Ikaalinen asuinpaikkana

Ikä
45
Postiluukusta kolahti kutsu pääsykokeisiin AMK ikaalisen yksikköön ja nyt kiinnostaisi tietää onko paikka asumisen arvoinen? Millaiset harrastusmahdollisuudet, yöelämä jne? Millaset kulkumahdollisuudet esim. bussilla Tampereen puolelle?

Jos joku opiskelee paikassa, tai on opiskellut niin vois valottaa millasesta koulusta kyse. Ilmeisesti jonkun kauppaoppilaitoksen yhteydessä? Kotisivujen perusteella aika pieni paikka ja hieman arveluttaa mahdollinen muutto tuonne. Kuitenkin useamman vuoden joutuisi asumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jonkun verran oon kuullu juttua Ikaalisista asuinpaikkana ja ei ainakaan liian positiivista ole tullut vastaan. Aika kuollut paikka kuulemma.
Henk.koht. kokemusta ei ole kylläkään.

Ei kyl kannata Ikaalisiin jäädä asumaan. Expressillä pääset tunnissa treen keskustaan. Itse kävin kauppiksen siellä aikanani ja samoja opettajia oli molemmissa. Opettajien taso ei omasta mielestäni päätä huimannut (Ei kyllä oma motivaatiokaan). Yöelämästä sen verta, että jos et paikallisia tunne, niin ongelmiin joudut 99% varmuudella.
Olihan siel amk:ssa Jenni Aholakin. Hyvällä säkällä näät sen siellä viel :lol2:.

Mielummin hakisin johonkin muuhun paikkaan (tre&valkeakoski), mutta nämä on vaan mun näkemyksiä kaalimaasta. :piis:

Aika lupaavalta kuulostaa. Asustelin teininä samankokoisella paikalla suunnilleen ja aika sisäänpäin lämpiävää meininkiä oli.

Pari luokkakaveria asui Ikaalisissa AMK-aikana. Toinen on/oli sen verran kupolista himmee jo valmiiks, että ilmeisesti tykkäsi asua siellä, mutta tää toinen olikin tuolla asumisesta hieman eri mieltä...en tainnut kuulla mitään muuta hyvää kun sen, että oli lyhyt matka koululle.
Yöelämähän tuolla koostuu ilmeisesti opiskelijoista ja paikallisista hurjista. Ite en kertaakaan käyny Ikaalisissa baarissa. Jaa, paitti kerran päiväsaikaan taisin muuten käydä kaljalla.

Ikaalinen on kyllä todella kuollut paikka noin niinku vapaa-ajan vieton suhteen. Kaippa sieltä joku punttisali löytyy ja ainahan voi vaikka juoksennella metsissä :D Vieläköhän siellä muuten ajelee se joku aikapoika keskellä päivää Corollalla sitä pääkatua teinitytöt kyydissä. :piis:

Itse en kyllä suosittele Pirkanmaan ammattikorkeakoulun Ikaalisten opiskelulinjoja kenellekään, niin paljon olen niistä shittiä kuullut ja itsekin kokenut. Varsinkin tietojenkäsittelyn koulutusohjelma kusee aika pahasti näpeille. Sisälle tonne pääsee vissiin jokainen halukas, mut siihen se hyvä loppuukin. Meillä tais olla opetusta noin 3 päivänä viikossa, maksimissaan, ja loppuaikana tulikin sitten ongelmia mistä saada nopeasti tarvittavat opintopisteet. Opintopisteet tulee osasta kursseja todella kevein perustein, opetusta ei voi verrata mitenkään esim. TAMK:in tietojenkäsittelyyn. Niin paljon tää Ikaalisten taso on jäljessä...kaikkea raapaistaan hieman pintapuolisesti ja loppujen lopuks et osaa mitään osa-aluetta kunnolla.
Paska maku jäi suuhun.

Ikaalisissa asumisessa on kyllä se hyvä puoli, että koulu on vieressä. Toi ajomatka Tre:lta tonne meinaten hajottaa jo parin kk:n jälkeen.
AMK on samassa rakennuksessa kun kauppis, joten esim. tupakkipaikka on pääasiassa täynnä teinejä, jotka tuottaa sylkeä sarjatulella asfaltille.

Näin lopuks onkin hyvä kysyä, että mihin linjalle oot inflames hakenut?

Tietojenkäsittelyä. :D
Voihan vittu, alkaa vaikuttaa siltä, että jää väliin. Tuli haettua tonne neljäntenä vaihtoehtona.

Juu, en haluais mitenkään masentaa, mutta toi tietojenkäsittely on kyllä aika syvältä. Tossa koulutuksessahan on kaks eri suuntautumista, jotka alkaa puolentoista vuoden jälkeen; toinen Ikaalisissa (sähköinen markkinointi jne.) ja toinen (terv.alan tietohallinta) on Tampereella, Kuntokadun yksikössä.
Ainakin meidän luokalta suurin osa, minä mukaan lukien, haki tohon Tampereen suuntautumiseen, koska ajomatka oli kypsyttänyt porukan.

Eli mahkut on opiskella loput, väh. 2 vuotta Tampereella. Koulu on sillon sama kun hoitsuilla yms. eli Taysin vieressä.

Itse Ikaalisissa 3 vuotta opiskelleena voin omasta puolestani sanoa että varmaan ainoa paikka suomessa mihin en enään mistään hinnasta muuttaisi. Kuollut yöelämä/sisäänlämpiävää porukkaa, ja paikallisilla järjenjättiläisillä oli tapana hakata opiskelijoita aina baari illan jälkeen. Ensin haastoivat baarissa riitaa ja kun porukka tuli baarista pihalle niin siellä oli sakki odottamassa. Varsinkin jos joku omisti pitkät hiukset tai pukeutui muuten erilaisesti kun paikallisalkuasukkaat (nappiverkkarit+lenkkarit+pilotti+nhl-lippis). Itse en turpaan saanut, en sillä vuodata.

Edit. Vittu kun alko taas oikeen vituttamaan kun piti muistella sitä saatanan paskakylää..

Joo noita turpaanveto juttuja itsekkin kuullut Ikaalisista paljon...itseasiassa jokaiselta joka on jotain paikkakunnasta sanonut kokemuksia :( Paska kaupunki.

Juu, en haluais mitenkään masentaa, mutta toi tietojenkäsittely on kyllä aika syvältä. Tossa koulutuksessahan on kaks eri suuntautumista, jotka alkaa puolentoista vuoden jälkeen; toinen Ikaalisissa (sähköinen markkinointi jne.) ja toinen (terv.alan tietohallinta) on Tampereella, Kuntokadun yksikössä.
Ainakin meidän luokalta suurin osa, minä mukaan lukien, haki tohon Tampereen suuntautumiseen, koska ajomatka oli kypsyttänyt porukan.

Eli mahkut on opiskella loput, väh. 2 vuotta Tampereella. Koulu on sillon sama kun hoitsuilla yms. eli Taysin vieressä.

Joo, ei mitään. Tietoa paikasta ja opiskelusta halusinkin. Ei tässä elämä tuosta paikasta kiinni ole, valitsin paikan "ylimääräisenä" viimehetkellä juuri tuon sähköisen markkinoinnin takia. Tai siis ainakin nettisivuilla siitä on tehty niin hienon ja mielenkiintoisen kuuloista.:D

Itse Ikaalisissa 3 vuotta opiskelleena voin omasta puolestani sanoa että varmaan ainoa paikka suomessa mihin en enään mistään hinnasta muuttaisi. Kuollut yöelämä/sisäänlämpiävää porukkaa, ja paikallisilla järjenjättiläisillä oli tapana hakata opiskelijoita aina baari illan jälkeen. Ensin haastoivat baarissa riitaa ja kun porukka tuli baarista pihalle niin siellä oli sakki odottamassa. Varsinkin jos joku omisti pitkät hiukset tai pukeutui muuten erilaisesti kun paikallisalkuasukkaat (nappiverkkarit+lenkkarit+pilotti+nhl-lippis). Itse en turpaan saanut, en sillä vuodata.

Edit. Vittu kun alko taas oikeen vituttamaan kun piti muistella sitä saatanan paskakylää..

Voiko tollasta paikkaa edes olla? Käpykylässä on tullut asuttua, nurkkakuntaista porukkaa toki ja baarissa muutaman oluen voimalla aina uho päällä, mutta tuskin koskaan mikään niistä uhkauksista kävi toteen.

En enää jaksa baareissa niin paljon pyöriä kuin nuorempana, mutta olisihan se tietysti kiva pistäytyä olusella silloin tällöin ilman, että joku on minuutin kuluttua kysymässä teiniviikset väristen "katokkonä mun muijaa, häh?!"

Voiko tollasta paikkaa edes olla? Käpykylässä on tullut asuttua, nurkkakuntaista porukkaa toki ja baarissa muutaman oluen voimalla aina uho päällä, mutta tuskin koskaan mikään niistä uhkauksista kävi toteen.

Ohan noita, Haminasta on varmaan useammallakin kokemusta. Siellä saattaa paikallisnuoriso esim yrittää ajaa autolla päälle.

Nyt kun tässä muistelemaan. Kerran kun tulin baarista ulos, oli varmaan 10 jätkää odottamassa ja ne alkoi tönimään, ja että olet vittuillu Perälän veljeksille :D, ikinä kuullutkaan mistään veljeksistä ja en ole muutenkaan riidanhakuinen ihminen. Yks pitkätukka naapurista sai pesäpallomailaa niin että naama oli varmaan kuukauden ihan muodoton.
Mutta voihan se olla muuttunut nykyään, asuin siellä n.10v sitten.

Eräät pikkukylät/kaupungit vaan ovat...

En lähtisi Ikaalisiin, enkä muuhunkaan vastaavaan paikkaan viettämään paria vuotta elämästäni corollapoikien ja pitkäaikaistyöttömien tuulitakkimiesten silmätikkuna.

Juu, no siis jos nyt sinne Ikaalisiin menet opiskelemaan, niin Tampere on suositeltava asuinpaikka. Vaikka se ajaminen sinne koululle alkaa hajottamaan, niin porukka kulkee onneks aika paljon kimppakyydeillä, kun lähes kaikki asuu Tampereella. Näin oli ainakin meillä. Ja ei tartte iltasella painia Ikahovin edessä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom