International Society of Sports Nutritionin suositukset 2018

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thinj
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HMB on itseasiassa yllätys. Sen näyttö ei hirveän vakuuttavaa ole.

No HMB putoaa samaan perheeseen proteiinin ja EAA kanssa. Niistähän sitä HMB kehittyy (leusiinihappo).
Se että pitääkö sitä erikseen repiä purkista on vähän sama, kuin tarviiko heraa repiä purkista, jos syö paljo ruokaa.

Myös se onko "kone kuumana" vaikuttaa asiaan, kun katabolia ei silloin ehkä ole niin läsnä, kuin näin wanhalla natulla.

Onhan HMB:stä ihan hyvää näyttöäkin, yhteinäistä niissä näyttäisi olevan että toimivuus edellyttää oikeasti kovaa treeniä/korkeaa volyymia.

Onhan HMB:stä ihan hyvää näyttöäkin, yhteinäistä niissä näyttäisi olevan että toimivuus edellyttää oikeasti kovaa treeniä/korkeaa volyymia.

Joo siis olen ymmärtänyt että HMB on antikatabolinen.. eli en tiedä miten se annettais parhaiten "näyttöön".
Olen sitä on/off vuodesta 2013 käyttänyt aamupaastolle.

Joo siis olen ymmärtänyt että HMB on antikatabolinen.. eli en tiedä miten se annettais parhaiten "näyttöön".
Olen sitä on/off vuodesta 2013 käyttänyt aamupaastolle.

Eikös se anneta näyttöön niin että rasvaton massa säilyy tai kasvaa enemmän kuin placebolla. Jos lihasta hajoaa vähemmän niin sitä pitäisi olla jonkin ajan kuluttua enemmän.

Itsellä HMB:tä on omassa pwo:ssa, maksaa huikeat 3 senttiä per treeni joten ei tuu konkurssia vaikka ei toimisi.
Mahtaakohan olla tarpeeksi HMB:tä, jos sitä saa vain osana PWOta?
Tutkimusten mukaan parhaan tuloksen saa 3 gramman päivittäisellä annoksella. Ja sekin suositellaan jakamaan vähintään kahteen osaan.

Nämä valmiit PWOt ja intrat ym. ovat yleensä nimenomaan sitä rahanhaaskausta. Heitetään gramma kaikenlaista matskua, jota pitäisi oikeasti saada paljon enemmän nähdäkseen tuloksia. Tulisi paljon halvemmaksi, jos hankkisi ne ainekset erikseen ja tekisi itse sen drinkin. Silloin niitä aineksiakin olisi niin paljon, että niistä olisi jotain hyötyä.

Tutkimusten mukaan parhaan tuloksen saa 3 gramman päivittäisellä annoksella. Ja sekin suositellaan jakamaan vähintään kahteen osaan.
Ja tämä oli siis vapaamuotoista HMB:tä. Kalsiumsuolaan sidottua hmb:tä (jota noi kaikki ns. bulkkijauhot on) tarvitsee puolet isomman annoksen toimiakseen eli 6 grammaa / päivä.

Nämä valmiit PWOt ja intrat ym. ovat yleensä nimenomaan sitä rahanhaaskausta. Heitetään gramma kaikenlaista matskua, jota pitäisi oikeasti saada paljon enemmän nähdäkseen tuloksia. Tulisi paljon halvemmaksi, jos hankkisi ne ainekset erikseen ja tekisi itse sen drinkin. Silloin niitä aineksiakin olisi niin paljon, että niistä olisi jotain hyötyä.

2 grammaa on omassa sekoituksessa tällä hetkellä.

Joo, lähes kaikissa valmiissa pwo:ssa ainesosia on aivan väärät määrät. Oman pwo:n pohjalla on valmis(maun takia), johon lisään valittuja aineksia pussitavarasta (kreatiini, sitruliinimalaatti, beta-alaniini, hmb) niin että kutakin oikeat määrät per annos. Pohjalla pitää vain olla sellainen valmistuote missä ei ole pärinä-osia jotta voi ottaa joka treeniin.

Toimiiko ? Eihän sitä voi tietää varmasti, mutta vuodesta toiseen treenit etenee joten ei ainakaan ihan metsään mene.

Suositut

Back
Ylös Bottom