Portsaria kannattaa leikkia aina kun on mahdollista:
Pari vuotta sitten olin juhlimassa uudella ylioppilastalolla Helsingin keskustassa. Jotkut järjestön järkkäämät yliopistobileet varmasti oli kyseessä (itse kuokkimassa kjeh kjeh). Eli siis semmoiset pippalot, missä juomatarjoilu sun muut narikat oli vähän juostenkustu (jotkut aktiivit noissa hommissa hääräs).
Noh anyway, bileitten päätyttyä siinä parin kolmen maissa yöllä, alkoi jengi hipsiä sitten ulos. Itse siinä vielä hörpin jotain, kun nämä samaiset aktiivit jo alkoivat siivota paikkoja ja hätistelemään viimeisiä juhlijoita ulos.
Siitä sitten takin haettuani laskin portaat alas ja avasin ulko-oven, joka aukeaa melkein manskulle. Nakkikioskijono oli aivan siinä lähettyvillä täynnä humalaista sakkia, olihan baarit menneet juuri kiinni. No itsekin vähän humaltuneena jäin sitten siihen ovelle ja huusin, että "tänne pääsis vielä sisään". Ja eipä aikaakaan, kun jo neljän hengen ryhmä oli siinä edessäni.
No "fiksuna" jätkänä esitin sitten portsaria ja pyysin sisäänpääsymaksua (en muista summaa), mutta loppupeleissä sain 10 euroa yhteensä rahaa ja päästin porukan kapuamaan ylös portaita tyhjään saliin (missä oli siis jäjellä enään ne samaiset aktiivit). Alko sitten siihen ovelle enemmänkin porukkaa tulemaan, joten katsoin parhaaksi häippästä 10 euroa mukanani pois...