Ilmavaivoja

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
zannaz on sanonut vain sen viimeisen rivin, loput on omaa logikkaa

Kyllä paukuissa nykyään löytyy. Syy lienee tämä reilumpi proteiinipitoisen safkan vetäminen. Itse palautusjuoma ei sitä mulla aiheuta. Oon yrittäny lisätä kuituja ja veden juomista mutta kyllä tuota pärinää vaan piisaa. Lisävinkit kelpaavat myös tänne...

Jukka81 sanoi:
mitäs tuo cuplaton on??

jotain kuituvalmistetta??

käytetään yleisesti koliikkivauvoilla, mutta loistava apu ilmavaivoihin, sopii mulle hyvin, tosin olenhan vielä vauvan mitoissa

tossa toi pakkausseloste

lähde: lääkeopas

Pakkausseloste:
CUPLATON

Cuplaton 300 mg tippojen vaikuttava aine on dimetikoni, jota on 300 mg millilitrassa liuosta. Tippojen apuaineet ovat glyserolimonostearaatti (Aldo MSD), polyoksietyleeni[100]stearaatti (Myrj 59 S), vedetön kolloidinen piidioksidi (Aerosil 200), sorbiinihappo, sakkariininatrium ja puhdistettu vesi. Valmiste sisältää sorbiinihappoa (Ks. kohta 'Tärkeää tietoa Cuplatonin apuaineista').

Myyntiluvan haltija ja valmistaja:
Orion-yhtymä Oyj
PL 65
02101 Espoo

1. MITÄ CUPLATON ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN
Dimetikoni alentaa pintajännitystä, jonka seurauksena suolistokaasujen muodostamat kuplat sulautuvat yhteen, ja kaasun liikkuvuus paranee. Dimetikoni ei itse reagoi kemiallisesti eikä imeydy suolistosta. Dimetikoni helpottaa eri syistä johtuvia ilmavaivoja.

Cuplatonin käyttöaiheet:
Liiallisesta suolistokaasusta aiheutuvat vatsavaivat. Lääkäri voi määrätä Cuplatonia myös muuhun tarkoitukseen.

2. MITÄ TULEE HUOMIOIDA ENNEN CUPLATONIN KÄYTTÖÄ
Cuplatonia ei tule käyttää, jos:
· olette yliherkkä dimetikonille tai jollekin muulle valmisteen aineosalle.

Käyttö raskauden ja imetyksen aikana
Cuplatonia voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana, koska dimetikoni ei läpäise istukkaa eikä erity äidinmaitoon.

Ajaminen ja koneiden käyttö
Dimetikoni ei vaikuta ajokykyyn eikä kykyyn käyttää koneita.

Tärkeää tietoa Cuplatonin apuaineista
Valmiste sisältää sorbiinihappoa, joka ärsyttää ihoa ja voi aiheuttaa ihottumaa.

Muiden lääkkeiden käyttö
Alumiinihydroksidia ja magnesiumkarbonaattia sisältävät mahahappolääkkeet voivat heikentää dimetikonin tehoa. Dimetikoni puolestaan voi tehostaa varfariinin (Marevan; veren hyytymistä estävä lääke) ja digoksiinin (sydänlääke) vaikutuksia. Jos joudutte käyttämään säännöllisesti muita lääkkeitä kuin Cuplaton, on tärkeää, että noudatatte kaikkien näiden lääkkeiden käytössä lääkärinne antamia ohjeita. Tämä koskee sekä reseptilääkkeitä, että ilman reseptiä saatavia lääkkeitä. Myös apteekista voi kysyä neuvoa, jos olette epävarma voiko lääkkeitä käyttää yhtäaikaisesti.

3. MITEN CUPLATONIA KÄYTETÄÄN
Aikuisille ja yli 10-vuotiaille ilmavaivoihin 5 tippaa 4 kertaa päivässä, radiologisten tutkimusten helpottamiseen 12 tippaa 4 kertaa päivässä 2-3 päivän ajan ennen tutkimusta. Lapsille: Kolmen kuukauden koliikissa neljä tippaa sekoitettuna pieneen määrään nestettä ennen jokaista ateriaa. 1 ml = noin 35 tippaa

Yliannostus
Dimetikoniyliannostusta ei tunneta.

4. CUPLATONIN MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET
Dimetikonilla ei tunneta haittavaikutuksia.

5. CUPLATONIN SÄILYTYS
Säilytä huoneenlämmössä (15°C -25 °C).

Kestoaika
Käytettävä ennen -merkintä on kotelossa ja etiketissä. Lääkettä ei tule käyttää tämän ajankohdan jälkeen.

Muita ohjeita
Cuplaton-tipat on ravistettava ennen käyttöä.
Käyttämättä jääneet tai vanhentuneet lääkkeet voi toimittaa apteekkiin hävitettäväksi.
Ei lasten ulottuville.

Pakkausseloste tarkistettu
8.1.2002

teemal sanoi:
Kyllä paukuissa nykyään löytyy. Syy lienee tämä reilumpi proteiinipitoisen safkan vetäminen. Itse palautusjuoma ei sitä mulla aiheuta. Oon yrittäny lisätä kuituja ja veden juomista mutta kyllä tuota pärinää vaan piisaa. Lisävinkit kelpaavat myös tänne...

A. Vogelin papaija-valmiste "Hajottaa valkuaisaineita ja aktivoi haiman ruoansulatustoimintaa. Papaijan entsyymien erityisominaisuus on se, että ne hajottavat valkuaisaineita ja aktivoivat haiman tuottamien ruoansulatusentsyymien toimintaa" Erityisesti niille jotka vetää proteiinia sikana kuten bodarit.

http://www.vogel.fi/tuotteet/papayaforce.htm

Cuplatonia olen nyt testaillut ja täytyy sanoa ettei paljon apua ole. Jätin palkkarin toistaiseksi pois, äänet pysyi mutta haju väheni.

Mikäs mahtaa olla mulla ongelmana kun heti aamulla herää niin on ilmavaivoja ja pitäisi päästellä kaasuja ulos? Koulussa todella häiritsevä vaiva. Oon yrittänyt jättää salaattien ja kaalien syömiset vähemmälle, mutta ei tunnu auttavan.. anyone?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom