IL: Antakaa armoa äidin kultakutrille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoAT
  • Aloitettu Aloitettu

JoAT

VIP
Liittynyt
27.1.2004
Viestejä
2 590
Kaupunki
Pohjanmaa
Okei. Olen tiennyt, että Päivi Räsänen on kohtuu turha ämmä, mutta jotain rajaa sentään. :curs:

Iltalehti sanoi:
Kansanedustaja Päivi Räsänen (kd) haluaa pelastaa Sakari-poikansa hartioille ulottuvat hiukset. Sakari menee ensi kesänä armeijaan, missä palvelusohjesääntö vaatii lyhyet hiukset.

- Jollain lailla on sääli, että ne hiukset pitää leikata, äiti murehtii.

Ja korostaa heti perään, että paljon suurempiakin epäkohtia maailmassa toki on.

Räsänen tarttui tähän epäkohtaan kuitenkin eilen. Hän jätti miessotilaiden hiusten leikkaamisesta kirjallisen kysymyksen puolustusministerille. Räsänen ehdottaa, että varusmiehiin sovellettaisiin samaa ohjetta kuin vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaviin naisiin.

- Eiväthän tyttöjenkään pitkät letit vaaranna turvallisuutta.

Naisten hiukset ohjesääntö määrää kiinnittämään päätä vasten. Niskan tulee jäädä paljaaksi ja hiuksien pitää mahtua päähineen alle. Räsäsen mielestä sama ohje kävisi miehillekin.

tukkaTM_uu.gif
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siitä vaan. SissiKoohon heviletillä. Rupee parin viikon leirin jälkeen tippumaan karva jo itsestään. :thumbs:

Ei oo todellakaan tuulesta temmattu tuo tukkasääntö, vaikka täydellistä kaljua se ei periaatteessa tarkoitakaan. Sopii kokeilla vaikka tuolla pehkolla käydä ampumassa kun peltoreiden alle jää vähän karvaa. Tai vastaavasti mitä tapahtuu kun kunnon täiepidemia pääsisi valloilleen.. Meillä piti kaikkien höylätä gilletellä pää, koska varustuksen tuli olla yhdenmukainen.
 
Voi perkeleen perkele että suomessa on asiat hyvin kun on kansanedustajilla aikaa tollasia pohtia .
 
MIettikää nyt jos tollanen seisoo portilla karvalakki päässä:
- Huomenta herra eversti :hyper: :hyper: :hyper:

Sitä paitsi pitkä letti voi olla tosiaan aika huono jossain leireilllä...

Ei vittu, :hyper: :hyper:
 
Joo sais kyllä haistaa vitun koko ämmä. Eihän tollaseen pehkon päällä pysy edes mikään kypärä ja mitenhän mahtaisi kultakutrien käydä monen päivän mettäleirillä?
 
Vittu kunnon kitinää! Kasvaahan noi takas 1,5 vuodessa?!
Sentin sängelläkin oli olemista parinviikon sissileirillä! Tuli varmaan raavittua puolet päänahasta pois! Kaljupakko olis kyl kova. Meilläkin alussa porukka ei ollut leikannu hiuksia ja konetta ei komppaniassa ollut, niin katpeeni käski leikata korvat näkyviin! Oli hauskan näköstä porukkaa.. :)
 
Kas kummaa että kansanedustaja Räsänen ottaa nyt maanpuolustuksen esille.Ei häntä tuntunut kiinnostavan muutaman joukko-osaston lakkauttaminen, työntekijöiden pakkosiirrot useita satoja kilometrejä uusiin työpaikkoihin jne. Mutta äidin pieni pellavapää pitäisi saada juosta kuitenkin hiukset hulmuten armeijassa.
Miten mä luulen ettei asepalvelus olisi muutenkaan tolle jannulle paras vaihtoehto? Siellähän joku voi vaikka korottaa sille ääntään tai jotain vastaavaa. Ei silti, sanoihan kyllä kenrl. Ehrnroothkin että hänen mielestään voisi sotilaalla olla pitkätkin hiukset jos on vaan asenne ja maanpuolustustahto mukana.
 
Ei kuitenkaan mahdu mun järkeen, miksi vapaaehtoista varusmiespalvelua suorittavien naisten sekä varusmiesten sääntö hiuksista ei ole sama? Oli se sitten mikä olikaan.
 
"Turpa kii, tukka pois, älä ajattele, mene armeijaan, tottele.."
lauloi eräs yhtye :D
Vittu mitä itkua yhestä fledasta.

On se tosiaan kumma, et Räsästä ei liikuttanu aikasemmin mikään armeijaan kohdistunu touhu(osastojen lakkaustukset ym),mut kun oma poika joutus armeijaan ja vielä pikkuisen karvakuontalo kynittäs pois, ni voi hellanlettas sentään, jo vain äiti heräs henkiin..:curs:
 
Ja saunan takanahan meillä olikin vielä hyvin tilaa.

Ei tainnu ämmä tajuta minkä karhunpalveluksen moppipääpojalleen teki, SAATTAA olla että joku äityy hieman vittuilemaan aiheesta jos sinne inttiin asti ikinä päätyy.
 
Eikös toi lyhyt tukka ja parta ole olennainen myös sen takia, että jo mainitut Peltorit on varmasti tiiviisti päässä samoin kuin nasse kyynelkaasuteltassa? Voi tulla kultakutrilla itku, kun letti on nassen ja naaman välissä ja kaasua tulee naamarin sisään.

Lisäksi onhan sanomattakin selvää, että sotilaan kuuluu olla siisti eikä mikään vitun heviletti/rastapää.

Naisten hiukset on tiukasta ponnarilla tai nutturalla ja sen itse sallin, koska IMO oli kivaa vaihtelua, että intissä oli pari naistakin. Saavathan naiset enemmän päivärahaakin, joten sallittakoon pitkä tukkakin.
 
Viimeksi muokattu:
hoh. Mun mielestä jos se inttiin meneminen on kiinni siitä että pitäisi niistä kultakutreista luopua, niin sitten voi jättää menemättä. Se ei paljon liikauta jos sieltä jää yksi maanpuolustushaluton jamppa poies.
En tosin tiedä oliko tämä nyt enemmän Äiti-Räsäsen vai Kultakutri-Räsäsen alkuunpanemaa hommaa. Jos kaveri haluaa sen intin käydä niin kyllä varmasti niistä hiuksistakin voi luopua hetkeksi. Ja siviilipalvelus on aina vaihtoehto.
 
Uskomatonta rutinaa tolta räsäseltä, mä toivon että poika ei tiennyt mitään näistä kommenteista. Pistää vihaksi.
 
Back
Ylös Bottom