Iltasanomat 24.8.2006 "Miehetkin kärsivät ulkonäköpaineista"

Jahas ajattelin että iltasanomissa olisi voinut olla ihan asiallinenkin artikkeli, mutta mitäpä tähän taas sanoo...

Etenkin silmiin pisti seuraava kappale:
"Lihasmassaansa tyytymättömät miehet olivat tutkimuksen mukaan alttiimpia käyttämään _lisäravinteita_ ja mahdollisesti myös steroideja. Tyytymättömyys kehon rasvaprosenttiin sai miehet kiinnostumaan kaloreiden laskemisesta ja välttämään tiettyjä ruokaryhmiä."

Buah! Oi miksi oi miksi... (Kuulee jo sukulaisten kyselevän että, kärsinkö ulkonäköpaineista kun syön LISÄRAVINTEITA ):whip:

Mutta mielestäni artikkelissa oli kuitenkin pari ihan "ok" kohtaa..

Nettiversiota: http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1223536

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niin,mitäs outoa tuossa on? tuohan on ihan totta!

kyllä itse ainakin ajoittain kärsin "ulkonäköpaineista" en halua liikkua julkisilla paikoilla HanuPetterin näkösenä,enkä vatsakkaana,löysältä veltolta paskalta.

enkä myöskään kiinnostu moisista naisista...

niin,mitäs outoa tuossa on? tuohan on ihan totta!
...

Outoa on tämä kohta ""Lihasmassaansa tyytymättömät miehet olivat tutkimuksen mukaan alttiimpia käyttämään _lisäravinteita_ ja mahdollisesti myös steroideja"

Eli tässä rinnastetaan lisäravinteet ja steroidit keskenään, tämä taas ruokkii lisää asiasta tietämättömien :david: kommentteja.

"Tyytymättömyys kehon rasvaprosenttiin sai miehet kiinnostumaan kaloreiden laskemisesta ja välttämään tiettyjä ruokaryhmiä."

Ja tämä on siis esitetty jotenkin negatiivisessa valossa. Wtf:david: ??

Sehän se on kehoilun kirous: vääristynyt minäkuva . Jos ihan rehellisiä ollaan, sitä ei varmaan koskaan ennen kahoilun aloittamista oo "näyttäny" näin löysältä ja kalpealta.

"Tyytymättömyys kehon rasvaprosenttiin sai miehet kiinnostumaan kaloreiden laskemisesta ja välttämään tiettyjä ruokaryhmiä."

Ja tämä on siis esitetty jotenkin negatiivisessa valossa. Wtf:david: ??

Juurikin näin, mietinkin että ruokavalion tarkkailu ja terveelisesti syöminen on vakava terveyshaitta ? :D

Sehän se on kehoilun kirous: vääristynyt minäkuva . Jos ihan rehellisiä ollaan, sitä ei varmaan koskaan ennen kahoilun aloittamista oo "näyttäny" näin löysältä ja kalpealta.
Mä en siis oikeasti olekaan näin ruma, kalpea, laihaläski ja voimaton? Mikä helpotus :jahas: Tai sitten olen. Kyllä aika hyvä itsetunto saa olla, ettei ottaisi jonkinlaista vaikutusta juurikin kaikista mainoksista ja naisten "millainen miehen kuuluisi olla"-jutuista. Pitäisi olla samaan aikaan niin montaa asiaa.. Tuskinpa itse ainakaan pystyn olemaan koskaan tyytyväinen itseeni, varsinkaan tässä aiheessa. Tyytyväisimpiä itseensä taitavat olla nuo laihaläskit metroseksuaalit, jotka eivät ole koskaan urheilleet ja jotka ovat aina saaneet pimperoa helpolla. Kun joutuu tekemään työtä asioiden eteen, ja sattuu olemaan jossain määrin (paljon) itsekriittinen ja perfektionisti, niin.. ei prkl mitä paskaa jauhankaan.

Musta se liittyy terveesti ihmisen luonteeseen. Mikään ei riitä. Ekaks halutaan vähän läskiä pois ja oho. hauis saattoi kasvaa vähän. Sit halutaan ne hauikset vieläkin isommiks. ja tisulit ja jalat... ja olkapäät.. ja selkä... kierre on loputon ja aina siellä sisällä huutaa se ikuinen kynis, joka vaatii pumppaamaan rautaa. (Erään laulun Marin mukaan)

http://members.surfeu.fi/hertell/luumaet/tabs/mari_jum.txt :) Pätee myös miehiin :lol2:

No miettikääs sitä kun tullaan alaspäin, siinä vasta sitä ollaankin varsinaisessa sopassa. Kun ei ole draivia, niin alamäki on dramaattinen. Helppo se on vielä katsella itseään peilistä ja miettiä, että ensi kesänä olen taas vähemmän kynis. On helvettiä taistella peilikuvaa vastaan tietäen, että ensi kesänä valkoinen valas on valkoisempi valas joka on vuoden syömisen verran valaampi.

No miettikääs sitä kun tullaan alaspäin, siinä vasta sitä ollaankin varsinaisessa sopassa...
On tuo varmaan kamalaa, käsittääkseni oot ollu aika möhkö joskus. Taidat kyllä olla vieläkin, mitä nyt noista kuvista oon päätellyt.. Mutta mua ahdistaa jopa tämä kasvamisprosessi. Läski olo. Kuvittelin, että kun saan vähän lihaa päälle niin itsetunto kohoaa, mutta käykin koko ajan toisin. Tilanne rupeaa olemaan surkuhupaisa. En oo varmaan koskaan ollut näin paskana kuin nyt, kun on lihasta enemmän kuin koskaan (tosin ei vieläkään paljoa). Perkeleen vaatimukset. Prkl. :david:

Mä olen aika vakuuttunut, että Hulkista säteilee jotain minä-kuvaa lamauttavia hiukkasia, koska Hulkkihan on ultimaalinen itsensä dissaaja.

Kaikki maailman minä-kuvantuhoaja-hiukkaset ovat keskittyneet Hulkkiin.

Jos Hulkki olisi Ronnie Colemanin kokoinen, niin hän repisi vatsansa auki ja vertaisi omaa maksaansa 15 vuotiaan terveen ihmisen maksaan ja sanoisi "kun näitä peilissä vertaa, niin kyllä toi toinen on selvästi pienempi ja siistimpi eikä se viherräkään laisin, ei ole helppoa olla lahjaton JWO:n supergeneettisen maksan vieressä."

Juurikin näin, mietinkin että ruokavalion tarkkailu ja terveelisesti syöminen on vakava terveyshaitta ? :D

Tässä on se ikävä ja epäterve puoli, että syömisten tarkkaileminen saattaa rajoittaa muuta elämää. Helposti jää tekemättä sellaisia asioita mitä haluaisi tehdä vain sen takia pitää pitää kiinni säännöllisistä ruokailuajoista. Uskokaa pois, terveen kropan saa myös ilman kaloreiden laskemista.

Kannattaa kuunnella Mikeä tässä asiassa. Hän on niitä todella harvoja, jotka myöntävät tuon ongelman. Kannattaa tosissaan miettiä uskaltaisitko olla kynis.

Tässä on se ikävä ja epäterve puoli, että syömisten tarkkaileminen saattaa rajoittaa muuta elämää. Helposti jää tekemättä sellaisia asioita mitä haluaisi tehdä vain sen takia pitää pitää kiinni säännöllisistä ruokailuajoista. Uskokaa pois, terveen kropan saa myös ilman kaloreiden laskemista.

Kannattaa kuunnella Mikeä tässä asiassa. Hän on niitä todella harvoja, jotka myöntävät tuon ongelman. Kannattaa tosissaan miettiä uskaltaisitko olla kynis.

Eihän siinä kaloreiden laskemisessa mitään, siinä vaiheessa kun ajattelu siirtyy enemmän ja enemmän douppien puolelle pelkästään lihasten muokkaamiseksi alkaa olla jo heikoilla jäillä.

Ja tottahan se, harva ihminen on täysin tyytyväinen itseensä, aina löytyy jotain parannettavaa ja mollattavaa. Tähän myöskään ei auta esimerkiksi kavereiden tai sukulaisten kehut tai kommentit kehittymisestä jne. koska itseään vertaa kuitenkin aina parempiin ja sitä haluaisi olla yhtä hyvä kuin nämä.

Ja tottakai tämä luo stressiä ihmisille. Aina pitäisi näyttää hyvältä ja olla tip-top kunnossa niin vaatteiden, kropan ja naaman perusteella ja jos joku seikoista ei itseään tyydytä niin se on varmaa että se myös pyörii mielessä jatkuvasti. Tervettäkö? No ei mutta normaalia.

Eihän siinä kaloreiden laskemisessa mitään...

Olen kyllä eri mieltä tuosta. Ja joo, puhun nyt naisen näkökulmasta, mutta "viattomasta" kalorien laskemisesta on aika moni syömishäiriö saanut alkunsa...

... got the scars to prove it.

Eihän siinä kaloreiden laskemisessa mitään, siinä vaiheessa kun ajattelu siirtyy enemmän ja enemmän douppien puolelle pelkästään lihasten muokkaamiseksi alkaa olla jo heikoilla jäillä.

Tämä näyttäisi olevan yleinen harhaluulo, että ongelmat alkavat silloin kun douppaaminen alkaa. Itse asiassa ongelmat alkavat jo paljon aiemmin. Sanoisin, että silloin on jo melkoisia ongelmia kun huomaa seisovansa peilin edessä entistä useammin ja itseään on pakko peilata lähes kaikista vähänkin peilaavista esineistä (ovista, ikkunoista, yms.).

Ja tottakai tämä luo stressiä ihmisille. Aina pitäisi näyttää hyvältä ja olla tip-top kunnossa niin vaatteiden, kropan ja naaman perusteella ja jos joku seikoista ei itseään tyydytä niin se on varmaa että se myös pyörii mielessä jatkuvasti. Tervettäkö? No ei mutta normaalia.

Ei tervettä, eikä varmasti normaalia. Jos itse pitää olla tiptop koko ajan niin ei tämä tarkoita että muiden tarvitsisi. Katso vaikka normaalia katukuvaa kuinka moni siellä on tiptop. Ei kovin moni. Jos ulkonäköön liittyvät seikat pyörivät jatkuvasti mielessä niin jotain on aivan varmasti vialla. No juu, myönnettäköön että pidän luonnollisena sitä, että nuorille ulkonäöllä on enemmän merkitystä kuin jo hieman ikääntyneemmille.

Ps. En ole mikään Brad Pitt enkä Arnold S., mutta silti olen joskus saanut ihmisiltä myönteisiä kommentteja ulkonäöstäni. Jotenkin nämä kommentit lähinnä vain ärsyttävät minua. Tekisi niin mieli sanoa, että se on vain ulkonäköä, ei mitään muuta, eikä sillä ole mitään merkitystä. Jotenkin sitä kaipaisi jotain muunlaista tunnustusta, esim. että on vaikka hyvä tyyppi (ilmeisesti en ole:(). Onko teillä muilla ikinä tällainen fiilis?

Ps. En ole mikään Brad Pitt enkä Arnold S., mutta silti olen joskus saanut ihmisiltä myönteisiä kommentteja ulkonäöstäni. Jotenkin nämä kommentit lähinnä vain ärsyttävät minua. Tekisi niin mieli sanoa, että se on vain ulkonäköä, ei mitään muuta, eikä sillä ole mitään merkitystä. Jotenkin sitä kaipaisi jotain muunlaista tunnustusta, esim. että on vaikka hyvä tyyppi (ilmeisesti en ole:(). Onko teillä muilla ikinä tällainen fiilis?

Noh, entäpä jos tilanne on aivan päinvastainen ? Saat kuulla paljon siitä millainen persoona olet, mutta ulkonäköön/pukeutumiseen liittyviä positiivisia kommentteja et ole saanut osaksesi koskaan ? (vastakkaista mielipidettä on kyllä kuullut riittävästi varsinkin teininä). Ei ole kivaa sekään, varsinkin mitä vanhemmaksi elää.(ei juuri kohota tiettyinä hetkinä itsetuntoa) Pitäisi olla tasapaino tässäkin asiassa... Vääristynyt minäkuva vai realismia ? todennäköisesti kärsin molemmista, sitä se teini-ikä pahimmassa tapaukessa aiheuttaa ja pitkään

PS, niin en tarkoittanut että kalorit pitäisi laskea, mutta se että katsoo edes hiukan syömisen perään ei todellakaan ole mielestäni pahasta (lähinnä teen sitä itse terveyden takia, en "lookin")

Dr Phil sanoi, että ulkoinen ja sisäinen minäkuva olisi hyvä erottaa toisistaan. Eli voi olla hyvä ja menestynyt ihminen, vaikka ulkokuori iän myötä hieman rapistuukin. Jos pitää lihasmassaa menestyksen mittarina, niin siinä on pitkällä tähtäimellä väistämättä jäämässä tappiolle luonnonlakien kanssa. Kannattaa nähdä arvoa myös muissa saavutuksissa. Minäkin olen oppinut arvostamaan kestävyys- ja kamppailu-urheilijoita, vaikken varsinaisesti harrasta kumpaakaan.

Ajattelin, että sitten kun lihasmassa alkaa rappeutumaan, alan treenaamaan maratonia varten. Tavoitteena 200 penkki 30-40 vuotiaana ja maraton 40-50 vuotiaana. :)

Rupesi naurattamaan tuo artikkeli, kun siinä rinnastettiin lisäravinteet steroideihin. Vai että "altistuvat" ulkonäköpaineista kärsivät miehet lisäravinteille. Voi meitä poloisia. :hyper:

Tämä näyttäisi olevan yleinen harhaluulo, että ongelmat alkavat silloin kun douppaaminen alkaa. Itse asiassa ongelmat alkavat jo paljon aiemmin. Sanoisin, että silloin on jo melkoisia ongelmia kun huomaa seisovansa peilin edessä entistä useammin ja itseään on pakko peilata lähes kaikista vähänkin peilaavista esineistä (ovista, ikkunoista, yms.).

Ei tervettä, eikä varmasti normaalia. Jos itse pitää olla tiptop koko ajan niin ei tämä tarkoita että muiden tarvitsisi. Katso vaikka normaalia katukuvaa kuinka moni siellä on tiptop. Ei kovin moni. Jos ulkonäköön liittyvät seikat pyörivät jatkuvasti mielessä niin jotain on aivan varmasti vialla. No juu, myönnettäköön että pidän luonnollisena sitä, että nuorille ulkonäöllä on enemmän merkitystä kuin jo hieman ikääntyneemmille.

Kyse on kilpailusta ja kilpailuhengestä, ei henkisistä ongelmista IMO. Jotkut on kilpailuhenkisempiä ja haluaa olla kauniimpia, lihaksekkaampia, nopeampi, heittää keppiä pitemmälle jne. Jotkut on lahjakkaampia, toiset kovempia tekemään töitä ja jotkut vaan luovuttavat ja ovat kateellisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom