Instant Oats

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan ne paljon halvempia muttei jauhettuja ja maustettuja. Kiireisessä yhteiskunnassa ei ole aikaa moisiin hömpötyksiin kuten kaurahiutaleiden jauhamiseen - löytyyhän munakkaatkin paistovalmiina hyllystä.

Kyllähän nää instant oatsit on vähän uusavuttomille keksitty kuten mainitsemasi valmiiksi paistetut paskamunakkaat ja jauhelihat yms paskat. Pari säkkiä olen tätä instantia juonut mutta siihen se jäi. Ei voi olla niin uuno, ettei jaksa/viitsi tuhlata 30 sekunttia jauhatakseen sauvasekoitin systeemillä haluttu määrä perus kaurahiutaleita ja iskeä sheikkeriin heran kanssa, ja liukenee muuten hyvin näinkin eikä mitään ongelmaa juotaessa ja on hyvää. Teen tätä jopa joka AAMU, vittu et on raskasta mutta hcbb... :face:

oon vissii ökyrikas mutta mua ei paljon paino maksaako kaurahiutaleet 1€ vai 3€ /kg.

Ei munkaan talous näihin kaatuisi näin pienen hintaeron takia, joten ei kyse varmasti tässä dissauksessa ole siitä. Vaan että valmiiksi jauhettuja ja jopa maustettuja kaurahiutaleita pitää tilata netistä, niin onhan se nyt vähän.. Niinku naurettavaa omalla tavallaan. Mutta kukin tyylillään kuten sanonta kuuluu.

No sehän se juju tässä taitaa olla, että tän kaman voi vetää sillä sheikkerillä. Itse olen reissuhommissa, ja jos tarvii valita työmaaruokalan hernekeiton/aakkoshuoltamon pyttipannun ja oatsi-herasekoituksen välillä, niin mun mielestä ihan hyvää tavaraa on. Toki voi hakee kaupasta riisikakut, raejuustot ja tonnikalat, mutta ihan kelpo vaihtelua tällä saa purkkiruuallekin...

^ Juuri muualla kuin kotona käytettäessä noiden etu tulee esiin kaurahiutaleisiin verrattuna. Protskut ja hienonnettu kaura sheikkeriin ja matkaan. Hintaero euroissa on merkityksettömän pieni 50 vuoden päivittäisessä käytössäkin.

Ja se eroaa siitä, että blendaa perus kaurahiutaleet ja laittaa heran kanssa sheikkereihin valmiiksi niinkun miten? Ja tämähän on ainoa looginen tapa jos pitää noita välipalalitkuja kulettaa mukana.

Ite en kyllä tajua miten joku voi venyttää niin paljon penniä, että viitsii euron kilohinnan voiton takia jauhaa joka kerta nuo. Kuin helvetin kauan edes menee, että saat kilon tuota kauraa syötyä? Ja jos joka kerta jauhat blenderissä niin joku nokkela varmaan voi jo laskea, että tuon jauhamisen tuntipalkaksi muodostuu varmaan aika pieni summa.

Monikohan ostais heraa joka pitäis itse jauhaa hienoksi ja sekoittuvaksi, jos sais euron halvemmalla kilon?

Pitää varmaan vääntää rautalangasta kun ei mene perille, ei tässä ainakaan mun kohdalla ole mistään pennin venytyksestä kyse. Vaan, että on hiukan hassua tilailla netistä kaurajauhonsa kun kaupasta saa puurohiutaleet josta samalla vääntää tarvittaessa hetkessä blendaamalla tadaa: kaurajauhoa! Tokihan voisin sen kilon eloveena paketin jauhaa kerralla jauhoksi mutta ihan sama on mulle jauhaa se muutama sata gramma kerralla. Jos vedän päivässä 100-200g home made kaurajauhoa, niin joku insinööri voisi laskea kauan kestää sen kilon syöminen/juominen. Teille pitäs varmaan olla makaroonit ja riisitkin valmiiksi keitettynä ja maustettuna, kun onhan se niin hemmetin iso vaiva alkaa niitä aina keittelemään ;) Mutta joo, eiköhän tämä riitä. Tässä siis mun mielipide kyseisestä tuotteesta, haters gonna hatee!1.

En edes itse syö kauraa tuossa muodossa, puurossa toki.

Mutta vähän nyt ymmärrystä. Ehkä jotain nyt vaan ei kiinnosta sotkea sitä blenderiä tai huudattaa sitä kämpässä vaikka keskellä yötä. Perunaakin saa pestynä, sipuli puhtaana, porkkanat pussitettuna. Pikakaurahiutaleet valmiiksi kypsytettynä, mitä vittua kun puurohan kuuluu keittää 20 min, jos haluaa tehdä alusta saakka. Kuka ostaa pikakaurahiutaleita? Jaa että et lämmitä tulella, sillon voisit vetää kauras suoraan raakana pellolta. Silmät auki ja toteet että ihmiset on vaan erillaisia. Moni muukin tässä treadissa vois tehdä saman :thumbs:

Kokeilin blenderillä jauhaa kaurahiutaleet silpuksi ja kyllä nuo instant oatsit ovat vieläkin hienompaa. Ainakaan mun blenderin silppuriosaan ei mene kuin desi hiutaleita kerrallaan, joten on tossa tuhtaamista. Mieluummin maksan sen euron/kg ekstraa, jotta elämä helpottuu.

Ps. Ostan myös valmiiksi siivutettua juustoa.

Prismassa oli viimeksi käydessä gluteenitonta kaurahiutalejauhoa, oletan että ajaa saman asian. Eli todella hienoksi jauhettuja kaurahiutaleita. Hinta tais olla joku 3e/500g

Joo, ehkä hieman kovakouraisesti tuomitsin tämän ja sen käyttäjät, kukin tyylillään kuten jo kertaalleen totesin. Ja tietenkin jos aletaan kaikkea mahdollista miettimään niin onhan näitä... Omasta mielestä vaan hieman huvittava/turha juttu tämä, kun taas osa teistä katsoo 'välttämättömäksi' niin ostakaa ihmeessä kauranne intant oatseina. Jos vielä hieman jatketaan tästä jutustelua, niin toki tää on hienompaa kuin itse jauhettu kaura, mutta ainakin mulla liukenee vettä täyteen ahdetun sheikkeriin kera heran oikein mainioisti enkä meinaa tukehtua tuota cocktailia juodessa. Jauhan siis sauvasekoittimella jonka saa tuunattua sellaseksi jossa on se säiliö jossa itsessään on terä (säiliöön mahtuu tyyliin 500g tavaraa) johon sauvasekottimen varsi kiinnitetään, on varsin hiljainen ja näppärä + osien huuhtominen käy muutamassa sekunnissa :thumbs: Jatkakaa...

Tuleeko tosta kotitekosesta kaurajauhosta muka niin sekottuvaa, että sen pystyy shakeristä vetämään protskun kanssa ilman erillistä lapiota?

Kyllä vain tulee, ei tarvitse edes käyttää sitä sheikkerin mukana tulevaa ritilää. Vettä vain sheikkeriin niin paljon kuin mahtuu.

Prismassa oli viimeksi käydessä gluteenitonta kaurahiutalejauhoa, oletan että ajaa saman asian. Eli todella hienoksi jauhettuja kaurahiutaleita. Hinta tais olla joku 3e/500g

:offtopic:

Osaako kukaan vinkata edullista paikkaa ostaa noita gluteiinittomia jauhoja/hiutaleita tai jos on instant oatsia gluteiinittomana, niin aina parempi. Alkaa riisi tökkiä ihan tosissaan näin bulkkikaudella...

Onko tälle instant oatsille käyttöö esim palkkarissa ennen treeniä malton kanssa vai suosiolla jättää tämän aamu- tai välipalan yhteyteen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom