Eli kiinnostaisi tietää, mitä insinöörien/di:ien työ oikeasti pitää sisällään. Hakusessa on siis kertomuksia tavallisesta työpäivästä, eikä niikään yleisiä "suunnittelen koneita", vaan nimenomaan miten niitä suunnitellaan, miten paljon yhden päivän tai vuoden aikana homma edistyy yms. Lisäksi kiinnostaa, että miten hommat lähtee alussa käyntiin, kun juuri valmistunut insinööri pomppaa töihin, eikä vielä käytännössä osaa välttämättä juuri mitään. Mitkä asiat opinnoista katsotte hyödyllisimmiksi töissä? Tiedän, että insinööreja työskentelee todella monissa erilaisissa tehtävissä, mutta eri mahdollisuuksien kuuleminen on vaan hyvä asia.
Itse en varsinaisesti insinööriksi näillä näkymin valmistu, vaan energiateknologioiden maisteriksi. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että työtehtävät ovat ~samoja kuin insinööreillä. Jos FM:iä katsotaan insinöörihommissa kieroon, niin voi olla, että tuli vielä pari vuotta opintoihin lisää, että saa DI:n paperitkin. Kuten tredin aiheesta pystyy päättelemään, itsellä ei juurikaan ole kosketusta työelämään ja mahdollinen työttömäksi jääminen pistää ahistamaan ja miettimään vaihtoehtoja kokoajan. Opintotukeakaan kun ei nykyisellään saa kuin kuudeksi vuodeksi, joten ala on käytännössä osuttava kohdilleen kerralla.
Itse en varsinaisesti insinööriksi näillä näkymin valmistu, vaan energiateknologioiden maisteriksi. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että työtehtävät ovat ~samoja kuin insinööreillä. Jos FM:iä katsotaan insinöörihommissa kieroon, niin voi olla, että tuli vielä pari vuotta opintoihin lisää, että saa DI:n paperitkin. Kuten tredin aiheesta pystyy päättelemään, itsellä ei juurikaan ole kosketusta työelämään ja mahdollinen työttömäksi jääminen pistää ahistamaan ja miettimään vaihtoehtoja kokoajan. Opintotukeakaan kun ei nykyisellään saa kuin kuudeksi vuodeksi, joten ala on käytännössä osuttava kohdilleen kerralla.