Ilmapistooli mökille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
46
Ajattelin ostaa jonkun lutkun leluksi, siis ilmapistoolin. Kattelin tarjoustavatalossa jotain 30 euron kiinalaista. Meinasin ostaa heti, mutta ajettelin katsoo jostain toisestakin kaupasta ja ostaa paremman(kalliimman).

Mikä olisi hyvä malli, hintahaitari jotain 30-50 euroo?
:evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähään samaa juttua itsekkin yhessä tredissä kyselin, pistivät heti lukkoo :D Kiinnostais mahd. tehokas ilmapistooli, tietysti jos vielä halvalla sais..

twinlab sanoi:
Vähään samaa juttua itsekkin yhessä tredissä kyselin, pistivät heti lukkoo :D Kiinnostais mahd. tehokas ilmapistooli, tietysti jos vielä halvalla sais..

Älä vedä tätäkin lukkoon :whip:

Kumpi olis kivempi lelu, semmoinen perinteinen missä se mäntä käännetään. Vai hiilihappo patruunalla?

Hiilihydraatti panoksinen pistooli on tehokkaampi kun tavallinen, mutta tulee kalliimmaksi ylläpitää. Siltikin kallistuisin siihen.

Muista sitten että ilmapistoolilla ei saa ampua kaveria päähän

Kannattaa kierrellä ja katsella, monilla isoilla kaupoilla on ilmakoita myynnissä ja 50€ saa jo ihan asiallisen ilmakon. Gamot on mun mielestä ollut ihan hyviä ja joitain saa varmaankin jo tohon hintaluokkaan.
Tuollanen kapseli pyssy on kiva mutta ainakin itse unohdin aina niitä ostaa. Nyt on sellanen ihan itse viritettävä ja kyllä sitä pumppailla jaksaa...

Jos moisen pelin halajaa,niin kannattaa maksaakin vähän enemmän.Meinaan ne halvat paskat on aika.........surkeita.Muistan ku aikoinaan miedän vanhalla paskalla koitin ampua suht viistoon taivaalle.Piippuunhan se pati jäi.....

Tommotteen perusmallin mäkin varmaan ostan, en hiilihydraatteja panoksina käyttävää ;) Lapsuuden kesälaitumella oli enon vanha ilmakivääri, eli joku 30 vuotta vanha sukukalleus, kyllä sillä silti vielä räksistä henki lähti. Mihinköhän sekin on joutunut. Onko impoissa muuten rihlat, jos on niin tossa 45 vuotta vanhassa torrakossa ne ovat varmaan aika huonossa kunnossa, koska tuli joskus ammuttua niitä räksiä nauloilla. Veti vaan pienen kankaan palan siihen naulan kantaan.

JoAT sanoi:
IMO, ilmakivääri on hauskempi kuin pistooli.
:nolo:

Joo niin on ,mökkinaapurit on sen verran lähellä ettei siellä kehtaa räiskiä edes piekkarilla, paitsi sorsastusaikaan kun on muutenkin räiskettä ilmassa :D
Lutkulla taas voi ampua hyvin vaikka himassa.

Minä oon katellut juosta mökki leluksi, vaikkei mökkinaapureita ihan vieressä ole niin ei silti huvita ampua vaimennetulla .22sella.

Joku perus vastakaari mahtaa parhaiten sopia, joku halbis talja olisi jees (voisi jänestä tai sorsaa _yrittää_), mutta nekin heittaa nuolen aika vauhdilla -> marjamummot vaarassa ja nuolet kulutustavaraa.

Ruger sanoi:
Minä oon katellut jousta mökki leluksi, vaikkei mökkinaapureita ihan vieressä ole niin ei silti huvita ampua vaimennetulla .22sella.

Joku perus vastakaari mahtaa parhaiten sopia, joku halbis talja olisi jees (voisi jänestä tai sorsaa _yrittää_), mutta nekin heittaa nuolen aika vauhdilla -> marjamummot vaarassa ja nuolet kulutustavaraa.

On muuten äkäsiä vehkeitä. Ruskeasuolla oon pari kertaa ollut ampussa Wilhelm Tell klubilla.
Eka vastakaarella ja toisella kerralla kokeilin ihan perus taljaa ja se vasta potkasikin!
Milläköhän vauhdilla ne nuolet noista yleensä ampasee?

Tiilisukassa sanoi:
Millasia lupia .22 varten tarvitsee Suomen maalla?
Ja millasissa hinta luokissa ko. kiväärit ja ammukset pyörivät?

Niin ja, mitäs lait sanoo pieneläinten(esim. oravat ja pikkulinnut) ampumisesta omalla maalla/vieraalla maalla ?

Aseenkantoluvan aivan kuin missä tahansa aseessa. Noiden mainitsemiesi vaarallisten petoeläinten metsästys on käsittääkseni kielletty. Moinen mieliteko jo sinällään kuullostaa kummalliselta?

Tiilisukassa sanoi:
Millasia lupia .22 varten tarvitsee Suomen maalla?
Ja millasissa hinta luokissa ko. kiväärit ja ammukset pyörivät?

Niin ja, mitäs lait sanoo pieneläinten(esim. oravat ja pikkulinnut) ampumisesta omalla maalla/vieraalla maalla ?

Pienoiskivääriin tarvitsee aseenkantoluvan.

Oravan metsästysaika on 1.12-31.1(huom. tämä toiminta vaatiin metsästyskortin!.), Lintujen kohdalla asia riippuu ihan linnusta, kuitenkaan pesintäaikaa ei käsittääkseni enää saa ammuskella minkään sortin tirppoja

Vieraalla maalla metsästys (oravien/lintujen ammuskeluun) vaaditaan maanomistajan lupa. Lisäksi tulee ottaa huomioon lain asettamat vaatimukset etäisyyksistä lähimpiin rakennuksiin, teihin yms....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom