Infrapunasauna - kokeiluraportti - suosittelen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gtwr
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kävinpäs hakemassa lämmittimiä, paikallisessa K-raudassa ei ollut kuin yksi jäljellä hinta tarjouksessa 28,90!!!
Noh, kävin sitten muilla asioilla Robin Hoodissa niin siellä hyllyt notkui noita lämmittimiä hintaan 14,90!!!
Sieltä pari mukaan, nyt on kolme lämmitintä(K-raudan lämmitin käy kuumenpana kun noi muut, hinnan vaikutuksen huomaa:D ).

Asentelin nuo kiinni ja eiku testaamaan.

Olin noin 40 minuuttia = hikoilutti ihan hyvin, kuuma oli! paino putosi 300g eikä väsytä niin kuin tavan saunan jälkeen.

Pitää vielä hieman hienosäätää noita lämmittimien paikkoja ja kokeilla huomenna salin jälkeen uudestaan.

Isäni oli tuommoisen infrapunasaunan ostanut ja eilen pääsin sitä pikaisesti kokeilemaan (n.15min istuin).
Kyllähän tuossa vajaa 60C lämmössä jo hikeä pukkasi kivasti ja mukavahan tuolla on istua kun cd soi ja kirjaa pystyy lukemaan kun kosteutta ei ole tavan saunan tapaan. Joskus kun ylimääräistä rahaa on niin voisin harkita tuommoisen ostamista kotiin. Pitää tässä joskus päästä kokeilemaan vähän pidempi istunto.

Infrapunasauna kuluttaa n. pölynimurin verran. Yksi saunomiskerta voi kuluttaa vain yhden kilowatin eli hintaa tulee noin 20 – 30 centtiä. Yhden hengen saunan teho on vain 1,2 - 1,5 kW.
Sellainen 1000W terassilämmitin kuluttaa tunnissa 1,0kWh.
Normaali saunahan kuluttaa tunnin saunomisessa n 8,0kWh.

Taidanpa kokeilla tänään illalla kun sattuu tuollainen 'terassilämmitin' löytymään. Ruuvaan sen vain saunan seinään ja plugi kiinni . . :dance2:

Mulla viime viikolla selkä suliksessa ja meillä on töissä kyseinen "sauna". Aattelin kokeilla olisko apuja, istuin n. 30 min ja tänään ihan toisenlainen (toistaiseksi...).
Normi saunassa minäkään en pysty oleen ku max 10min ja infra-hökkelissä helposti sen puol tuntia.
Työkaverilla on alaselkä ollut ihan romuna pari viikkoa ja aattelin ehdottaa et kävis kokeilemassa, sitten tulis ainakin puolueetonta palautetta.

tuli tuotakin ihmettä kokeiltua Herttoniemen Lady Linen ilmaispäivänä... eipä tehonnut, edes hiki ei tullut, lähinnä tunsin itseni typeräksi pojottaessani pyyhe päällä viileässä kopissa lehtiä lukien... kyllä saunassa täytyy löylyä heittää jotta saa hien pintaan...

Vanhemmat ostivat tuollaisen makuuhuoneeseen :D .Faijan veli tuota oli suositellut, sillä kaikenlaisia vaivoja ollut ja käytyään säännöllisesti tuossa saunassa istumassa sai lopettaa joidenkin sydänpillerien syönnin kokonaan, kun arvot oli parantuneet kummasti.

Nyt on tämäkin kokeiltu ja kyllä ainakin meikäläinen tykkäs. Kävin tänään Lahden Finnbodyn infrapuna"saunassa". Ekan 5 minuutin jälkeen vielä tuumasin että tää on kyllä aivan täyttä skeidaa eihän tästä ole mihinkään, mutta siinä 10min kohdilla rupes jo tuntumaan hyvältä, 15 min kohdilla hikeä virtasi jo älyttömästi. 30min session aikana juomaa meni sisuksiin n.2,1litraa ja pulssi viiletti menemään siinä 90-100 paikkeilla.

Olo on todella puhdas tuon jälkeen eikä tuota voi verrata tavan saunaan. Itse en kylläkään tuntenut mitään virkistystä tämän jälkeen. Lihakset ovat nyt todella rennon oloisia. Kasvojen iho tuntuu hengittävän normaalia paremmin eli kyllä minusta epäpuhtauksia lähtee paremmin infrakopissa kuin tavan saunassa. Ainoa miinus puoli on että tuo infra koppi on tylsempi kuin sauna, mutta tuo fiilis meni meikäläisellä ohitse siinä 10min kohdilla kun rupesin rentoutumaan siellä. Oli kyllä aika hurjaa katsella sitä hikoilun määrään kun näki hien menevän ihan virtana kohti viemäriä :eek:

Tykkäsin

En tossissaa oo mikää infrapunasaunan myyjä, mutta nyt 5kertaa sielä käyneenä voin kertoa asiat mitä oon pannu merkille:

Iho: parantunut siis aivan helvetisti, mitään finnejä ei enää oo ilmestyny. Mulla on aina ollu tosi laajentuneet ja taliset ihohuokoset varsinkin silmien alla, niin muutaman ensimmäisen saunomis kerran aikana iho pukkas kaikki kuonaaineet mitä naamassa oli niin ulos ja nyt sen jälkeen on alkaneet ihohuokoset pienentyä, lähes näkymättömiksi!! myöskään mitään rasvaa en ole joutunut käyttämään van iho on pehmeä koko päivän!!

Olo: On selkeästi parantunut ja pirteämpi infrapunasaunomisen käytön aloitettuani. Jos on mahdollisuus niin kokeilkaapa seuraavaa, aamulla ennen töitä infrapunasaunaan--> tosi virkeenä töihin (ja vireys tila kestää pitkään).

Käyttö: 45min-1h, hiki tulee vasta (ainakin mulla) 20-30minuutin kohdalla jonka jälkee itse tehokkuus vasta ilmenee, joten suosittelen ehdottomasti vähintään 45minuuttia per kerta.

Kalorien palamisesta en osaa sanoa, mutta sitähän ne lupailee..no ainakin nesteet lähtee, eikä turvota niin paljon isoo peukaloo!! :worship:

Hmm.. pitää tätä testata. Flamingo SPA aikuusten puolella oon joskus istunut tovin infrapunasaunassa mutta kun ei ollu lukemista eikä keppana messissä niin kyllä siellä oli aika kuiva meininki. Pitää siis asennoitua istumaan kauemmin. Onko pk seudulla muita mestoja missä infrapunasaunaa on tarjolla?

Mun mielestä ei ainakaa missää finnbodyssa ole pk seudulla, outoa kyllä.

En hirveästi ole tähän konseptiin tutustunut, joten semisti urpo kysymys: Voiko tollaseen tavalliseen kiukaalliseen saunaan virittää myös infrapunavehkeet? Sitten aina fiilispohjalta päättää, että mennäänkö kiukaalla vai valoilla. :D Lähinnä tulee mieleen, että ottaako infravehkeet itteensä jos oikein kunnolla saunoo kiukaalla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En hirveästi ole tähän konseptiin tutustunut, joten semisti urpo kysymys: Voiko tollaseen tavalliseen kiukaalliseen saunaan virittää myös infrapunavehkeet? Sitten aina fiilispohjalta päättää, että mennäänkö kiukaalla vai valoilla. :D Lähinnä tulee mieleen, että ottaako infravehkeet itteensä jos oikein kunnolla saunoo kiukaalla?

Kiukaalliseen saunaan voi asentaa infrapunat. Muistaakseni oli niin ,että laiteet täytyy olla siiihen soveltuvat joten normi ip saunan laitteet ei sinne käy.

Hmm.. pitää tätä testata. Flamingo SPA aikuusten puolella oon joskus istunut tovin infrapunasaunassa mutta kun ei ollu lukemista eikä keppana messissä niin kyllä siellä oli aika kuiva meininki. Pitää siis asennoitua istumaan kauemmin. Onko pk seudulla muita mestoja missä infrapunasaunaa on tarjolla?

Mun mielestä ei ainakaa missää finnbodyssa ole pk seudulla, outoa kyllä.

Ainakin Salmisaaren Elixiassa on tarjolla ja sit on ilmeisesti jotain yksityisiä.
Mukavaa lisäpotkua hien irtoamiseen saa nauttimalla kupin kahvia ennen saunaa, huhhuh :D

Suositut

Back
Ylös Bottom