kehon reaktioita. Rasvanpolton apuaineetkin kuulostavat järkeviltä, jos keho niitä sietää. Itse käytin yrttiefe-stackia.

Muuten tuo kyllä kuulostaa vähän hifistelyltä rasva- ja lämpötilan mittauksineen, mutta jos se sopii omalle luonteelle, niin mikäs siinä. Bulkilla on kyllä kieltämättä aika lämmin, varsinkin alussa.

Tuo RiQ:n systeemikin kuulostaa varsin järkevältä, muistaakseni jossain Flexin numerossa oli juttua vastaavasta (varmaan useammassakin).

Originally posted by RiQ
Ite harrastin viime kesän loppuun syklitystä 6 matalakalorista päivää ja yksi suurikalorinen päivä. Tällä tavoin sain painon tippumaan mukavasti.

Voitko kertoa hieman tarkemmin tuosta ? Esim minkälaiset oli ravintoainesuhteet & kalorit ? Aloititko dieetin tuolla syklityksellä vai veditkö dieetin loppuun sen ?

slade:
Mun dieetti alkoi 1.3.2001 neljän vuoden treenitauon ja pa**an syömisen jälkeen. Alussa 115 kg massoilla riitti se että jätti roskaruuan pois ja alkoi käymään salilla. Dieetin edistyessä em. systeemi tuli käyttöön.

Ravintoainesuhteet olivat keskivaiheilla about 40/40/20, josta sitten tiputin vielä hiilareiden määrää samalla lisäten proteiinin ja rasvan määrää. Kalorit olivat alimmillaan alle 2000. Ketoon asti en kuitenkaan ole missään vaiheessa mennyt ja enkä aerobista harrastanut (yksi juoksulenkki kuitenkin keväällä 2001).

Hiilarit otan aina aamulla (pääasiassa viljasta) ja treenin jälkeen. Low päivinä tulee koko kroppa treenattua läpi (tyhjäksi) ja viikonloppuna tankataan seuraavaan kiertoa varten. Painoa tulee tankkauksessa keskimäärin 3-4 kiloa lisää (ennätys 13.12. 4,4 kg / vrk). Tankkauspäivinä yritän pitää protskut alhaalla ja ottaa kalorit suurimmaksi osaksi hiilareista (proteiinin syklitys). Samoin syklitän myös juodun veden määrää: viikolla reilusti ja tankkauspäivinä mahdollisimman vähän. Tällä pyrin siihen ettei tule ylenmääräistä turvotusta ja huonoa oloa suuresta hiilarimäärästä ja siten pystyn syömään myös enemmän.

Nyt on tarkoitus jatkaa vielä jonkun aikaa 5/2 systeemillä ja siirtyä kesän lähestyessä 6/1:een.

Nitsku: joo olikohan viimeks numerossa 1/04

Originally posted by Chi
Bulkkauskaudella puolestaan kehoa seurataan rasvapihdeillä: kun rasvakerrosta on tullut milli lisää, siirrytään taas dieetille.

Juuri pihdit hankkineena totean, että luulisi olevan hiton vaikeaa mitata joka kerta niin tarkasti, että siitä näkisi millin lihomiset ja laihtumiset. Tai siis mun tulokset heittelee ainakin ( vielä, toistaiseksi :D ) aika paljon..

Originally posted by RiQ
Low päivinä tulee koko kroppa treenattua läpi (tyhjäksi) ja viikonloppuna tankataan seuraavaan kiertoa varten.

olikohan viimeks numerossa 1/04

Hmm... Kaaviosta päätellen on toiminut hyvin sydeemi. Mun kaaliin ei vaan jostain syystä nyt iskostu [rajoittunut ajattelukyky] miten periaatteessa viikonlopun aikana kerkii ylikompensoimaan ja palauttamaan glykogeenivarastot sun muut kokonaisen 5 päivän ajaksi... Tota, tökkiikö palautuminen sen 5 päivän aikana kun hiilarit on vähissä ja eikö sen periaatteessa pitäisi jo hidastaa kehitystä tuhottomasti? Vedätkö kropan kerran viikkoon vai? Tulokset olleet ilmeisen nousujohteisia... Eikö solujen "hydrautuminen" viikonloppuna toimisi juuri sen runsaan veden kanssa hyvin? Luin toisaalta että krea on mukana päivittäin? Pirulauta, näin helposti innostuvana henkilönä lukisin mielelläni tästä paljon lisää ja niinku heti, jos olisi valmis linkki? Uutta Flexiä en saa vasta kuin huomenna!!
:(

Originally posted by muffy
... Tota, tökkiikö palautuminen sen 5 päivän aikana kun hiilarit on vähissä ja eikö sen periaatteessa pitäisi jo hidastaa kehitystä tuhottomasti?

Keskiviikkoon asti (välipäivä) kroppa pysyy vielä suht täytenä. Torstain hartiatreenin jälkeen alkaa olla aika tyhjä olo. Perjantaina jalkatreeni kärsii jo pikkusen energiapulaa. Oonkin miettinyt, että pitäiskö vetää tossa keskiviikkona alkuillasta yksi hiilaripitoinen ateria loppuviikkoa varten.

Vedätkö kropan kerran viikkoon vai?

Joo näin teen: ma rinta, ti selkä ja hauis, to hartiat ja ojentajat, pe jalat

Eikö solujen "hydrautuminen" viikonloppuna toimisi juuri sen runsaan veden kanssa hyvin?

Kyllä sitä vettä riittää tossa ihon alla ihan riittämiin... Ja mulla loppuu syömiset lyhyeen jos vedän aamusella 2k-3k kaloria ja juon siihen päälle litrakaupalla vettä tai muuta nestettä. Olo on niin ähky ettei tiedä mitenpäin olisi...

Pirulauta, näin helposti innostuvana henkilönä lukisin mielelläni tästä paljon lisää ja niinku heti, jos olisi valmis linkki? Uutta Flexiä en saa vasta kuin huomenna!!
:(

En pysty linkkiä laittamaan, eikä toi Flexin juttu kovin kummoinen ole. Yllättävää oli tosin huomata, että ko. kaverilla oli suunnilleen vastaavat tuntemukset systeemistä kuin itselläni.

Originally posted by Chi
Eli Hulk, sullahan tuo ABCD toimi hyvin juuri tuollaisenaan Tjorbornin neuvojen mukaisesti?
En tiedä herra Tjorbornista yhtään mitään, olen kokeilemalla huomannut että itselleni suurin piirtein paras systeemi tiukan lihan kasvattamiseen on juuri tuo 2vko bulkkia / 1vko dieettiä -syklitys.

Kuinka paljon käytit termogeenisiä tuotteita ja miten rasva% muuttui koko syklin aikana?
EC-stack (25 mg efedriini, 200 mg kofeiini) 2-3 krt päivässä dieetin aikana. Rasva-% ei muuttunut hirvittävästi suuntaan eikä toiseen, vaan paino nousee tasaisen hitaasti (0.5-1 kg kuukaudessa) rasvojen pysyessä karkeasti katsottuna ennallaan.

Tuo lämpötilan mittaaminen voi olla ihan hyväkin keino, mutta rasvapihdeillä millin lisäys voi johtua sentillä siirtyneestä mittauspaikasta.

Itse en ole noin tarkkaan jaksanut hifistellä :eek: vaan olen kylmästi katsonut suurin piirtein sopivan jaksotuksen ja noudattanut sitä. Jos hommaa haluaa tehdä käytännössä ympäri vuoden ei voi olla noin pikkutarkka ja mittailla lämpöä joka päivä. Kunhan syklityksen perusteet ovat kunnossa ei lisähifistelyllä saavuteta pitkällä tähtäimellä kuin harmaita hiuksia.

Keep it simple.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä tarvitsen ainakin sen 2 vkkoa dieettaamiseen, a) koska fläsää kertyy niin nopeasti ja b) laihdun hitaasti. :wall:

Riittääkö 3-jakoinen ohjelma bulkilla tulosten saamiseksi? 3-jakoisella tuskin massanlisäys on yhtä tehokasta? Joka tapauksessa kierto on vain 7 päivää, sillä kickboxingtreeni aika lailla määrää tahdin. Eli 7 päivää menisi seuraavalla lailla bulkin aikana:

1. KB 20:30-21:30
2. Puntti 13:30
3. KB 20:30-21:30
4. Puntti 13:30
5. Puntti 13:30
6. KB 12:00-13:00
7. Puntti 13:30

Luuletteko että tuosta saisi jotain irti? Vai voisinko saada lihasta lisää 3-jakoisellakin niin, että ehtisi palautumaan paremmin? Toisaalta kyseessä on vain 2 vkkoa, ja sitten alkaisi dieetti. Ja dieetti kulkisi seuraavasti:

1. Aamuaerobinen + KB 20:30-21:30
2. Puntti 13:30
3. Aamuaerobinen + KB 20:30-21:30
4. Puntti 13:30
5. Aamuaerobinen + Lepo tai uintia 30min
6. KB 12:00-13:00
7. Puntti 13:00

* Lämmittelynä 10-15min juoksua, lopuksi vedän 10-30min polkupyörää

Vähän rankoilta vaikuttaa kumpikin viikko, mutta kun jotain on tehtävä. Dieettikauden menisin vanhan ohjelmani mukaisesti ja bulkille pitäisi säätää joku 4-jakoinen, ellei 3-jakoinen riitä.

Bulkkikausi

* +500kcal -> n.2800kcal
* 12-14pv tai kunnes fläsää on kertynyt liikaa (mistä tiedän milloin!?)
* Punttia 4krt/vkko ti/to/pe/su
* KB 3krt/vkko ma/ke/la
* Makrosuhde n. 60/40/30 – 70/20/30
* 5-7 ateriaa/pv -> 2-3 tunnin välein min. 400kcal aterioita

Dieettikausi

* -500kcal -> 1300-1400kcal
* 12-14 pv tai kunnes ruumiinlämpötila laskee alle normaalin!
* Punttia 3 krt/vkko
* KB 3krt/vkko ma/ke/la
* Aamuaerobista 3-4krt/vkko step-laudalla 20-40min
* Uintia 2-3krt/ckko 30min
* Makrosuhde intervallein:
3pv proteiinia vähintään 150g -> 40/40/20
3pv proteiinia max. 60g -> 60/20/20 – 70/20/10
* 4-5 ateriaa/pv

Miltä näyttää? :)

Chi

:offtopic:

Voisitte merkitä noihin makrosuhteisiin mitä ravintoainetta mikin luku edustaa niin tulis vähän selvemmäksi tää homma.. (esim. 30p/50hh/20r)

Originally posted by slade
:offtopic:

Voisitte merkitä noihin makrosuhteisiin mitä ravintoainetta mikin luku edustaa niin tulis vähän selvemmäksi tää homma.. (esim. 30p/50hh/20r)

No tuossa järjestyksessä ne yleensä juuri laitetaan. Jos erikseen ei ole mainittu niin sitten pitäisi mennä p/hh/r.

Originally posted by Jakob
No tuossa järjestyksessä ne yleensä juuri laitetaan. Jos erikseen ei ole mainittu niin sitten pitäisi mennä p/hh/r.

Kyllä mä sen tiedän, mutta kun kaikki muut ei sitä tiedä. Esim ylläolevassa chin postissa suhteet on ilmeisesti hh/p/r.

Originally posted by RiQ
Hiilarit otan aina aamulla (pääasiassa viljasta) ja treenin jälkeen. Low päivinä tulee koko kroppa treenattua läpi (tyhjäksi) ja viikonloppuna tankataan seuraavaan kiertoa varten.

olikohan viimeks numerossa 1/04

Vielä kysymyksiä (en nyt löytänyt Flexiä tänään mistään) : Millaiset kalorimäärät sinulla on viikonloppuisin kun tankkaat? Paljonko yli? Entä low-päivinä?

Ok sori, en tiennyt näitä käytäntöjä, itse olen aina lukenut ne hh/prot/rasv - eli suuremmasta pienempään. :nolo:

Chi

RiQ (ja miksei muutkin): olen dieetannut 3vko 40/30/30 makroilla ja läskiäkin on lähtenyt, vielä pitäisi kuitenkin viimeiset pari kiloa puristaa pois. Ajattelin pitää ensimmäisen tankkauspäivän viikon 4 lopulla ja sitten siirtyä käyttämään tuota 6+1 syklitystä. Kaloreita low päiville ajattelin vähän päälle 2000 (224p, 147hh, 50r) ja high päivälle 3500kcal (141p, 490hh, 46r). Kuulostaako toi lähelläkään järkevältä ?

Jahas, nyt kun tämä kissa on taas pöydällä ja lehmä olohuoneessa niin omat kokemukseni tämän RiQi Martinin mainitsemasta sydeemistä ovat hyviä toistaiseksi. Tuosta lähtien olen tehnyt parhaani mukaan juuri 5/2 päiviä ja nyt kai siis neljäs viikko menossa. Kyljet alkaa pikkuhiljaa taas näkymään hieman paremmin ja reeni kulkee (ainakin alkuviikosta) helevetin hyvin. Voima ja massa pysyy (paraneekin?) ja kunto kohenee. Perjantaitreeni menee jo aika höyryillä mullakin, viime viikolla tuntui kuin viikatemies jo tulee.

Itse toteutan low päivät n. 100g hiilareilla (aamiainen lähinnä), protskut ja rasvat sitäkin korkeemmalla, low-päivänä mukana tietty rypsäri ja kalaöljyt sekä EC-stack. Valkuaisen lähteenä pääasiassa kaseiini, tasainen typpitasapaino ja rock rock. Viikonloppuna rasvat ihan nollassa ja protskutkin on minimissä, niinkuin RiQi Martin neuvoo.

En tiedä, itsellä ei ainakaan tällä haavaa ole tarvetta muuttaa mihinkään 6/1 päiviin kun tämä jo tuntuu tiukentavan lantion seutua ihan ok.

muffy: Lähinnä noi high päivät askarruttaa.. Minkälaisilla kaloreilla ja hiilareilla olet vetänyt ne ?

slade sanoi:
muffy: Lähinnä noi high päivät askarruttaa.. Minkälaisilla kaloreilla ja hiilareilla olet vetänyt ne ?

Suoraan sanottuna se on mulla ollut tässä vaan silleen että riittää. Syön riisiä ananaksen kanssa ja hedelmiä sun muuta (karkkiakin...) silleen kun vaan mahtuu. Koko ajan tulee syötyä jotain. Grammoista ei pienintä hajuakaan mutta paljon. Voi olla että itsekin kaipaan tähän tarkennusta, tässä on varmasti paljon asioita mitä en vielä edes tiedä, mutta katotaan nyt...

Suositut

Back
Ylös Bottom