Insinöörien yms. tavallinen työpäivä

- kahvia. Ja kahvinjuonti ei aina tarkoita ettei silloin tehtäisi töitä, minä ainakin lasken tekeväni työtä jos vaikkapa pohdin asentajan kanssa kahvipöydässä tuotteessa esiintyvän ongelman ratkaisusta.

Ja sitten 60 vuotiaana ajattelin ruveta lorauttelemaan kahvin joukkoon väkeviä. Mulla kun on kahvikupponen aina tässä koneen ääressä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten paljon ootte tarvinneet työelämässä kouluajan fysiikkaa/matikkaa? Tuntuu, että nuo asiat tuppaa unohtumaan jo vuoden jälkeen, vaikka ne olis opetellu kurssin aikana kunnolla, eikä vaan tenttiin ulkoaopettelemalla. :) Tietenkin ne perusjutut jokseenkin muistaa. Mainitkaa vaikka samalla koulutus (insinööri vai DI ja ala) ja toimeenkuva.

Miten paljon ootte tarvinneet työelämässä kouluajan fysiikkaa/matikkaa? Tuntuu, että nuo asiat tuppaa unohtumaan jo vuoden jälkeen, vaikka ne olis opetellu kurssin aikana kunnolla, eikä vaan tenttiin ulkoaopettelemalla. :) Tietenkin ne perusjutut jokseenkin muistaa. Mainitkaa vaikka samalla koulutus (insinööri vai DI ja ala) ja toimeenkuva.

En ole vielä DI, mutta vastaan silti.

Olen IT-alan firmassa, eli varmaan aika erilaista kuin sulla. Täällä ei tietty mitään matskua tai fyssaa tarvitse, eikä paljon mitään muutakaan koulussa opiskeltua, paitsi koodausta ja käyttöliittymäsuunnittelua. Mun työtehtäviin kuuluu ainakin graafista suunnittelua, käyttöliittymäsuunnittelua, asiakastukea ja testausta.

Sulla voi olla toisaalta ihan eri juttu, jos joudut tekemään esim jotain luujuuslaskelmia tai muita laskutoimituksia, mutta kai niihinkin löytyy usein valmiita ohjelmia. Perusperiaatteet pitäisi kuitenkin ymmärtää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom