IL: Antakaa armoa äidin kultakutrille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoAT
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muaahahahhahah voi jumalauta. Äidin pikku kultakutri tissiposki. :lol2:

Kyllä se letti on syytä ottaa veke ihan käytännöllisyyden ja siisteyden/hygienian takia. Tollanen pensas kerää 5 vrk leirillä sellasen määrän paskaa ettei ole tosikaan.
 
Conania ja Ramboa ei huolittais Suomen armeijaan, eikä sinne taitais päästä Aragorn ja Faramirikään :)

Kyllä mun mielestä paljon tukka-asioita tärkeempää on kova maanpuolustustahto ja hyvä asenne. Sitä en sitte tiedä löytyykö niitä Räsäsen pojalta.
 
harvinaisen haistavittu-juttu. mut mummielestä pitäs päästää toi pitkälettinä inttiin. sit ekalla mettäkeikalla sekottaa niistä hiuksista näreen alaoksiin, selkä vasten puuta. sit jättää siihen. joku kävis illalla puukon tuomassa, jos ei vielä ole saanut revittyä hiuksiaan irti. kyllä se opettas. oikeesti, ei kukaan, siis ei kukaan voi olla tosissaan viemässä tommosta ruoskaa minnekään inttiin, festareilla käyntiki kertoo et se tukka_on_kunnosa
 
Jätkälle erivapaus vaan ja metsään kahdeksi viikoksi noiden hiusten kanssa. Voi päätä vähän kutista.
Todennäköisemmin kaveri repii ne hiukset päästään tuon kahden viikon aikana kun lähes koko ajan joudutaan pidetään kypärää, pipoa, lippista, karvahattua tai jotain muuta päähinettä päässä. Sillä varusmieshän on käytännössä katsoen alasti jos liikkuu ilman päähinettä ulkotiloissa.

Jo muutaman millin sänki oli pidemmilllä leireillä liian pitkä.
 
Naurettavaa... Noh, JOS tollainen laki otettaisiin käyttöön, että hiuksen pituuksilla ei oo väliä, niin veikkaisin, että aika moni silti leikkauttaisi ennemmin tai myöhemmin ;) . Tyhmä idea.
 
Samanlaista yritettiin jo omana inttiaikanani ja eduskunnan oikeusasiamies on antanut siitä lausunnon. Sanamuotoja en muista, mutta idea oli, että naiset saavat pitää hiuksensa -> helpompi palata takaisin siviiliin. Joukko-osastoilla on kuitenkin sanavaltaa myös naisten hiuksiin, niska paljaana, ei tarttumivaaraa jne. Kävi kyllä parilla pitkällä leirillä mielessä leikata kaikki pois..
Itse olin ja olen sitä mieltä, että ennemmin kaikille naisille millin sänki kuin yhtään pitkätukka poikaa armeijaan!:whip:
 
tänään töissä pitkästä aikaa iltsua luin ja vaikka lehti on edelleen perseestä, niin hauskoja artikkeleita aina löytyy.. kuten tämä
 
Kohtuu turhan "uutisen" on Iltalehti taas väsännyt...

Tosin siitä olen samaa mieltä Räsäsen kanssa, että armeijan "tukkasääntö" on käsittämätön, koska se koskee vain miehiä. Ei pitkä tukka miehen päässä ole millään tavalla sen suurempi turvallisuusriski kuin tukka naisen päässäkään. Perustelisivat sääntöä edes jollain muulla syyllä, tai laittaisivat kaikki sukupuolesta riippumatta parturiin.
 
tulipahan huumoria tähänkin päivään :lol2:
ois varmaan mukava vetää viikon leiri tollanen ruoska päässä :D
vai että kultakutri...
 
Räsänen haluaa muuttaa YlPalvOa (YleinenPalvelusOhjesääntö) sen takia, ettei "poikansa" hiuksia pitäisi leikata?

Sitten Räsäsen mielestä ei varmaan tarvitsisi enää :

1)Pukeutua univormuun, koska olisi sääli ettei voi pitää omia, yksilöllisiä vaatteita
2)Käyttää arvomerkkejä, koska olisi sääli jos Räsäsen räkänokkahippi ei joutuisi alentumaan muiden käskyvaltaan
3)Puhutella ketään kunnioittavasti, koska ei äitinsäkään sitä tee
4)Tehdä yleensäkään mitään, mikä kuuluu sotilaalliseen käyttäytymiseen ja ulkonäköön.

Senkin kristityt lampaat!


Juuri tämän siitä saa, kun sekoitetaan uskonto ja politiikka. Räsäsen kaltaiset kusipäät pääsevät tuhlaamaan kallista eduskunnan aikaa näin VITUN VÄHÄPÄTÖISILLÄ asioilla.

Vittu vitun vittu!
 
imo asiaa lähestytään taas väärästä suunnasta. pointtinahan armeijan ulkonäkövaatimuksissa on yhdenmukaisuus jossa yksilöiltä pyritään riisumaan kaikki ulkoinen erilaisuus ja persoonallisuus pois. sotilaat ovat sotilaita eivätkä yksilöitä, toki myöskin käytännön syitä on lävistyksien ja karvoituksen rajoittamiseen.

sen sijaan että miesten tulisi saada pitää hiuksensa tulisi naisten hius-säännöksiä kiristää.
 
2 viikon leirin jälkeen vois biologeilla olla mielenkiintoa päästä ton pörrön kimppuun. Vois löytyä uusia elämänmuotoja ja ties mitä tunnettuja villieläimiä punkeista näätiin.

Onkohan poika tiennyt äitinsä touhusta. Meinaan aika harva varmaan haluaa tällaista huomiota julkisuudessa.
 
Lähetin juuri melkosuorasanaisen mutta asiallisen sähköpostin Räsäselle.

Saa nähdä mitä vastaa.
 
Tollanen tukka pitäs älytä kyllä leikata pois ilman inttiäkin. Kyllä ne muut sen sitten vaikka väkisin leikkaa kun noin on marmattanut mediassa.
 
Jos mä olisin toi äiti, niin mä pistäisin sen leikkamaan noi hiukset. Olisihan siinä vihollinenkin varmaan kuus nolla kun suomessa koulutetaan kohta enemmän tyttöjä kuin miehiä. Mihinköhän tää maailma menee...varmaan perseeseen.
 
Heheh, taitaa kutrit lähteä joka tapauksessa.

"Pääesikunta on joutunut 90-luvun lopulla käsittelemään asiaa useampaan kertaan. Miesten lyhyiden hiusten pakkoa on selvitetty eduskunnan oikeusasiamiehelle, tasa-arvovaltuutetulle ja hallituksen saaman kirjallisen esityksen kautta kansanedustajille.

Vastaus on ollut joka kerta sama: käytäntö ei ole miespuolisen varusmiehen identiteettiä tai tasa-arvoa sortava."

Lähde: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1295917
 
Back
Ylös Bottom