Iltalehti: Wikileaks tutkii Tiitisen listaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -DRE-
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en kyllä alunperin rinnastanut Wikileaksia terroristiorganisaatioon, koska se ei millään tavalla ole organisoitunut samalla tavalla kuin terroristiorganisaatio, vaikka siitä voisi olla vastaavanlaista haittaa ja siksi sen luokitteleminen terroristiorganisaatioksi olisi ihan järjellistä. Mutta siis jos halutaan estää Wikileaksia aiheuttamasta lisää tuhoja eri organisaatioille jotka yrittävät edistää yhteistyötä ja rauhaa maailman eri valtioiden välillä, niin silloin pitäisi estää noiden vuotojen tapahtuminen. Siksi kuviteltu Assange-jahti tekaistuilla raiskaussyytöksillä on vailla ymmärrystä tosielämästä.

Sun mielestä yhdysvaltojen armeija ja CIA edistää yhteistyötä ja rauhaa eri valtioiden välillä? Mistä lähtien viattomien siviilien tappaminen, vallankumoksien lietsominen ja syyttömien valtioiden pommittaminen ja miehittäminen on kyseistä toimintaa? Mun mielestä on todella hyvä, että edes jotkut sotarikokset ym. tulee julkisuuteen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä jos rjs lukisit vaikka ihan CIA:n virallisen historian. Tim Weiner on moisen muun muassa kirjoittanut, erinomainen teos joka voitti National Book Awardinkin, eli ei nyt mikään höttöteos ole. En jaksa spekuloida mitään WTC-hommia, kunhan vaan totesin että CIA:lla on ollut sormensa ties missä sopissa mukana tavoilla jotka eivät kestä mitenkään päivänvaloa.

Enkä nyt usko että CIA olisi jotenkin tässä mukana, on niitä muitakin ihan perinteisiä diplomaattisia painostuskeinoja. En minä usko pätkääkään että ilman tätä wikileaks-kohua Ruotsi ja Interpol jahtaisivat tällaista kaveria kissojen ja koirien kanssa.
 
Niin, ilman Wikileaks-kohua Assangea olisi jo varmaan voitu kuulustella seksirikoksista epäiltynä, ja syytteet joko nostaa tai hylätä. Nyt kun Wikileaks itse median avustaman on nostanut itsestään järjettömän metelin ja Assange itse kuvittelee olevansa avaruusolioiden jahtaama, on luonnollista että jahti saadaan näyttämään suuremmalta kuin mitä se on.

Toisaalta ilman Wikileaksia joku anonyymi tietokonehakkeri ei varmaan olisi päässyt lähellekkään ruotsalaiskissoja.
 
Ajattelit että salaisten tietojen vuotamisen estäminen on helpompaa kuin yhden, asialle omistautuneen henkilön jahtaaminen? Maailmassa on tuskin montaakaan, jolla on pääsyä salaisiin tietoihin, vai mitä luulet?

Miten "terroristiorganisaatio" on organistoitunut?

Luulen että terroristijärjestöt voivat organisoitua monella tavalla, mutta kyllä niissä yleensä on jonkinlainen hierarkia, ja kun jonkun ylemmän tason henkilön ottaa sieltä pois, vaikeutuu alemman tason henkilöiden toiminta. En ole asian tuntija.
 
Luulen että terroristijärjestöt voivat organisoitua monella tavalla, mutta kyllä niissä yleensä on jonkinlainen hierarkia, ja kun jonkun ylemmän tason henkilön ottaa sieltä pois, vaikeutuu alemman tason henkilöiden toiminta. En ole asian tuntija.

Wikileaksissa Julian Assange on "ylemmän tason henkilö", jonka "pois ottamalla" asiat todennäköisesti vaikeutuvat "alemman tason henkilöille". Onko WikiLeaks siis mielestäsi terroristijärjestö?
 
Lista sisältää vain cia:n epäilyjä ilman todisteen häivääkään ja siitä on kulunut 20 vuotta julkaiseminen olisi helvetin typerää ihmisten maineenpilaamista...vähän sama kuin omasta mielestäni rikosepäiltyjen nimiäkään ei pitäisi julkaista ennen tuomiota ilman hyvää syytä, tämä johtaa kuitenkin eräänlaiseen häpeätuomionon...ihminen pitäisi olla syytön kunnes toisin todistetaan...
 
Eipä ole vieläkään selvinnyt oliko isku rikastus -vai "home-grown" - isku. Pommien alkeellisuus viittaa ehkä yksittäiseen tekijään tai pieneen ryhmään.
 
Back
Ylös Bottom