Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei oo vielkään tullu soittoa eikä kirjettä. paperit laitoin tosin vasta 15.päivä. ilmottaako ne jos ei tuu pyyntöä 2.vaiheeseen?

Pitääköhä ne paperit olla siellä 15. päivä vai lähettää viimeistään 15. päivä???
Ja kyllä ne aina laittaa kirjettä tulemaan jos ei jatkoon oo päässy. Soitto pitäs tulla ekoihin testeihin.

Sain kanssa puhelun viime viikolla ja juuri sama asia eli siitepölyjuttuja kyselivät ja koska ne ei oo pahat, niin uskalsivat luvata että testeihin pääsen! Ja kirjettä ei oo vielä kuulunu,
joten ei sun vielä toivoa kannata hukkaan heittää ;)

Ne allergiat testataan sit viimesessä vaiheessa vasta eli ei mitään hätää pitäs sen suhteen vielä olla ellette laittanu papereihin jotai et tulee hengenahistusta ja lähellä kuolemaa käyntiä kun siitepölykausi tulee.... Ite en voinu käydä allergiatestissä koska olin ottanu allergialääkkeen edellisenä päivänä eikä missää sanottu ettei sais ottaa lääkkeitä :D

Ja Massavajeelle: toi painoindeksi alkaa olla jo helvetin suuri... meinaan 25 sanotaan että sais enintään olla, tosin on pelkkää lihasta niin sit saa olla vähä enempi.... mut jos yli 30 painoindeksillä ajelee silmukan hornetilla ni tajun lähteminen taitaa olla aika lähellä :D

Huomenna aamulla Utin testeihin ja lievästi sanottuna jänskättää! :rock:

Osaattekos toverit sanoa miten tarkkoja ovat ton 92kg painorajan kanssa? Pieni huoli kun painaa takaraivossa.. Vaaka just äsken näytti 94kg hupshups (aamupaino vielä). Ehkä tosta vielä sais kilon puristettua pois kunnollisella saunalla ja pitkällä lenkillä, mutta 92 tai alle ei pääse enää mitenkään kai. Eikä ne ylimääräiset kilo tai kaksi tässä varressa edes justkaan näy..

Ois todella raastava syy karsiutua pois, kun ei taida mitään muita rajoittavia tekijöitä itseäni sitten koskeakkaan.

?? :confused:

En nyt varmasti osaa mitään sanoa, mutta tuskin nuo painorajat nyt ovat ihan kiveen hakattuja. Näin normaalilla järjellä voisi ajatella, että ovat pikemminkin suuntaa antavia. G-voimathan siinä alkavat tuntumaan vain enemmän jos on paljon painoa.

Huomenna aamulla Utin testeihin ja lievästi sanottuna jänskättää! :rock:

Osaattekos toverit sanoa miten tarkkoja ovat ton 92kg painorajan kanssa? Pieni huoli kun painaa takaraivossa.. Vaaka just äsken näytti 94kg hupshups (aamupaino vielä). Ehkä tosta vielä sais kilon puristettua pois kunnollisella saunalla ja pitkällä lenkillä, mutta 92 tai alle ei pääse enää mitenkään kai. Eikä ne ylimääräiset kilo tai kaksi tässä varressa edes justkaan näy..

Ois todella raastava syy karsiutua pois, kun ei taida mitään muita rajoittavia tekijöitä itseäni sitten koskeakkaan.

?? :confused:

Kerroppas sitten miten kävi polkuergometritestin kanssa. Itteä kiinnostaa minkälaiset mahollisuudet siitä on suoritua näin 92 kilosena.

Kuntoluokka kiitettävä ja polkuergo rahtunen päälle neljä, eli suht reippaasti yli vaaditun 3,5 W/kg, mutta se sitten todellaki lopuks kusahti toho parin kilon ylipainoo. Kotivaaka vissiin koijannu ku terveysasemalla sit näyttiki 96kg.. Ja kuulemma hävittäjien penkit suunniteltu vaan alle 92kg lentäjille eikä siis joustovaraa ollu justkaan. (ja tääkin informaatio mulle jaettiin sitte kivasti jo heti siinä testien jälkeen iltapäivällä?) Ne pitää myös painoindeksirajana 25-26 (tästä oisin halunnu tietää etukäteen :pano:) minkä kanssa kannattaa olla tarkkana.

Fiilikset aikas syvältä nyt. Täysin oma vika kyllä, ei voi mitään. Safka on vaan niin vitun hyvää. :)
Ehkä sitte kokeillaa 2012 uusiks, jos saa potkittuu ittee persiille tarpeeks. Jotenki nyt vaa sytyttää tää lentohomma.

Kuntoluokka kiitettävä ja polkuergo rahtunen päälle neljä, eli suht reippaasti yli vaaditun 3,5 W/kg, mutta se sitten todellaki lopuks kusahti toho parin kilon ylipainoo. Kotivaaka vissiin koijannu ku terveysasemalla sit näyttiki 96kg.. Ja kuulemma hävittäjien penkit suunniteltu vaan alle 92kg lentäjille eikä siis joustovaraa ollu justkaan. (ja tääkin informaatio mulle jaettiin sitte kivasti jo heti siinä testien jälkeen iltapäivällä?) Ne pitää myös painoindeksirajana 25-26 (tästä oisin halunnu tietää etukäteen :pano:) minkä kanssa kannattaa olla tarkkana.

Ai saakeli :S no ens vuonna uudestaaan! ite ei oo vielä tullu mitää soittoa tai kirjettä mutta sitä kovasti odottelen! =)

Onkohan tuonne nyt syytä soittaa? Kun soittivat jo ennen kuin paperit tuli ja kyselivät, että mikä päivä kävisi. Siinä sitten sovittiin päivä ja nyt tuli paperit, joissa lukee tuo päivä ja että 7:30-8:00 ilmoittautuminen. Lukee myös, että soita ja sovi aika. :jahas: Muistaakseni puhelimessa oli puhetta, että soittelee jos tulee edellisenä iltana eli tarvitsee makuupaikkaa ja mahdollisesti kyytiä.

Kaatu mun tie tohon polkuergometritestiin. 2 min jäi vaaditusta vähimmäisvaatimuksesta. 80 kilosena olisi mennyt, että olisi pitänyt alottaa dieetti puol vuotta aikasemmin. :D

Laskin just, että mun pitäs tiputtaa 26kg, jotta ois painoindeksi se vaadittu 25 (?). EI perkele tätä elämää! :hyvä:

Aiotko Massavaje kokeilla vuoden päästä uudestaan?

Laskin just, että mun pitäs tiputtaa 26kg, jotta ois painoindeksi se vaadittu 25 (?). EI perkele tätä elämää! :hyvä:

Aiotko Massavaje kokeilla vuoden päästä uudestaan?

Saa nähä, heinäkuussa pitäis lähtee Vekaralle, joten pitäis tulla vuoden keissi, että voisi edes teoriassa hakea uudelleen (varumiespalvelus ei saa olla loppuun suoritettu). Sitten tiedä mikä on enää innostus silloin. Ehkäpä pyrin intin jälkeen vaan siviili-ilmailun pariin.

Mä en muuten usko, että ton painoindeksin kanssa on niin tarkkaa. Mulle ainakin sanoivat, että muuten voisinkin olla kelvollinen kurssille, mutta niin paska peruskunto, ettei mua kyllä voi pitämmelle valinnoissa päästää. :D

Pistänpäs tänne omia tietoja, kun on muiden tullut luettua.. :) Tänään siis oli tuo II- vaiheen testit. Noitten lihaskuntotestien kans ei pitäis olla suurempia ongelmia kellään... Ite sain vatsat 53, selkä 72, vauhditonpituus 245cm, punnerrukset 59 ja leuat 11. Lihaskunnosta siis 14/15 pistettä..

Toinen sitten oli ergometritesti. On tullut kuntosalilla pyörittyä talvi ja aerobinen jäänyt vähemmälle. Lähes 6kk on menny viikossa 4 kertaa salil ja 1 kerta säbää ja ehkä sulkapalloa. Tulos oli 3.75, eli juuri vaaditun 3.5 päälle. Tyydyttävä oli arvosana kyseisestä testistä.

Kellotetussa psykologisessa sain kuva- ja matikkatehtävissä kaikkiin vastattua. Sanois jäi jopa 10 tekemättä... Kuvista ei kaikista voinu tietää varmuudella. Saapas nähdä miten jatkossa käy. Toivottavasti matka jatkuu III- vaiheen testeihin!

Tsemmpiä kaikille, joilla vielä edessä!

Eiköhän se matka jatku noilla pisteillä kunhan et aivan hulluja vastaillu niihi ekoihin persoonallisuustehtäviin :D mulle ei oo vieläkään tullu kirjettä =D oiskohan posti hukannu sen tai jotain mätää..

Jotkut tuolla edellisellä sivulla puhui jotain pitkän matematiikan tärkeydestä. Itse sain kutsun II-vaiheeseen lyhyen matematiikan 6,9 ka:lla. Ei ollut muutkaan aineet mitään häävejä: Äikkä 7,0; Enkku 6,86; Maantieto 7,0.
Lihaskuntotestistä olen varma, että ei mene läpi, joten en varmaan jaksa edes testeihin lähteä. Joku 6 pojoa voi hyvällä suorituksella tulla. Ensi vuonna olisi tarkoitus hakea silti uudestaan, vaikka tällä hetkellä koko paikka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kiinnostaisi tietää, että miten tuo suoritus tapahtuu tuossa ergometritestissä ja vedetäänkö leuat myötä- vai vastaotteella?

Sanovat siellä ettei oo vielä lähettäny kaikkia kutsuja ainakaan Rovaniemelle. Olikohan ens viikolla viimeiset kirjeet, jotka laatikkoon kolahtavat.. :) On ne henrizzz varmasti jo päättäny et pääsetkö, joten soittamalla vois selvitä.

Ergometritesti ei ole kovinkaan rankka. Alussa ihan huuhaata 8min ja sit muuttuu raskaammaks. Itsellä oli niin surkea toi kunto, et 12min kohdal oli raskasta ja kun 13min kohdal nousi taas vastus, niin jämähti jalat siihen.. Lihaskuntotestit oli yllättävän helpot, josta jo mainitsin. Oletin että voi toi 8 pistettäki tehdä tiukkaa, mut eipä ne olleetkaan niin pahat. Leuanveto vastaotteella.

pallvo ootko saanu jo soittoa tai kirjettä? Itelle ei vielä oo tullu mtn mut eiköhän sieltä pitäis jotain tulla jossain vaiheessa :)

II/10 saapumiserässä käväsin p-kauden jonka jälkeen E:n 2v paperit diagnoosi sopeutumishäiriö :D ööööö eli periaatteessa voisin 2013 keväällä ens kerran hakea, ja samana vuonna tulee 22v täyteen eli myös viimeinen mahdollisuus hakea? Mut saa nähä mitä nää iv:n upseerit tykkää jos on E:n paperit aikasemmin saanu. Toisaalta jos tammikuussa 2013 inttiin lähtee ja pääsis auk tai ruk... upseerin haastattelussa 4-vaiheessa ois siis jo ainaki auk I:n käytynä eli näkisivät että sopeutumishäiriö on menneen talven lumia ja ois ainesta jatkaa pidemmällekin :D pitää katella...

Eikös sulla henrizzz ollu käytännössä varma paikka lentoruk 86:een?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom