Insinöörit+palkka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HCG-1
  • Aloitettu Aloitettu
wilbo sanoi:
Kyllä se menee toisinpäin. Suurilla paikkakunnilla, varsinkin niillä joissa on yliopistoja, korkeakouluja ja ammattikorkeita, alkupalkat DI:lle on 2000-2400 eur/kk. Syrjemmässä saa 2500-3000 eur/kk jos vaan viitsii lähteä, koska tarjonta on paljon vähäisempää.
öö... okei. :wall:
No tuttujahan ja heidän palkkojaan voi bongata http://www.veroporssi.com

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huppe sanoi:
öö... okei. :wall:
No tuttujahan ja heidän palkkojaan voi bongata http://www.veroporssi.com

Mikäli :wall: johtuu edellisen kirjoittajan "idioottimaisesta" kommentista, niin pitää ihmetellä. Itse olen valmistumassa (DI) ja usea kaveri on valmistunut/valmistumassa vuoden aikahaarukan sisällä. Kyllä ne aika tarkkaan kirjoittaja W:n mukaisia liksoja ja liksojen suhteita noudattaa palkkakäyrät.

Vertailu ei ole tilastollisesti kattava, mutta ~15hlö automaatiolta, koneelta ja sähköltä on otos.

(Helsinkiä ei tässä käsitellä isona yliopistokaupunkina. PK seudulla kun on ihan oma matematiikkansa palkkojen kanssa "Metsäsuomeen" verrattuna)

Viimeksi muokattu:
Peruspalkka on noin 2250. 2,5 vuotta sitten olen valmistunut, ja vuoden päivät nykyisen työnantajan leivissä (IT, automaatio suunnittelua). Tosin työpaikka sijaitsee kaukana pääkaupunkiseudulta, ja firma on tunnetusti kitsaasti palkkaa maksava.

JeanS sanoi:
(Helsinkiä ei tässä käsitellä isona yliopistokaupunkina. PK seudulla kun on ihan oma matematiikkansa palkkojen kanssa "Metsäsuomeen" verrattuna)
No sitten, itsellä on vain vertailukohtana Helsinki vastaan muut, mistä on omaa kokemusta, muut vs. muut en voi sanoa tehneeni vertailuja. :)

wilbo sanoi:
Kyllä se menee toisinpäin. Suurilla paikkakunnilla, varsinkin niillä joissa on yliopistoja, korkeakouluja ja ammattikorkeita, alkupalkat DI:lle on 2000-2400 eur/kk. Syrjemmässä saa 2500-3000 eur/kk jos vaan viitsii lähteä, koska tarjonta on paljon vähäisempää.

Juurikin näin :lol2:

Kyllä täällä mielestäni aika realistisia noi alkupalkat inseille on, mitä esitetty on. Paljon riippuu alasta ja jopa firmasta, siitä maksetaanko ylitöistä yms. Varsinainen palkka varmasti katsotaan sen jälkeen, jahka kaveri on ensin näyttänyt kyntensä. Insinöörin hommia kun on niin monenlaisia, 8-16 hommat eikä paljoa vastuuta, 8-16 vastuuta ja sitten ne 24h töissä olevat jotka luuraa pitkin maailmaa. Noista voi jokainen valita kykyjensä ja halujensa puitteissa.

HCG-1 sanoi:
Jos jollain on linkki johonkin päivitettyyn palkkataulukkoon niin se ois kans kiva...

Uusimmassa Insinööri- lehdessä oli uudet palkkataulukot. Se tuli postissa eilen ja taulukot löytyy varmaan liitonsivuiltakin...

Itse olen valmistunut keväällä 2004 ja nyt olen ollut alan hommissa 9kk. Palkka oli koeajalla 1800€/kk. Paska palkka, mutta oli pakko suostua, jotta sain täyden lomaoikeuden jo tälle vuodelle. Eli neljän viikon kesäloma + viikon talviloma. Nyt palkka 2400€/kk ja tulee nousemaan ensi vuoden aikana, kun työtehtävät vaihtuu ja sen myötä tulee vastuuta lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom