Ilmoja pidellyt - Pakkiksen sääthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä vieläkin piisaa jengiä joka muistaa kun 25 vuotta sitten hiihdettiin kouluun kesät talvet vaikka pakkasta oli -45 astetta JOKA PÄIVÄ! Poikkeuksellisen kylmä talvi ollut, ei mua ole haitannut mutta vähempi pakkanen ja lumentulo kelpais kun en ole talvi-ihmisiä tippaakaan. Palelen jo nollakeleillä ihan jumalattomasti. Nimim sinisistä sormista ja varpaista kärsivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kylmää on. Pikkuveljellä tänään Paloheinässä hiihtokisat, saa nähdä pääseekö hiihtämään ollenkaan. Kisat piti alkaa alunperin jo ysiltä, mutta nyt on siirretty kahteentoista tai huomiselle, jos ei lämpötila nouse yli -17 asteeseen. Puolen tunnin päästä tulee lopullinen päätös. Äsken lähtivät tästä mun luota palelemaan sinne ladun varteen. Voi muuten vähän vituttaa niitä, jotka on tullu lapista asti kisoihin, jos ne peruuntuu kokonaan pakkasen takia :D

Kohtuullisen viiletä on kyllä.. Kävin aamulla koiraa kusettamassa t-paidalla ja crocksit jalassa, kun kattelin että aurinkohan siellä paistaa.. No siinä kun koira vartin verran etsi sitä "täydellistä" paskapaikkaa niin taidan ens kerralla ottaa takin ja laittaa edes sukat jalkaan :D Aamulla näytti mittari Tampereella -25, mutta tuulee kyllä hiukan täälläkin..

Kyllä alkaa joo riittämään. Ihana talvi ollu mutta miks sen pitää olla näin pitkä..on tullu ihan kiitettävästi ulkoiltuu kun on karvaotus tullu hankittua. Alkaa ihmisten ilmeet vaan olla luokkaa hämmästynyt kun ite oon pukeutunu niin että näyttää michelin-ukolta ja koiralla kokohaalarit ja paksu villasukka päässä :D ei tuo pakkanen mutta se tuuli! Tuntuu että silmät jäätyy, ja se on ainut ihokaistale mikä meikästä tuolla ulkona näkyy!

Mittarissa nyt -21, mutta onneksi aina on hyvä sää kelkkailla.

Melko lumistahan tuolla on ja kyyti oli vähän viileää.

Mutta kun 0-100 taittuu reilussa neljässä sekunnissa, niin adrenaliini lämmittää:whip:

Vähempikin pakkanen tosin riittäis...:jahas:

Kyllä vieläkin piisaa jengiä joka muistaa kun 25 vuotta sitten hiihdettiin kouluun kesät talvet vaikka pakkasta oli -45 astetta JOKA PÄIVÄ! Poikkeuksellisen kylmä talvi ollut, ei mua ole haitannut mutta vähempi pakkanen ja lumentulo kelpais kun en ole talvi-ihmisiä tippaakaan. Palelen jo nollakeleillä ihan jumalattomasti. Nimim sinisistä sormista ja varpaista kärsivä.

Minä en kanssa ole talvi-ihminen yhtään! Sukset ollu jalassa viimeksi joskus 15 vuotta sitten, eikä kiinnosta ees lenkille lähteä, mielummin juoksumatolla salilla talvisaikaan. ;)

Tuohon pakkaseen on jo taas tottunut, nollakeli tuntuu luxukselle. Mutta perseestä on esim. se, ettei pennut oo päiväkodissa pihalla näillä pakkasilla. Ei siis tietenkään se ettei niitä pakkasesta huolimatta sinne laiteta, vaan että pakkasta on liikaa lasten kunnolliselle ulkoilulle. Riittää sitä virtaa vähän turhan paljon sisähommiin sitten.

Maisemat on kyllä ihan hyvännäköset kun puut on lumisia ja arska paistaa. Eli autolla on mukava ajella. :D

Hyytävää kuvaa Hernesaaresta, jossa kävin beben kanssa autossa kahvilla. Kuva vois olla hyvin jostain Murmanskista.

20378_332296812240_670657240_3437226_6807412_n.jpg

Pirun häijy tuuli. Muuten ei tunnu edes pahalta, mutta toi tuuli jäädyttää totaalisesti. Vähän pyörin äsken Helsingin keskustassa niin hämmästyttävän paljon porukkaa, kenellä ei oo mitään päähinettä ja muutenkin aika hepenet päällä. Ei ymmärrä :wtf:

Kait se on tää stadilainen "trendikkyys" taas asialla... :D

No niinpä, oon katellu tossa keskustassa pyöriessä kun monet siellä vetelee -20 asteen keleillä edelleen lyhyet nahkatakit päällä, legginsit ja joku just ja just pepun peittävä paita päällä.. On niillä sentää Svea-pipo päässä :D Ei noissa vaatteissa muuten mitään vikaa, mutta mä oon luullut, että tuollaset kuuluis sinne syksyvaatetuksen puolelle :rolleyes:

Stadissa pääsee sisätiloissa paljon enemmän kulkemaan kuin muissa kaupungeissa. Käytännössä akselilla Kamppi-Asema-Forum-Stoka, pääsee maanalla. Jos taas metroilee, niin pääsee vähän jokapaikkaan, eikä tartte paljoakaan olla ulkona.

Tää on kyllä totta. Tuolleen liikkuessa toppavaatteet on vain rasite. Sisällä hiki minuutissa.

Sikäli ymmärrän vielä noita maanalla liikkuvien pukeutumista, mutta luulis tällä kelillä tuolla ulkona tuulen ottavan aika hyvin meijereiden väliin. Välillä tulee vastaan aika mielenkiintoista settiä...kai ne sukkahousutkin sitä tuulta pitää:D

Lisäks tuolla on ihan vitun liukasta. Korkkarit rokkaa näillä keleillä!:rock:

Viimeksi muokattu:
Niin no totta kyllä, jos pelkästään metrolla liikkuu ja himaankaan ei ole pitkä matka niin ehkä sen ymmärtää :) Mutta kun tätä samaa pukeutumista näkee myös mm. jossain Viikin bussipysäkeillä niin onhan se nyt vähän huvittavan näköistä.

Ja näkee kyllä esim. täällä Jyväskylän seudulla. Ohut takki päällä ja jotkut ohuet housut jalassa. Tietenkään ei ole pipoa ja tärinä sen mukainen. No ehkä tuo on jonkun mielestä kivaa?

Ja näkee kyllä esim. täällä Jyväskylän seudulla. Ohut takki päällä ja jotkut ohuet housut jalassa. Tietenkään ei ole pipoa ja tärinä sen mukainen. No ehkä tuo on jonkun mielestä kivaa?

Niinhän sitä sanotaan, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom