Ikimuistoisin kesätyö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja armand
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Tuli tässä talven pimeydessä mieleen kesä ja entiset kesätyöpaikat. Luulisi että täällä pakkotoistossa olisi paljon kokemuksia erilaisista duuneista.

Itselläni mieleen on jäänyt parhaiten se kun toimin rantavahti/kahvilan myyjänä Seurasaaren naturistirannalla eli ihmisiä perse paljaana joka suunnassa.
Pääsin rannalle töihin, koska kuulun uimaseuraan, joka hoitaa kyseistä rantaa. Odotin työltä pelkästään kauniita naisia, jotka ilkosillaan pelaisivat lentopalloa ja ottaisivat aurinkoa. Ensimmäisenä työpaivänä olin sitten :confused: ! Missä kaikki kauniit naiset! Paljastui että rannalla kävivät vain vanhat mummot ja läskit vanhat miehet.
Toimiini kuului kahvin ja pullan myyminen, hengenpelastus (ketään en pelastanut) ja yleinen järjestyksen pitäminen eli piti katsoa että miehet eivät poraa reikiä aitaan ja tirkistele naisia, valvoa että ei ala mitään homoilua/lesboilua (kesän aikana kerran eräät naiset alkoivat puuhiin, mutta erään vanhan työntekijän huutojen seurauksena sen lopettivat). Turistit luulivat monesti aidattua aluetta (miehille ja naisille omat ovet) vessaksi ja kun he astuivat sisään oli ilmeet :eek: !
Vanhat työntekijät olivat tehneet puusta GAY KILLER nimisen puupampun, jossa oli naula päässä (en päässyt tositoimissa kokeilemaan).
Hauskin tapaus minkä kuulin töissä oli se kun joku pervo oli mennyt naisten paskahuussiin sinne paskan sekaan ja toivonut näkevänsä perseitä.

Oli ihan kiva kesätyö mutta missä olivat kaikki nuoret naiset?
Oli vähän :david: olo kesän jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Solaariumeissa ja hietsussa. Ja saleilla, eli meillä!!! Mwahaha! (Olin tuolloin siis Ompun Wellnessillä töissä... Hups! Nyt kyllä kaikki tunnistaa mut...:D Terkkui tutuille!)

Paitsi että keväällä ne on kaikki meillä Mayor'silla kunhan meijän terassi saahaan auki tohon kauppakeskuksen katolle... :thumbs:

No joo, mutta ikimuistoisin kesätyö..? Hmm... otan aikalisän ja kerron kun tulee mieleen...

Originally posted by maxmussel
Paitsi että keväällä ne on kaikki meillä Mayor'silla kunhan meijän terassi saahaan auki tohon kauppakeskuksen katolle... :thumbs:

:offtopic: Mitäs toimintaa sinne terassille on suunnitteilla?

Mun ikimuistoisin kesätyö oli kotopuolessa joskus 1996 tai jotain. olin kaupungin kampanjalla eli 2vkoa duunia ja 1000mk rahaa. mä olin terveyskeskuksella "kunnossapitohommissa." hauskinta siinä oli mä menin heinäkuun puolessa välissä sinne niin muutama pari oli jo ollu ennen meitä. no siinähän ei sitten hommaa ollu juuri mitään, toisin sanoen EI YHTÄÄN MITÄÄN. se oikea pomo oli ihan sikatiukka mutta se oli kesälomalla ja sen poika, joka oli enemmän kiinnostunu keskikaljasta oli sitten meidän esimies.

"Muistakaa pojat, ettei sitten mitään kiirettä hommien kaa!" oli eka kommentti. tääl on ollu jo 3 paria ennen teitä joten hommia ei oo. siinä mielessä tylsää ettei oikeesti ollu hommia mutta ne mitkä tehtiin ni tehtiin todellakin "verkkaisesti." jos piti hakea jotain varastosta, toinen hyppäs ruohotraktorin rattiin ja toinen istu perässä olevaan kärryyn. sit painettiin yksissä tuumin puuttuvia tarvikkeita hakemaan.

ruohonleikkuusta oli toisen firman kaa sopimus joten me ei hoidettu niitä. kuitenkin ojat yms piti ajaa raivaussahalla. saha oli sellainen hyvin pienellä polttomoottorilla varustettu siimapää, jolla sitten painettiin hommia. alkuun meni hyvin mutta seuraavana aamuna oli hiukan yökastetta... no mä tempasin sitä siimaa tollaisen 30-40cm suuntaansa ja annoin palaa. ajattelin että tehdään pikkaisen nopeempaa ja pidetään rokulia loppuaika. eihän siin sahas riittäny potku vaan se leikkas kiinni. siinä sitten istuttiin varastolla lukemassa aku ankkoja ja nukkumassa loppuaika.

toinen mukava homma oli kesäl 2002 kun olin eräässä kansainvälisessä luottokorttifirmassa myyntineuvottelijana. olin ainoa suomessa ku teki sitä hommaa, reilu 3 kuukautta hommia ja kävin 69 paikkakunnassa, joten tuli nähtyä tuota suomenmaata aika kivasti. km-korvaukset, päivärahat, ja peruspalkka+provisio joten AIVAN JÄRKYTTÄVÄ TILI!

Mua ainakin hajottais katella vanhoja miehiä munasillaan. Vielä ei ole ollut todella ikimuistoista kesäduunia, mutta eiköhän sellainenkin löydy :thumbs:

ikimuistoisin kesätyö oli helsingissä kun olin 16v.purettiin kerrostalojen vanhoista vessoista kaikki:putket,vessat,lavuaarit ja kaakelit,että saatiin uudet tilalle.sitä saakelin laattasilppua riitti ja riitti.hieno sitten kantaa sitä neljännestä kerroksesta alas muovilaatikoilla.ja taloissa ei tietenkään ollut hissejä.

veemäisintä oli kummiskin se pöly,se tarttu joka paikkaan varsinkin ku oli hiestä märkä.päivän päätteeksi sai sitten räkiä mustia klimppejä

Mun ikimuistoisin (huonolla tavalla) kesäduuni tähän mennessä on ollut parin kuukauden pesti Finnfrostin pakkasvarastolla kerääjänä Viinikankaaressa. Hallissa -25'C pakkasta, pihalla noin +30'C ja autossa, joka oli koko päivän aina auringossa, noin 65'C.

Duunin jälkeen ei voinut kuvitellakaan menevänsä mihinkään esmes syömään tai kauppaan, ku koko ukko helotti hikisen punasena äkillisestä ilmastonvaihdoksesta -25 -> +65 .

Homma oli muutenkin tympäisevää, työpaikalla oli aivan surkeat sosiaalitilat, keräyskoneet/trukit koko ajan jäässä/paskana, palkka oli huono ja työkaverit katselivat kieroon, kun olin vuokrafirmasta ja mesta oli vielä helsinki-vantaan kiitotien päässä, joten sinne ei päässyt juuri muulla kuin omalla autolla.

Lisäksi se helvetillinen kylmyys oli aivan ***seestä. Kun teki duunia verkkaisesti, tuli kylmä, kun taas reipastellessa tuli hiki, joka jäätyi ja tuli kylmä taas. Ton pestin jälkeen meikäläisen helvetti muuttui kylmäksi.

Augh. Kylmät väreet menee selässä ku muistelee sitä paikkaa.
panic.gif

Lastentarhassa tuli yksi kesä töitä tehtyä, tai jos sitä nyt työksi voi kutsua :) Käytännössä kiipeilytelineenä toimin siellä :D

Ikimuistoisia olivat ne kesät, jolloin noukin herneitä aika lähellä Helsinkiä. Eka kesäni hernemailla oli tosi kuuma ja kuiva, sain mahottoman rusketuksen. Toka kesä oli sit sateinen ja kylmä. Tienestitkin jäivät pienemmiksi. Siitä eteenpäin kesät olivat aika lämpimiä, sopivasti sadetta väliin, että poimittavat pääsivät kypsymään. Rusketusta piisasi joka kesälle.

Porukat ne hengen loivat. Työn ohessa ehti tutustumaan kunnolla ja juttelemaan niitä näitä kreisejäkin juttuja. Keksittiin laulu: "Miljoona, miljoona, miljoona hernettä ..." ja niin edelleen. Siellä syntyi monet sisäpiirivitsit. Kun radiotakin kuunneltiin, hekotettiin yhdessä "Nauravalle kulkurille". Iltasella käytiin uimassa, pizzalla tai muuten vaan toisten luona kylässä. Kun Hesa oli lähellä, käytiin Lintsillä, kerran elokuvissakin porukalla.

Joskus pahimpaan helleaikaan mentiin pellolle jo klo 5 ja tultiin pois iltapäivän auringon juuri alkaessa hiostaa. Palkka oli urakkasellainen: nopeat noukkijat nettosivat eniten. Miekin pääsin kolmantena kesänäni vauhtiin, niin että tienasin hyvät rahat. Joskus meillä oli leikkimielinen kisa, kuka noukki eniten, tietysti puhdasta. Lituskoita tai valkomahoja ei saanut olla. Parhaimpaan herneaikaan yhden hernekessun täyteen saaminen kesti miulta n. 16 min. Nopsimmat täyttivät sen vartissa tai vajaassa. Mitähän niille työnantajilleni nykyään kuulunee?

Oltiin yhdella muovitehtaalla toissa, joka teki osia esim. kannykkoihin sun muihin. Kerran yksissa osissa oli virheita ja ne piti sulattaa pois, joten pomo pisti meidat firman keittioon hellan ymparille sulattelemaan niita ylimaaraisia pois. Aika pohnathan siina sitten tuli ja huonotkin vitsit nauratti kummasti. Kuinkahan monta ziljoonaa aivosolua kuoli tossa projektissa?

Sitten mielenkiintoinen yksityiskohta oli se, etta sinne firmaan lahetettiin kymmenia tuhansia kannykan nayttomuoviosia (siis se lapinakyva muovilatka), johon oltiin toiselle puolelle painettu mustat reunat ja mm. tekstia. Siina mustassa reuna-alueessa oli kuitenkin pirusti reikia ja ne korjailtiin sitten hi-tech henkeen tussilla umpeen, ja lahetettiin takasi tehtaalle ehtana tavarana.

Yhtena kesana tuli oltua lasikuitutehtaalla, josta jai lahinna mieleen etta sina kesana kutitti. Mieleen jai erityisesti kone joka puhalsi lasikuitupolya koneen kayttajaa kohti hihasta haalarin sisalle.

Sitten yks kesa oltiin ovitehtaalla jossa oli kuivaushuone maalatuille oville. Sinne piti aina menna ja tehda homma nopeasti kun muutaman sekunnin paasta maalihoyryjen takia silmat vuosi vetta niin etta ei enaa nahnyt mitaan ja henki alkoi salpaantua. Eli jalleen tyoturvallisuus huipussaan.

Mä muistan aina ensimmäisen kesätyöni, Tapiolan lämmön ulkotyöntekijänä, suomeksi siis kitkijänä. Oli vuosi 97, ja sika lämmin kesä. Töitä tehtiin kun aurinko paistoi, sateella otettiin rennosti, taukohuoneessa.
Työasuna bikinit, hillitön rusketus ja työhän sujui mukavasti, kun pikku chillinä tienreunassa vilkuttelin mukavan näköisille autoilijoille. Voi pojat, se oli kiva kesä!

Miksei työ voi aina olla tollasta.hö.

Luin ensin, että tän threadin otsikko olis "Ikimuistoisin kesäyö" :D

No siitä varmaankin saataisiin myös paljon hyvää keskustelua, heheheh

Mieleen on jäänyt yksi kesä varhaislehdenjakajana Turussa. Reitti kulki siellä Kakolan seuduilla joten varhaisaamuina näki kaikenlaista vipeltäjää kun ne pääsivät polliisiasemalta vapaalle jalalle.

Pari kertaa mua erehdyttiin pitämään siviilipukuisena kyttänä kun tulin viemästä lehteä asemalle. Yksi ikimuistoinen kaveri tuli mm. ilmoittamaan että "konstaapeli, tuolla menee mies muovikassi aseita täynnä, voitteko tehdä asialle jotain?". No mitäs siihen muutakuin että tossa on asema, mee sinne sanomaan asiasta. Olin kuitenkin itsekin aika skarppina loppuaamun. :confused:

Toinen juttu taas kävi kun olin viemässä lehteä erään baarin postiluukkuun. Jostain syystä ovet oli naulattu sisäpuolelta umpeen ja kun yritin tunkea lehteä luukusta syöksyi sisäpuolelta joku friikki naama lasia vasten huutamaan. Päätin jättää siltä aamulta lehden jakamatta kyseiseen paikkaan.:rolleyes:

Mutta oli siinä kesässä mukaviakin hetkiä, nimittäin niinä aamuina kun oli viimeistä lehteä viemässä, aurinko nousemassa pilvettömälle taivaalle ja linnut virittelemässä laulujaan ja koko loppupäivä vapaata biitsitiimaa.:thumbs:

useana kesänä peräkkäin oon ollu stadikalla uimavalvojana. Aika rentoa hommaa, paitsi jos on 30 astetta hellettä, 6000 ihmistä, 4 allasta valvottavana ja valvojia sillä hetkellä vain 4...!! Dieetin vetäminen tossa työssä ei ole herkkua, jos helteet pukkaa päälle.
Paras fiilis on tulla aamu kuudelta stadikalle, kun aurinko alkaa nousta ja altaat on tyhjänä, sitten pulahtaa aamu-uinnille.

Lapsenvahtina kesällä 2001. Homma itessään ihan ok.. mopolla tuli ajettua matkat ja kun oli kuitenkin ihan suht lämmin kesä niin tuli pikku kommelluksia pärrän päällä...

Eräänä kauniina ja aurinkoisena iltapäivänä olin kotiin menossa ja oli Kuuma. Kuukahdin mopon päälle..seuraavan kerran tajusin maailman menosta jotain kun pärrä pomppii alla ja tajuan ajavani ojassa! Onneksi oli matala oja,pääsin helposti pois..vähän rehuja tarttui mukaan mutta ei muuta vakavaa.

Vaihdepoljin tippui kotimatkalla. Mietin hetken että mikä kilahti.. Katsoin taakse ja näin polkimen keskellä tietä.Ei muuta kuin takaisin, poljin reppuun ja kotimatka taittui nelos-vaihteella..

Töihin mennessä kettingit tippui kuusi kertaa. Kotiin tullessa ajoin varovasti ettei varmasti tippuis..pääsin kilsan päähän kotoa niin vähän pomppas ja eiköhän tippunu! Perkele että kirosin.

Työ itsessään oli mukavaa ja palkka hyvä. Työnantaja tosi reilu, kaikki sopimukset ja muut tehtiin asianmukaisesti. Pärrä oli ainoa mikä aiheutti vaikeuksia. Koko kesän oli sormet mustana :D

Ikimuistoisin kesätyö oli hautausmaalla ulkotyöläisenä. Aluksi sitä oli niin varovainen eikä uskaltanut/viitsinyt kävellä siinä haudan päällä, kun niitä kuntoon laittoi. No se tuntui lopulta ihan naurettavalta, kun loppuajasta joutui kääntämään maata vanhoissa haudoissa, joihin haudattiin jo toinen päälle ja luita tuli vähän väliä vastaan...

Originally posted by Sulimaani
Ikimuistoisin kesätyö oli hautausmaalla ulkotyöläisenä. Aluksi sitä oli niin varovainen eikä uskaltanut/viitsinyt kävellä siinä haudan päällä, kun niitä kuntoon laittoi. No se tuntui lopulta ihan naurettavalta, kun loppuajasta joutui kääntämään maata vanhoissa haudoissa, joihin haudattiin jo toinen päälle ja luita tuli vähän väliä vastaan...

Been there done that olen ollut myös kaksi kesää hautausmaalla muuttui vähän suhtautuminen ko. paikkaan, kun esimerkiksi vahingossa törkkäs paasin kumoon 200kiloisella ajettavalla ruohonleikkurilla, kun radiokuulosuojaimista tuli jotain powermetallia. Eräs työkaveri siellä istahti kiven päälle ja otin pultit sille ja sanoin mikä on sovelias istumapaikka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom