Inbody mittaus erikoinen tulos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 133729

Kävin mittaamassa lihastasapainon lähinnä jalkojen tilannetta seuratakseni. Minulla siis takana reiden hermotusvamma ja toinen reiska surkastunut. 1.5 vuoteen en ole voinut jalkaa käyttää. 4cm lähtenyt 10-15cm polven yläpuolelta. Myös lääkärin raporteissa lukee että reidessä merkittävää surkastumista. Inbody sensijaan väitti että vammasessa jalassa on enemmän lihasta🤔 Vasen 9.25 ja oikea 9.35. Mikäs tähän on selityksenä ? Eihän siinä voi mitenkään olla enemmän lihaa. Ehkä jalan rasva/neste määrän väheneminen sotkee tuloksia?

Paska vekotin on yksinkertaisin selitys. Nestemäärään väheneminen vaikuttaisi toiseen suuntaan, koska tietääkseni laite tulkitsisi sen herkemmin rasvakudokseksi.

En itse ole koskaan tollaisessa käynyt mutta mitä olen muilta kuullut niin melko saatanan epätarkka se on. Etenkin tuon rasvattoman massan suhteen.

Tämä on taas oikein hyvä osoitus siitä mitä olen aina sanonut: Noiden vehkeiden antamiin lukemiin ei voi yhtään luottaa. Ei toimi välttämättä edes suuntaa antavana, ellei kaikkia muuttujia pysty vakioimaan. Ja millä vakioit kaikki kehon sisäiset tapahtumat? Jonain päivänä voit olla vähän enemmän turvoksissa kuin toisena, ilman mitään ilmeistä syytä.

Ymmärrän kyllä että nämä ovat vain suuntaa antavia. Silti yllätti miten voi noin ristiriitaisen lukeman heittää. Salin omistaja perusteli tulosta sillä että olet kuntouttanut jalkaa liikaa, niin on kasvanut tervettä isommaksi🤣 Ja että siitä on vain rasva ja neste kadonnut. Ei lihas. Kyllä minä silti silmiini luotan enemmän. Puli ukon jalka tämä on. Ylimäärästä nahkaa roikkuu kuin buldogilla.

Eivätkä ne oikeastaan mittaa edes rasvatonta massaa tai rasvamassaa. Mittaavat kehon tuottamaa vastusta sähkovirralle, ja sitten laitteen valmistajan mielestä sopivalla matemaattisella kaavalla lasketaan kehonkoostumus. Eli ainoa asia, mitä tuo bioimpedanssilaite mittaa on nimenomaan tuo impedanssi (ja välillä paino). Lopulliseen tulokseen vaikuttaa sitten annetut tiedot kuten ikä, sukupuoli, pituus ja liikunnallinen aktiivisuus. Kaikki muutokset, jotka johtavat pienempään vastukseen johtavat pienempään rasvaprosenttiin.

Mulla oli joskus ajatuksena vetää kropppa kuivaksi, käydä mittauksessa, tankata loppupäivä ja seuraavana päivänä käydä uusintamittauksessa. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä rasvaprosenttia se tarjoaa.

Back
Ylös Bottom