Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
Itse pidin parhaana paikkana suorittaa varusmiespalvelus. Ja sitä se kyllä olikin. 1/09 erää oon eli ei hirveesti vielä kotiutumisesta aikaa. Oppii paljon ja on varmana kiinnostavampaa, kuin olla perus tykkimiehenä. Etua on ymmärtää jotain tekniikan päälle tai on jotain mopoo joskus ruuvannut, niin tietää mitä eroo on ruuvimeisselillä ja porakoneella.Tosin olipa meidänkin kurssilla varmaan puolet lukiolaisia ja hyvin ne pärjäs ;)

Hommassa tosin kävi niin, että 2 viikkoo olin reservissä ja sen jälkeen samoihin hommiin tulee kuljettua edelleen.
Komppaan kyllä. Olen itse II/09 käynyt samat riennot ja onhan se kieltämättä ehkä parhaimpia tapoja suorittaa intti, jos haluaa vuoden olla. Loppuaika on todellakin kuin töissä kävis ja ainakin joissain lennostoissa (esim. KarLsto) skapparit on aivan kuin työkavereita. Komppaniaa ja lennostoa ei kannata edes vertailla toisiinsa, koska ne ovat monesti kaikessa suhteessa toistensa vastakohtia. :D

Hakemisen kannalta en pidä teknistä koulutustaustaa mitenkään kovin tärkeänä, sillä teknisin vimpain on Maglite, mitä siellä tulee käytettyä. Itselleni ei sattunut kohdalle kuin muutama vaivainen huolto, joissa sai olla mukana.

Joka tapauksessa todella hyvä paikka suorittaa intti.

E: testeissä on lähinnä logiikkaa ja sitten ihan yleissivistykseen liittyviä tehtäviä kuten esim. rattaiden pyörimiset, vivut ja jotkin arjen fysikaaliset ilmiöt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko aijemmalla ilmailuharrastuksella suurta merkitystä LentoRUK koulutukseen hakiessa? Jos omistan moottorilentolupa- ja/tai purjelentolupakirjan, hyödynkö niistä hakiessani?

Onko aijemmalla ilmailuharrastuksella suurta merkitystä LentoRUK koulutukseen hakiessa? Jos omistan moottorilentolupa- ja/tai purjelentolupakirjan, hyödynkö niistä hakiessani?

Heitän ihan mutuna, että hyödyt. En näe mitään syytä mikset hyötyisi. Vaikea tosin sanoa kuinka paljon.

Hyödyt sen verran, että osoitat olevasi kiinnostunut ilmailusta. Mitään lisäpisteitä tms. ei heru. Omalla kurssilla taisi olla yhdellä taistelijalla PPL ennestään.

Tänään tuli kutsu IV vaiheeseen, olin III vaiheen testeissä tossa 24.2 ja aika tyhjentävästi on tuolla aikaisemmin selitetty noi testien sisällöt. Ei niihin testeihin voi oikeen muuten valmistautua, kuin nukkumalla hyvin.

Muistaako muuten kukaan tuolla IV testeissä käynyt, että kuinka kauan noi oikein kestää? Alkaa aamulla klo. 7.30 ja olis samana päivänä lähtö abiristeilylle :P. Ja tietenkin tossa ajan alapuolella lukee, että "kokeiden ajankohtaa ei voida muuttaa".

Muistaako muuten kukaan tuolla IV testeissä käynyt, että kuinka kauan noi oikein kestää? Alkaa aamulla klo. 7.30 ja olis samana päivänä lähtö abiristeilylle :P. Ja tietenkin tossa ajan alapuolella lukee, että "kokeiden ajankohtaa ei voida muuttaa".

Onpa teillä erikoinen ajankohta lähteä abiristeilylle! =D aamusta iltapäivään siellä menee, riippuen siitä kuinka nopeesti saat käytyä kaikki "osiot" siellä.

Onpa teillä erikoinen ajankohta lähteä abiristeilylle! =D aamusta iltapäivään siellä menee, riippuen siitä kuinka nopeesti saat käytyä kaikki "osiot" siellä.

Joo, oltiin varmaan niin myöhässä siinä varaamisessa, ettei saatu sinne heti penkkareiden jälkeen abiristeilyä. Soitin äsken tonne valintasihteerille, ja sain muutettua ajan =). Kiitti kuitenkin vastauksesta!

Tuusulaan lähteville muuten hei! Jos mietitte miten te hoidatte sen majoituksen siinä päivien välissä (tai ennen sitä ensimmäistä päivääkin että saa nukuttua) niin siellä itse rakennuksessahan on majoitustilat, eli soittakaa sinne varaamaan huone. Piti vain mainita kun omasta mielestäni se tuli vähän epäselvästi esille siinä kirjeessä.

Nonniin! Tulihan se kutsu neljänteen vaiheeseen (olin kolmannessa 9.3)! Tänään on kyllä hyvä päivä kun sai kutsun seuraaviin testeihin ja nyt on omalta osaltakin kaikki kirjoitukset kirjoitettu!

perhana ku saa taas kauan odottaa seuraavaa kirjettä jos sellasta on tullakseen. :D nii tosiaan ku sanoivat että huhtikuun loppuun menee enne ku kirje tulee :s

Pitääkö ottaa omat lakanat yms. jos yöpyy ite laitoksella?

Ei tartte. Pyyhe ja liinavaatteet saa sielt. Jokanen saa oman huoneen missä majoittua. Kaikki löytyy, paitsi ruokaa ei. Pelkkä lounas tarjotaan testipäivinä siin 12 maissa, eli kaikki muu ruoka pitää ite hankkia. Siel on hyvä keittiö kyl, mis kaikki astiat ja muut tarvittavat ruoan tekoon, mutta einekset joudut tuomaan ite. Tietysti voi käydä Järvenpäässä syömässä esim. 1. testipäivän jälkeen iltapäiväl klo 4 jälkeen.

Aion pyrkiä lentosotakouluun Tikkakoskelle ensi tammikuussa eli testit alkavat sitten vuoden päästä keväällä, vai?
Voisiko joku, joka on ollut niissä testeissä tai muuten vaan tietää oikeasti millaisia ne testit ovat, kertoa että miten niihin kannattaisi valmistautua? Tiedän, on ehkä vähän aikaista näin vuotta ennen mutta lentäjäksi olen jo pitkään halunnut enkä tiedä mitä helvettiä teen elämälläni jos ei musta lentäjää tule :D Eli pakko olis sinne sisään päästä!
Kannattaako huomioida jotenkin treenauksessa? Ehkä treenata monipuolisesti hyvä fyysinen kunto, niin lihasten kuin kestävyydenkin osalta? Ehkä harjoittaa tasapainoa?
Entäs sitten ne psykologiset testit, voiko niihin valmistautua mitenkään?
Yleisestikin kaipaan neuvoja, miten voisin maksimoida mahdollisuuteni päästä sinne :) Mitat on 188cm/82kg, näkö kummassakin silmässä virheetön (ainakin siis kaikki E:t näkyy helposti taulussa), värinäkö normaali jne. Ei pitäisi näistä jutuista siis jäädä kiinni.

Olisin kiitollinen jos joku voisi vähän valistaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom