Ilmainen autokoulujen kuvakoesivu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo kuvat on epäselviä laitan ylös. Vastavetona sanon, että kuvista on mahdoton tehdä selviä. Koska netti yhteydet ei pysty siirtämään 2-3 sekunnissa vaikkapa 2Mt kokoista kuvaa kuin hyvin harvojen nettiyhteyksillä toistaiseksi. Jos antaisi kaikilla, niin kuvat olisi teräviä....

Vastavedon vastavetona sanon että kannattaa
1. Opetella pakkaamaan kuvia, sopivasti kun säätää niin saa vaikka 1600x1200 resoluution kuvan joka vie alle 500k
2. Ottamaan kuvia joissa ei tarvitse tihrustaa 50 metrin päässä olevaa liikennemerkkiä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuvaaminen on toisinaan hyvinkin hankalaa.

Vastavedon vastavetona sanon että kannattaa
1. Opetella pakkaamaan kuvia, sopivasti kun säätää niin saa vaikka 1600x1200 resoluution kuvan joka vie alle 500k

Tätä en ole opetellut, mutta ehkä joku päivä. Olen ollut vain tyytyväinen, kun kovalevyllä on kuvia joiden koko on 2-5Mt. Ja niitä ei juurikaan nettiin ole tullut laitettua.

2. Ottamaan kuvia joissa ei tarvitse tihrustaa 50 metrin päässä olevaa liikennemerkkiä.

Kuvien ottaminen onkin sitten hankalempaa. Sillä samalla kun kuvia otetaan, niin auto on yleensä liikkeellä. Ja auto liikkuu noin 12m/s kun ajaa vaikka vaan 40km/h puhumattakaan 60km/h tai vaikka 80km/h nopeudesta.

Joten aikaa toisinaan kuvan ottamiseen on vain muutama sekuntti jos alkaa kuvaan vaikka 50m päästä. Yleensä kameran lukitus kohteeseen kestää jo 1-2s. Ja jos sitä ei odota, niin sitten kuvasta vasta epäselvä tuleekin. Voisi tietysti pysähtyäkin ja olenkin pysähtynyt, mutta takana voi olla tulossa muuta liikennettä. Jotka ei välttämättä ymmärrä, että miksi pitää pysähtyä. Yleensä kamera ottaa kolme kuvaa kerralla ja niistä sitten yritän valita sen parhaimman kuvan. Täytyisi ostaa varmaan hienompi kamera, jos se hoitaisi ongelman:)

No joka tapauksessa hyvien liikennekuvien ottaminen ei olekaan niin helppo aluksi kuin luulin. No tämä onkin vasta opettelua. Mutta täytyy tosiaan tutkia miten saisi kuvista terävempiä kun niitä pakkaa.

46 oikein
2 väärin

Ihan jees. On sitä autokoulusta jotain tainnut jäädä päähän. Tässä olisi parin viikon päästä kirjalliset ja inssi vähän myöhemmin, että kyllä tuo tulos toi itseluottamusta taas piirun verran lisää.

No joka tapauksessa hyvien liikennekuvien ottaminen ei olekaan niin helppo aluksi kuin luulin. No tämä onkin vasta opettelua. Mutta täytyy tosiaan tutkia miten saisi kuvista terävempiä kun niitä pakkaa.

Joo ei varmaan ole helppoa, ja ei nuo epäselvät kuvat paljoa minua paina kun on kortti taskussa ja inssiin toivottavasti ei tarvitse koskaan mennä mutta kyllä olisi joskus aikanaan ärräpäät lentänyt jos olisi mennyt kirjalliset sen takia pilalle että kuvissa on tulkinnan varaa :D

Onneksi oikeastakkin saa muutaman vastata väärin eikä homma vielä siihen kaadu.

Joo, yks väärin. Just ajan A-korttia B:n kylkeen, ke kävin tekemässä kirjalliset (pelkät kyskät, 10/10).

Harjoituksen nimi Tekijän nimi A tai B luokan ajokortti löytyy Sekuntteja/kuva keskinmäärin Oikein vastattu % Oikein Väärin Kello:Päivänmäärä

Kuvakoe Dymond -ät- pakkis Kyllä 6.93 98.25 56 1 06.59.46:1.09.2006

Edit: noita oikeita harjotuskokeita lähiaikoina tehneenä pakkoa sanoa, että aika heikkotasoinen tämä on. Jos ei ite osaa kirjottaa kysymyksiä oikein, niin kannattaa ehkä pyytää jotain toista tekemään se.

Jeps, varmasti on apuja, mutta heikkotasoinen se silti. Ehkä tekijä osaa ottaa myös sen ei-niin-kivan kritiikin vastaan.

56@3 väärin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaisi vaihtaa ne kuvakokeen kysymykset samaan muotoon mitä kuvakokeessa oikeastikin kysytään (kai, korjatkaa jos oon väärässä):

Kymmenen eri väitettä, 5 kysymystä per väite, vastaa oikein tai väärin.

Saan ajaa suoraan tätä kaistaa.

Saan kääntyä oikealle tätä kaistaa käyttäen.
-"- vasemmalle -"-

Ajan suoraan. Minun tulee väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa).
Käännyn oikealle. -"-
Käännyn vasemmalle. -"-

Saan lähteä ohittamaan edellä ajavan ajoneuvon.

Saan vaihtaa kaistaa.

Minun on pysähdyttävä.

Kuvassa näkyvä punainen auto on oikein pysäköity.

Siitä olis hyvä lähtee.

Kannattaisi vaihtaa ne kuvakokeen kysymykset samaan muotoon mitä kuvakokeessa oikeastikin kysytään (kai, korjatkaa jos oon väärässä):

Vai onko sittenkin parempi että kysymykset ovat tuossa muodossa kuin ovat? Nykyisessä muodossa kysymykset ennemminkin panevat testattavan tarkkaavaisuuden koetukselle, eikä pelkästään valmenna kirjallisten kuvatestiin. Eikös kuitenkin tarkoitus ole että testattavan huomiokyky ja tarkkaavaisuus on liikenteessä kohdallaan kuin että vain ja ainoastaan kuvakoe menee läpi? Ja jos noiden nykyisten kysymysten kanssa joutuu miettimään kauankin mitä kysytään, niin silloin voi miettiä onko kapasiteettia oikeasti auton rattiin.

Käsittääkseni ei kyseessä ei kuitenkaan ole "osaatko lukea kieliopillisesti virheellistä tekstiä ja ymmärrätkö omituisia lauserakenteita"-testi. :D

Huomiokyky ja tarkkaavaisuus mitataan käsittääkseni inssissä ihan käytännössä.

Zone-sarja -42%
Kirohäröt yms on tiedossa

Käsittääkseni ei kyseessä ei kuitenkaan ole "osaatko lukea kieliopillisesti virheellistä tekstiä ja ymmärrätkö omituisia lauserakenteita"-testi. :D

Huomiokyky ja tarkkaavaisuus mitataan käsittääkseni inssissä ihan käytännössä.

Myönnän, että kielioppi ei ole minun siis tuon sivun ylläpitäjän vahvimpia taitoja. Siittä olen edempänä maininnutkin. Mutta yritän parhaani. Se on eri asia tuleeko siittä mitään. Täytyy varmaan hommata jostain oikolukija tai jotain.

Tai sitten täytyy varmaan yrittää lyhentää lisää kysymyksiä ja vastauksia. Jos se samalla vähentäisi kirohäröjä yms :)

Pieni lisäys vielä

Minulla on autokoulun kirjallisista useita vuosia. Joten en oikeastaan tiedä millä tavalla siinä nykyään asetetaan kysymykset yms. Mutta jos ja jos tämä systeemin saisi kuntoon niinku itse koodin puolesta joku päivä. Niin voisi kävellä johonkin autokouluun kyseleen, että mites niitä testejä nykyään tehdäänkään.

Suurin vaikeus testissä oli juurikin luetun ymmärtäminen. Erittäin sekavia lauserakenteita ja jippoja tekstissä, ei ehkä paras mahdollinen.

Idealtaan silti hyvä ja antaa varmasti inssiin menijöille ajattelemisen aihetta. Tosin ihan hyvää pieni kertaus tekee muillekin.

54 oikein, 5 väärin.

Suositut

Back
Ylös Bottom