Ilman kuntosalia tiukkaan kuosiin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ööh... ymmärräthän että ruumiisi koostumuksessa voit muutella tasan kahta asiaa: 1)läskin määrä (rasvasolut) ja 2)lihaksen määrä (lihassolut). Ei ole olemassa mitään eri teitä hankkia Brad-lihakset tai hankkia Mr.Universum-lihakset. Jälkimmäiset vain kulkee pidemmälle samaa tietä. Brad ja Iggy on hankkia lihaksia anaerobisella treenillä, ja pitänyt rasvaprosenttinsa hyvin alhaisena, alle 9%ssä. Lisäksi se minkälainen luusto sulla on (sun tapauksessa varmaan sirorakenteinen kuten mulla) rajoittaa tehokkaasti sitä kuinka isot lihakset sä ikinä saat niihin luihin kiinnitymään. Susta ei sais Bradia Troija-kunnossa vaikka kuinka treenaisit.
(Itse asiassa teoriassa saisi, mutta se vaatisi töitä enemmän kuin jaksaisit tehdä... ;) )

Edit: Älkää viisastelko mistään roinista tms, eiköhän mun pointtini mene perille parhaiten näin.

Waltteri sanoi:
Luulen että ton tyyppiseen kuntoon kuin missä iggy on pääsis parhaiten joogaamalla ja lenkkeilemällä(tai jotain muuta aerobista tekemällä) . Toki tuohon kireyteen vaaditaan hiukka miinus kaloreitakin.

Olen nyt aloittanut tällaisen kuntoilukesän tässä (ilman salia tietty :D )

*Kolme kertaa viikossa 30min reipas pyörälenkki

*Punnerrukset 3* 20 aamulla ja illalla, päivittäin.. lisäksi kerran päivässä yksi sarja punnerruksia käsinseisonnasta.

Ajattelin vielä alkaa lisäksi uimaan ja vuorotella tuon pyörälenkin kanssa. Tietty fillarilla tulee muutenkin liikuttua.

Ruokavaliona on ollut 1500-1700kcal päivässä jo parin viikon ajan..

Miltä vaikuttaa tällainen amatöörin omatoimintaohjelma?

PekkaKarse sanoi:

*Punnerrukset 3* 20 aamulla ja illalla, päivittäin.. lisäksi kerran päivässä yksi sarja punnerruksia käsinseisonnasta.

Ajattelin vielä alkaa lisäksi uimaan ja vuorotella tuon pyörälenkin kanssa. Tietty fillarilla tulee muutenkin liikuttua.

Ite jos jostain kumman syystä jättäisin puntin ja haluaisin muistuttaa Iggy Poppia ;) . Niin tekisin ainakin sellaiset muutokset tuohon että kasvattaisin tuon pyöräilyn(aeorobisen) keston 45-90 minuuttiin. Punnerruksien lisäksi tekisin vatsoja ja selkiä esim. 3*20 ja tekisin ne niin huolella että toi määrä tuntuis. Lisäksi ottaisin varmaan kyykyt ilman painoa mukaan ja tekisin pari kolme pitkää sarjaa, saisi ainakin kaloreita kulutettua.

Ja IMO viikossa 3-4 aerobista n.60min + 3-4 kuntopiiriä ja kalorit 1700kcal. Eiköhän sillä noin hoikasta kaverista saada vieläkin hoikempi. :D

Ja sanottakoon vielä että vaikka Brad Pitin pukisi hameeseen ja laittaisi huutamaan aavikolle, olisi Pitti selkeästi lihaksikaampi kuin Iggy
bal020d.jpg

Waltteri sanoi:
Ja sanottakoon vielä että vaikka Brad Pitin pukisi hameeseen ja laittaisi huutamaan aavikolle, olisi Pitti selkeästi lihaksikaampi kuin Iggy

Reisi ja olkavarsi onkin jo saatu miltei saman paksuisiksi :rock:

Niin ja eiks ostos-tv:ltä löydy vaikka mitä helmiä?!?!?!!
Ei tarvii tehä yhtään mitään ja se Brad Pittikin on jopa viikon sisällä kevyttä kamaa!!!
Oikeesti. :evil:

PekkaKarse sanoi:

Vähänkö repesin tuota kolme kertaa viikossa puolen tunnin pyörälenkin luettuani. Ja sitten päälle punnerruksia joka päivä. Jalkoja, vatsaa, selkää et ole sitten aikonut treenata? Tai pitää lepopäiviä noista punnerruksista?

Pidennät pyörälenkit tuntiin (ihan totta, puolen tunnin kevyehkö aerobinen -mitä pyöräily pääsääntöisesti on- on kohtalaisen naurettavaa.) Lisää ohjelmaa vatsa- ja selkäliikkeitä, kyykkyjä ja leuanvetoja -ja tee lihaskuntoa vain joka toinen päivä.

Lisäksi 1500-1700 kaloria miehelle kuulostaa minusta aivan liian vähältä. Jos minä söisin jotain 1500 kaloria, olisin niin pahalla päälläkin että tappaisin kaikki. Ja kun teillä miehillä on aika paljon isompi perusenergiankulutus, voit varmasti syödä huoletta enemmän.

Yksi asia mikä sinun täytyy ymmärtää on se, että PUNTTITREENI EI TEE KENESTÄKÄÄN BODARIA TAI ISO-ARSKAN NÄKÖISTÄ. Ei edes kaikista niistä, jotka sitä haluaisivat. Punttia voi treenata monella tavalla. Mikäli olisit joskus vaivautunut salilla käymään, näkisit, että siellä treenaavat jopa keski-ikäiset, normaalivartaloiset tädit -osa heistä jopa kovaa.

voihan sitä treenata toki ilman saliakin. jos otat tyttöystäväsi takaapäin, voit simuloida alataljaa.. :jahas: jos tuntuu liian kevyeltä, voit vastusta säätää huutamalla jonkun toisen naisen nimeä kesken sarjan. :jahas: :jahas:

mutta sitten asiaan:
-leuanvedot leveällä (nokkela keksii lisäpainot jostain)
-jalkanostot ja vatsat eri variaatioina
-ojentajapunnerrus (dippi) penkin reunalta
-punnerrukset paino selässä
-kyykyt vaikka ilman painoja (esim. yhdellä jalalla)

täältä muutamia liikkeitä: http://www.protraining.fi/fitness/omavoima/omavoimaohje.htm suurin osa on kyllä tommosia jumppaliikkeitä, mutta jospa tuostakin jotain kostuisi.

niin ja ne leuanvedot.. leuanvedot on vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin. "ohjelmaksi" esimerkiksi sellainen, jossa yhtenä päivänä teet leuanvedot ja vatsat, toisena punnerrukset ja kyykyt ym. jalkaliikkeet.. joku voisi jaksaa tehdä tuosta oikein ohjelmaakin.

reinhardt sanoi:
Vähänkö repesin tuota kolme kertaa viikossa puolen tunnin pyörälenkin luettuani.

Älä nyt sen enempää sätkyjä saa! Tällainenkin liikunta on minulle n. 100% enemmän kuin aiempi (kuntoillut tai liikuntaa harrastanut en ole useaan vuoteen), eli kiitosta tukemisesta.

Tietty ne pyörälenkit voisi nostaa tuntiinkin, mutta kyllä joutuu sitten tahtia hiljentämään melkoisesti --> syke nytkin n. 70% maksimista.

Vaikeaa alkaa syömään enemmän, tuo 1700kcal on jotenkin asettunut hyvin paikalleen, nälkä ei ole tms..

Niin, alkutekijöissään tässä ollaan, eli ymmärrystä hieman amatöörille :worship:

Kaikki neuvot laitettu kuitenkin talteen ja niillä tässä yritetään mennä eli kiitosta reinhardt & nevahood & Waltter ja muut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PekkaKarse sanoi:
Älä nyt sen enempää sätkyjä saa! Tällainenkin liikunta on minulle n. 100% enemmän kuin aiempi (kuntoillut tai liikuntaa harrastanut en ole useaan vuoteen), eli kiitosta tukemisesta.

Ok, anteeksi. Välillä on vain vaikea muistaa, että joku ihminen ei ehkä ihan oikeasti ole isommin liikkunut. Ja varmasti 30 min pyöräilyä on parempi kuin ei mitään. Itse vaan koen pyöräilyn niin kevyenä, ettei siitä liikuntamielessä tule muuta kuin vihaiseksi -en uskalla ajaa niin lujaa, että se ottaisi kunnolla koville.

PekkaKarse sanoi:
Niin, kertokaapas näin tietämättömälle, kuinka päästä hulppeaan kesäkuntoon ihan vain oikealla ruokavaliolla?

Eipä tule hirveästi mieleen ihmisiä jotka on saavuttaneet "hulppean kesäkunnon" vain terveellisesti syöden ja sohvalla maaten. Ainakin itsellä ei ole ollut heikkoakaan päästä omasta mielestä hyvään kesäkuntoon, vaikka ajoittain kaljaa ja makkaraakin mahtuu ruokavalioon. Riittäny kun on jättäny kaiken turhan röpön pois.Ja ei siellä salilla käymisellä automaattisesti miksikään järkäleeksi kasva, jos ei sitä halua. Kynnys tietenkin salille menoon riippuu hyvin pitkälle yksilöstä, mutta ei se kellekkään varmasti ole huono vaihtoehto. Ilman liikuntaa sitä ei varmasti kukaan kiristy. :whip:

ite tuli kateltua noita juoksijoita hetki eilen, täytyy olla varsin 'laadukasta lihasta' tehdäkseen huipputuloksia ja siinä mietittyä että kuinka vähän lihasta sitä 'keskiverto normaali ihminen' oikeastaan tarvitsee toimiakseen jos se työkään ei ole fyysistäpuolta rasittavaa. Että miltä näyttäis kun nämä riisuis yhtä vähiin rasvoihin ja turhasta nesteestä, ilman treeniä tai muuta joka vaikuttais (=teoriassa, ei se oikeesti onnistu) lihaskuntoon..

Ei voi muuta todeta ku et nykyajan elämän painotukset on vähän väärissä paikoissa. Ihmiskeho tarvii työtä.

Mut tsemppiä PekkaKarse, sulla on oikee suunta, motivaatiotakin tulee lisää matkan varrella. Ei kaikkien tarvi bodata. Älä kokeile, voit innostua :lol2:

Jos jotain voi oppia siitä kun kerta toisensa jälkeen kuulee kuinka vähän sitä lihaa loppujen lopuksi läskin alta löytyi monta vuotta puntanneillakin kavereilla, niin ei voi kuin miettiä miltä oikeasti näyttäisi jos toimistotyöläinen riisuttaisiin laardeista. Se on taas ihan itsepetosta kuvitella että ohuen rasvakerroksen alla odottaisi edes tuo "kynismäinen" Pitt-kunto kunhan vaan muutaman kilon rasvaa kuorisi pois, jos päivätyö on istumista ja jos äidinmaidossa ei ole sattunut imemään ilmiömäisiä geenejä :)

PekkaKarse sanoi:
Ei pienemmäksi, vaan tiukemmaksi.. eipäs nyt pojat lähetä tuolle linjalle!

Sellainen isoksi jässikäksi pyrkiminen ei vaan ole oikein minua.. ehkäpä tosiaan jokin fitness-aiheinen foorumi voisi olla parempi paikka oikeanlaisen tiedon saamiseksi.

Kiitosta kaikille vastanneille :worship:

mä olen pyrkinyt isoksi jässikäksi kohta kaks vuotta mutta edelleen jääkaapissa on enemmän lihaa kuin mun kropassa... :(

kun sitä kasvaisikin isoksi ihan vaa noin niiku vahingossa... :rolleyes:

nevahood sanoi:
voihan sitä treenata toki ilman saliakin. jos otat tyttöystäväsi takaapäin, voit simuloida alataljaa.. :jahas: jos tuntuu liian kevyeltä, voit vastusta säätää huutamalla jonkun toisen naisen nimeä kesken sarjan. :jahas: :jahas:

nevahood saatana,vähänkö nuo kattoo kun mie repeilen täällä yksinäni... :hyper:

ja vielä,
1500 ja mailin me-mies marokon Hicham El Gerrouj treenaa punttia ja tuskin näyttää kenenkään mielestä liian massiiviselta... :D

_940690_elgerrouj300.jpg

Alec sanoi:
ja vielä,
1500 ja mailin me-mies marokon Hicham El Gerrouj treenaa punttia ja tuskin näyttää kenenkään mielestä liian massiiviselta... :D

_940690_elgerrouj300.jpg

No, mihinkäs sitä juoksija käsiä tarttee? :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom