Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
Jahas, pitäis itellä käydä tarkistuttamassa näkö, että onko laskenut alle 1.25, vai lähetänkö hakupaperit. Hävittäjälentäjän hommista oon haaveillu jo aika kauan, mutta taitaa näkö tehä temput :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä oli hyviä hommia ja varsinkin loppuvaiheessa tuntui siltä että teki suorastaan ihan järkeviä hommia kun pääsi ihan konkreettisesti sitä ilmatilaa valvomaan.

Koulutus ei varmaankaan johonkin maavoimiin verrattuna ollut kovin fyysisesti rankkaa, sen sijaan tuossa jokelinjalla kaikenlaisia lukuhommia sai tehdä aika paljon. P-kausihan on ihan sama kuin muissakin aselajeissa, AUKin aikana laskeskelin että tuli joku 10-15 metsäyötä ja RUKin aikana toinen mokoma. AUKissa ja RUKissakin käytiin tietysti ne kaikki perusjohtamiskoulutukset läpi eli tetsaamaankin pääsi ihan riittävästi. :)

Valinta tapahtuu niin että paperit laitetaan menemään jo ennen palvelukseenastumista jossa ilmoitetaan kiinnostus jokelinjaan. Varsinainen valinta tapahtuu kuitenkin vasta paikanpäällä p-kauden pisteiden perusteella. Jokelinja on ylivoimaisesti suosituin noista tarjolla olevista, omassa erässäni oli n.150 aukkiin menijää joista 80 halusi tuolle linjalle ja 22 otettiin. Eli p-kauden saa tsempata kyllä ihan kunnolla. Mutta mielestäni se on ihan kannattavaa kun lopputuloksena pääsee tekemään oikeasti mielenkiintoisia juttuja eikä vaan hajoamaan vitutukseen.

No ok, kyllä tossakin välillä vitutti aika rankasti mutta vain silloin tällöin.. :lol2:

Hah pakko postata. Voiko aika yhtään enempää kullata muistoja :D

Nostetaanpas taas ilmavoimien threadi ylös.

Tänään tuli soitto ja kutsu ensimmäisiin testeihin. Ei onneksi ainakaan jäänyt kiinni tuosta valtaisan hyvästä koulutodistuksesta.. :rolleyes:

Noh, reilu viikko testeihin. Hieman ollut itsellä tuo alaselkä kipeä mutta tilasin maanantaille ajan fysioterapeutilta. Ei pitäisi muuten lihaskunnossa olla ongelmaa muuta kuin tuo leuanveto. Sitä ei ole tullut niinpaljoa harrastettua. Kävin kuitenkin honkkarista ostamassa tangon ja reilun viikon pikarutistus että tulisi pari leukaa nykyiseen lisää. :D

Muita Turusta lähtiöitä 5. helmikuuta Tampereellepäin?

Voi perseen suti... Vai tuli soitto. Missähän järjestyksessä nuo soittelevat testeihin. Millä kirjaimella sukunimesi alkaa Luppis? Ja ilmoittavatkohan nuo jos ei pääsekään? Olisi kiva tietää, ettei odota turhaan.

Voi perseen suti... Vai tuli soitto. Missähän järjestyksessä nuo soittelevat testeihin. Millä kirjaimella sukunimesi alkaa Luppis? Ja ilmoittavatkohan nuo jos ei pääsekään? Olisi kiva tietää, ettei odota turhaan.

Soittoa odotellaan myös täällä. Voi riippua myös siit että missä päin teet testin tuo soiton ajankohta. Ite oon menos Helsinkiin.

Soittoa odotellaan myös täällä. Voi riippua myös siit että missä päin teet testin tuo soiton ajankohta. Ite oon menos Helsinkiin.
Asun Tampereella joten kärsimättömänä odottelen:( Suorittavatkohan he lauantaisin tai pyhisin noita soittojaan...

Sukunimi on Väisänen ja paikkakunta Velkua. :rolleyes: Että luulisi että olin viimeinen kelle ilmoitetaan... Mutta eihän noista Suomen armeijan metkuista koskaan tiedä..

Havahduin vasta nyt soiton tultua että se onkin jo reilun viikon päästä ne ensimmäiset testit. Tuossa päivällä koitin kotona lihaskuntoa ja muuten menee lähelle kiitettävää paitsi leuanvedot. Nipin napin joka kolmannella kerralla menee se vaadittu 6, on aikaa kun leukoja on tullut viimeksi vedeltyä. Tuota elopainoa on 97kg niin ottaa vähän koville.. ;)

Mutta eipä tässä mitään pakkomieltä ole ilmavoimiin päästä. Mielenkiinnolla vain testeihin koittamaan. Muuten heinäkuussa merivoimiin. :)

Ainoa mikä hieman huolettaa on kipeytynyt alaselkä.. Palellutin sen tuossa männäviikolla ja tuli todella kipeäksi. Nyt hieman helpottamaan päin, mutta tilasin kuitenkin vielä ajan fysioterapeutilta. Se vasta kyrsisi jos siitä jäis kiinni ettei pysty kunnolla tekemään.. :curs:

Sukunimi on Väisänen ja paikkakunta Velkua. :rolleyes: Että luulisi että olin viimeinen kelle ilmoitetaan... Mutta eihän noista Suomen armeijan metkuista koskaan tiedä..

No voi perskele:wall: Oma sukunimi alkaa t:llä ja melkein naapuri kunnast eli tais kosahtaa tohon todistuksen arvosanoihin. :curs:

Ei saatana! Oon koko ikäni unelmoinu päästäkseni tonne ja noista kuntojutuista saisin kaikista helposti täydet. Nimi on Linnamaa ja asun Tampereella. Saatanan saatana.

Tänää tuli kirje pääsystä esivalintakokeisiin :worship: , Lahdessa asustelen ja S:llä alkaa sukunimi.
Hyvin löytyi noista ensimmäisistä testeistä tietoa mitä nyt lueskelin täältä, mutta mites on nuo toiset 2 päivän testit, voisiko joku antaa tarkemman selostuksen esim. minkälaisia ne kysymykset ja laskut ovat? Ja kauan niissä se aikaraja on?

Siis soittelevatko ne testeistä? Eikö kirjemenettely ole käytössä? Itse katsonut että parista tuntemattomasta numerosta tullut puheluita, mutta tietenkin koulussa on tullut oltua... milloin testit kuopiossa? Tietoa kenelläkään?

Eipä oo soittoa / kirjettä kuulunu /näkyny. Vähän jokapaikkaan haku päällä...
Keskiarvo mul on jottain 8,2, fyysiset menee helposti, mutta mul on lievä siitepölyallergia. Pistin kuitenkin paperit menemään, kun ne sanoivat että "lievä siitepölyallergia ei ole este lentäjäuralle"...saas nähdä, ensviikol kuitenki immolaan erikoisrajajääkäritesteihin...

Siis soittelevatko ne testeistä? Eikö kirjemenettely ole käytössä? Itse katsonut että parista tuntemattomasta numerosta tullut puheluita, mutta tietenkin koulussa on tullut oltua... milloin testit kuopiossa? Tietoa kenelläkään?

Kyllä lähettävät myös kirjeen. Mulle kun soitettiin niin ei ollut tuntematon numero..

Siis ei ollut täälläkään (tuntematon), vaan 017-alkuinen. Miksi ylipäätään soittavat jos kirjettä tulee postissa?

Ahaa, ei siis ollutkaan tuntematon tuntematon.. :rolleyes:

Edit: Niin, mulle tuo testipäivä sopi, mutta ymmärsin että olisi mahdollista ollut pätevästä syystä (yo-kirjoitukset jne.) muuttaa. Kysyi vaan että tarvitsenko junalippuja ja Turku-Tampare välille sen lähettivät. Sinänsä keskustelulla ei ollut muuta merkitystä kuin matkalipun saaminen. Vaikka sekin tieto kyllä lähetettiin jo hakupapereissa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom