Iltasyöminen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timppa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkäs porukka yleensä syö iltaisin treenin jälkeen? Eli itse oon vähä kokenu ongelmaksi tuon "päivällisen" syömisen kun olen sen koettanut syödä sen vasta treenin jälkeen ja silloin se venyy tonne n. 21.30 saakka, eikä oikein huvittaisi tankata enää paljoa sapuskaa tuohon aikaan ettei menis laardiksi. Päivärytmi on aika pitkälti tällainen:
06.45 herätys
07.00 aamupala
07.30 töihin
09.30 välipala
12.00 lounas
15.00 välipala
16.00 kotiin
17.00 välipala
18.30 protskut
19.00 salille
20.30 palautusjuoma
21.30 "päivällinen"
23.00 nukkumaan
Eli siis kysynpä et kuinka te teette jotka käytte illan puoleen treenaamassa? syöttekö ennen vai jälkeen treenin? Ja mitä mieltä tosta päivärytmistä näyttääkö muuten hyvältä? Salipäivät on ma,ti,to ja pe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Timppa
Mitenkäs porukka yleensä syö iltaisin treenin jälkeen? Eli itse oon vähä kokenu ongelmaksi tuon "päivällisen" syömisen kun olen sen koettanut syödä sen vasta treenin jälkeen ja silloin se venyy tonne n. 21.30 saakka, eikä oikein huvittaisi tankata enää paljoa sapuskaa tuohon aikaan ettei menis laardiksi. Päivärytmi on aika pitkälti tällainen:
06.45 herätys
07.00 aamupala
07.30 töihin
09.30 välipala
12.00 lounas
15.00 välipala
16.00 kotiin
17.00 välipala
18.30 protskut
19.00 salille
20.30 palautusjuoma
21.30 "päivällinen"
23.00 nukkumaan
Eli siis kysynpä et kuinka te teette jotka käytte illan puoleen treenaamassa? syöttekö ennen vai jälkeen treenin? Ja mitä mieltä tosta päivärytmistä näyttääkö muuten hyvältä? Salipäivät on ma,ti,to ja pe.

No treenin jälkeen hiilari pitoinen ateria, ja vaikka ei olisi treeni päivä niin silti samanlailla... Koska mun mielestä saan paremmin unta kun syö hiilari pitoisen safkan illalla, nukkuminen kun vaikuttaa aika paljon kehitymiseen:rolleyes: kuulemma. Mä teen syön niin kuten oon itte huomanna parhaimmaksi, vaikka toi illalla syöminen tuottaisi fläsää, niin sen pystyy polttaa pois. Monet sanoo kyllä, että illalla ei saisi syödä hiilaria, mutta jos saa paremmin unta tällä tavalla niin miksei tekisi niin?

Kyllä iltapala pitää olla suht tukeva...mikään ei oo inhottavampaa kun nälkäsenä nukkumaan meno...kait tottumiskysymys mut samaa mieltä oon edellisen kanssa...et hyvä iltapala vaan alle niin saa kunnon yöunet...

Jaa aamupala on se päivän tärkein ateria...silloin pitää syödä kunnon ruokaa!!

Varmaan aika yleinen ongelma tää iltasyöminen duunissa käyville ihmisille. Itellä aika samanlainen kellotus. Tohon vaan sit vielä 23.00 just ennen nukkumaan menoo iltaproteiini yötä vasten. Jos ei putoo ni pannaan putoomaan.

Originally posted by timba79
Kyllä iltapala pitää olla suht tukeva...mikään ei oo inhottavampaa kun nälkäsenä nukkumaan meno...kait tottumiskysymys mut samaa mieltä oon edellisen kanssa...et hyvä iltapala vaan alle niin saa kunnon yöunet...

Jaa aamupala on se päivän tärkein ateria...silloin pitää syödä kunnon ruokaa!!

Rahkamössö on aika kattava aamupala, 1 prk rahkaa, 3-4dl pikapuuro hiutaleita, mehukeittoa pari desiä. Ja sitten 3 rkl oliiviöljyä naamariin pullosta :)

Re: Re: Iltasyöminen...

Originally posted by makew
Monet sanoo kyllä, että illalla ei saisi syödä hiilaria, mutta jos saa paremmin unta tällä tavalla niin miksei tekisi niin?

Tähän kiinnostaisi minuakin saada vastaus. Jos tosiaan iltasyöminen vaikuttaa merkittävästi nukkumiseen, onko parempi sitten syödä niitä hiilareita illalla vähän reilummin niin taatusti tulee uni helposti? Vai pitäisikö väkisin totutella hiilarittomuuteen iltaisin, en kyllä tiedä tottuisinko siihen ikuna...

Jos treeni on 18.00-20.00, on ihan perusteltua syödä hiilaripitoinen ateria jo ihan senkin takia että elimistö käyttää tuossa vaiheessa hiilarit suhteellisen tehokkaasti hyväkseen. Itse en kuitenkaa lepopäivinä syö hiilareita kuuden jälkeen. Enkä kärsi univaikeuksista.

Onkohan muuten palautumisen kannalta miten paljon eroa, että vetääkö treenin + palautusjuoman jälkeen esim a) 3 protsku- ja hiilaripitoista ateriaa ja sitten pelkän protskujuoman illalla vai b) 1 protsku + hiilari ateria ja sitten pelkkä protskujuoma ?

Originally posted by I Drink Alone
Jos treeni on 18.00-20.00, on ihan perusteltua syödä hiilaripitoinen ateria jo ihan senkin takia että elimistö käyttää tuossa vaiheessa hiilarit suhteellisen tehokkaasti hyväkseen. Itse en kuitenkaa lepopäivinä syö hiilareita kuuden jälkeen. Enkä kärsi univaikeuksista.

yksilöllistä...

Re: Re: Re: Iltasyöminen...

Originally posted by Tiukkis
Jos tosiaan iltasyöminen vaikuttaa merkittävästi nukkumiseen, onko parempi sitten syödä niitä hiilareita illalla vähän reilummin niin taatusti tulee uni helposti? Vai pitäisikö väkisin totutella hiilarittomuuteen iltaisin, en kyllä tiedä tottuisinko siihen ikuna...
Eikös monesti perusteena iltapalan hiilarittomuuteen ole ollut se että se estää kasvuhormonin erittymistä tjsp. Luulis että joku muu asia on pielessä jos ei nukuta muuten kuin insupiikin avulla. Ite nappaan iltasin vain ZMg:n ja rasva-protskudrinkin, huonossa tapauksessa nukahtaminen kestää ~10min mutta sen jälkeen uni onkin sitten s-y-v-ä-ä.

Re: Re: Re: Re: Iltasyöminen...

Originally posted by Jortsu
Luulis että joku muu asia on pielessä jos ei nukuta muuten kuin insupiikin avulla.

Näin voipi kyllä olla minun kohdallani asia :(

Originally posted by X-man
Varmaan aika yleinen ongelma tää iltasyöminen duunissa käyville ihmisille. Itellä aika samanlainen kellotus. Tohon vaan sit vielä 23.00 just ennen nukkumaan menoo iltaproteiini yötä vasten. Jos ei putoo ni pannaan putoomaan.

Ei ole ongelma jos treenaa aamulla ennen duunia.

Originally posted by Timppa
06.45 herätys
07.00 aamupala
07.30 töihin
09.30 välipala
12.00 lounas
15.00 välipala
16.00 kotiin
17.00 välipala
18.30 protskut
19.00 salille
20.30 palautusjuoma
21.30 "päivällinen"
23.00 nukkumaan

No mutta miks et vaikka söis sitä päivällistä ton klo 17.00 välipalan sijasta ja sit protskut smaan aikaan ja ku tuut salilta ni jotain ilta satsii puurot sun muut tapaan? kun kerran kuitenkin menet salille vasta klo.19.00 ni hyvin ehtii ruuat tossa sulaa jo.

Re: Re: Re: Re: Iltasyöminen...

Originally posted by Jortsu
Eikös monesti perusteena iltapalan hiilarittomuuteen ole ollut se että se estää kasvuhormonin erittymistä tjsp. Luulis että joku muu asia on pielessä jos ei nukuta muuten kuin insupiikin avulla. Ite nappaan iltasin vain ZMg:n ja rasva-protskudrinkin, huonossa tapauksessa nukahtaminen kestää ~10min mutta sen jälkeen uni onkin sitten s-y-v-ä-ä.

Mikä on ZMg:n?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Iltasyöminen...

Originally posted by Treenaaja
oiskohan sinkki magnesium:)? :whip:

ZnMg olisi silloin parempi :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom