Iltapala treenin jälkeen?

Millainen iltapalan pitäisi olla, jos ehtii treenaamaan jonain päivänä vasta myöhään illalla? Tarkoitan siis, että palautusjuoman jälkeinen ateria on samalla päivän viimeinen. Kiitos etukäteen! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mun mielestä ihan tavallinen lämmin ateria tai sitten muuten monipuolinen ja täyttävä iltapala. Itse käyn monesti salilla vasta alkuillasta, joten viimeinen ateria ajoittuu sinne 21-22 kieppeille. Joko syön kunnon ruuan; salaatti, riisi/pasta, kana/kala/liha, öljyt tai sitten esim. pari palaa leipää päällisineen, rahkaa ja hedelmän/marjoja. Pääasia on, että salitreenin (ja palkkarin) jälkeen n.tunnin kuluttua tulis syötyä vielä monipuolinen ateria kellonajasta riippumatta :)

Edit. Fuhrer ehtikin jo :)

Viimeksi muokattu:
Millainen iltapalan pitäisi olla, jos ehtii treenaamaan jonain päivänä vasta myöhään illalla? Tarkoitan siis, että palautusjuoman jälkeinen ateria on samalla päivän viimeinen. Kiitos etukäteen!

Jos ruokavalio on edes jollain tapaa kondiksessa, niin treenin jälkeen pitäisi syödä päivän suurin ateria (aamupala hyvänä kakkosena). Ja tämä pätee vaikka treenaisi keskellä yötä!!! Myös illalla tulisi syödä hyvin, jotta kroppa pysyy rakentavassa tilassa koko unen ajan. Jos SAMA ateria on treenin jälkeinen SEKÄ illan viimeinen, niin silloin sen on erityisen tärkeää olla runsas ja ravitseva, jotta treenistä palautuminen lähtee hyvin käyntiin JA energiaa riittää yön yli aamuun asti.

Eli... varsinkin treenin jälkeisen ilta-aterian on syytä olla erityisen tukeva :eek:

MT

Katos kun minulla on vähän semmonen tilanne että joudun mennä suoraan töistä treeneihin niin en ehdi syödä päivällistä ellen sitten mee johonkin ravintolaan.

Eli vois syödä vaikka se päivällinen treenin jälkeenkö?
esim näin:
7:00 Aamiainen

9:00 Välipala

11:00 Lounas

13:30 Välipala

16:00 Välipala

18:00 Pre-workout shake

19:30 Post-workout shake

20:30 ja tähän se niin sanotusti Päivällinen

23:00 Ilta pala

Miten se tämmönen ois?

Katos kun minulla on vähän semmonen tilanne että joudun mennä suoraan töistä treeneihin niin en ehdi syödä päivällistä ellen sitten mee johonkin ravintolaan.

Eli vois syödä vaikka se päivällinen treenin jälkeenkö?
esim näin:
7:00 Aamiainen

9:00 Välipala

11:00 Lounas

13:30 Välipala

16:00 Välipala

18:00 Pre-workout shake

19:30 Post-workout shake

20:30 ja tähän se niin sanotusti Päivällinen

23:00 Ilta pala

Miten se tämmönen ois?

^ Toi on hyvä! Anna mennä noin :)

Mites semmonen kun kaikki kuitenkin varottelee syömästä hiilareita illalla ennen nukkumaan menoa. Jos jotain riisiäkin vetää 100g ja painuu pehkuihin niin eihän se ihan ihanne tilanne ole, vai?

Mä syön nykyään isoimman aterian päivässä klo 21-24. Eikä oo tullu sen enempää läskiä ku ennenkään. Se on ihan kiinni siitä, minkälainen päivärytmi kelläkin on. Mulle ois tällä hetkellä ihan outoa Oliver.B postaaman listan mukainen setti.

Mites semmonen kun kaikki kuitenkin varottelee syömästä hiilareita illalla ennen nukkumaan menoa. Jos jotain riisiäkin vetää 100g ja painuu pehkuihin niin eihän se ihan ihanne tilanne ole, vai?

Mietitään asia sit näin... Hiilarit väsyttää... Onko parempi että väsyttää illalla vai aamulla?? Jos ei ole tehnyt mitään urheilullista, niin turha niitä hiilareita kaksin käsin vetää, mutta sama pätee päiväaikana... "Hiilarit pitää ansaita!!"

Iltasyöminen ei ole sellainen mörkö kuin siitä usein tehdään... eniten ratkaisee kalorit sisään vs. kulutetut kalorit... vrk- ja vko-tasolla. Itse itseäni toistaen: illalla voi (=pitää) hyvällä omalla tunnolla syödä kunnolla (myös hiilareita), jos on juuri tullut treenattua.

MT

Yleisesti ottaen toi hiilareiden syömättä jattäminen illalla on tarkoitettu laihduttajille, jos treenaa tavoitteellisesti salilla ja haluaa kehittyä pitää kehoa ravita vaikka sitten illalla. IMO.

Mä syön nykyään isoimman aterian päivässä klo 21-24. Eikä oo tullu sen enempää läskiä ku ennenkään. Se on ihan kiinni siitä, minkälainen päivärytmi kelläkin on. Mulle ois tällä hetkellä ihan outoa Oliver.B postaaman listan mukainen setti.

Tässä lienee vastaus omaan aamu-unisuuteen. Olen yleensä syönyt illalla pelkästää prodea :dance2:

Mietitään asia sit näin... Hiilarit väsyttää... Onko parempi että väsyttää illalla vai aamulla?? Jos ei ole tehnyt mitään urheilullista, niin turha niitä hiilareita kaksin käsin vetää, mutta sama pätee päiväaikana... "Hiilarit pitää ansaita!!"

Iltasyöminen ei ole sellainen mörkö kuin siitä usein tehdään... eniten ratkaisee kalorit sisään vs. kulutetut kalorit... vrk- ja vko-tasolla. Itse itseäni toistaen: illalla voi (=pitää) hyvällä omalla tunnolla syödä kunnolla (myös hiilareita), jos on juuri tullut treenattua.

MT

siis tässänäin! :wanha:

Jos illalla toiseksi viimeisen syömingin ja viimeisen eli iltapalan välissä tekee aerobista (esim. 1,5 tuntia luistelua) niin millainen iltapala? Prodea ja rasvaa eikä hiilaria niin kuin neuvotaan, vai onko rääkin päälle syytä ottaa reippaasti hiilariakin?

E: T-101 näyttää kyllä suosivan hiilareita aina kun on kuntoiltu, mutta niin paljon puhutaan vastaan että pitää varmistaa ;) Puntin jälkeen siis syön kunnon safkat (mukaanlukien hiilarit) iltapalana, mutta aerobisesta en tiedä.

Nyt älyllistä stimulointia Vurkille :)... Jos ennen peliä (oletan, et kyse on lätkästä) valmentaja kehottaa aloittamaan hiilaritankkauksen paria päivää aikasemmin (hope so), niin mitä luulet, että hiilarivarastoille on käyny treenien jälkeen yleensäkin?... Aivan.. Ne on tyhjentyny.. Ja korjataksee tilanteen tarvitaa hiilareita..

Mielellään illalla tietysti hiilareita, joiden GI on korkea. Jos vetää sen Aakkospussin ennen nukkumaan menoa, niin verensokeri nousee nopeasti ja tulee nopeasti alaskin sitte.. Jopa alhasemmalle tasolle, kun paastotessa..

Pelkkää GI- lukua ei kannata tuijottaa, vaan kokonaisuutta.. Esim. raaoissa vihanneksissa on korkea GI, mutta niissä on niukat hiilarit..

...Over and out... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom