• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

ikämies kyselee

Jonnyb

VIP
Liittynyt
24.9.2012
Viestejä
612
Youtube videoita hyvä katsoa jos haluaa tekniikkavinkkejä. Mut kenenkään bodarin treenejä turha lähteä kopioimaan. Unohda bro-splitit, koko kroppa läpi kaksi kertaa viikossa. Älä hakkaa päätä rajoittimeen, palautuminen tuossa iässä huomattavasti hitaampaa kun nuorempana. Suorat progressiot sun tapauksessa varmin tapa kehitykseen, tehokeinoja voi ottaa käyttöön myöhemmin jos nyt nyt ollenkaan. Progressiomallit löytyvät helposti interwebistä mutta mikäli olet valmis pieneen ekstrapanostukseen niin jto ja markku tikka soveltuvat varmasti parhaiten sun tavoitteisiin. Mitään estettä kehitykselle ei sun iässä ole, muuta kun että ahnehdit liikaa ja unohdat levon ja ravinnon merkityksen. Tsemppiä treeneihin ja projektiin! 💪
 
Liittynyt
24.6.2015
Viestejä
4 485
Ikä
46
Kaupunki
Helsinki
Elikkäs kannattaako tämmöisen 46v. miehen haaveilla enää lihaskasvusta, vai pitääkö olla tyytyväinen jos saa edes säilytettyä nää vähät olemassaolevat.

Olen siis nyt käynyt salilla pari kuukautta. Aikaisempi treenitausta olematon. Arnoldin g6:tta tahkonnut nyt kuukauden päivät 2-3 kertaa viikossa. Kehitys melko vähäistä.
Onko edes realistista enää kasvattaa lihasta tässä iässä ilman mitää hormonikuureja. ?
Voi olla että tätä on kyselty tääl ennenkin mut pikaisella haulla en löytänyt.
Ei tartte haaveilla, lihasta tulee kyllä. Miten painot ovat kehittyneet liikkeissä? Koetko että osaat tehdä liikkeet nyt paremmalla tekniikalla? Nämä niitä olennaisia juttuja. Lihaskasvu tulee sitten sen mukana kun työmäärä ja painot kasvaa.
Alussa voi vetää vähän pidemmänkin vedon lineaarisesti ylöspäin, mutta kantsii ottaa sellainen jaksotus, että tekee 3-4 viikkoa tavoitteellisesti ylöspäin ja sitten ottaa kevyemmän viikon missä tiputtaa sarjoja ja painoja pikkusen alemmas. Saa sitten virtaa uuteen nousuun ja paikat hieman huilia.
Eli progression ideaa ja eteenpäin tähän tyyliin ja sitten taas uusi samanlainen jakso pikkuisen korkeammalta:
8-pic-e1446120137512.png
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
1
Nykynen konsensus asiassa on se, että harjoitettavuus säilyy suunnilleen samana murrosiän lopulta aina lähelle niitä viimeisiä elinvuosia, jolloin se tipahtaa.
Jonkin verran on tullut myös näkemystä, että harjoitettavuus saattaisi hieman parantua iän lisääntyessä, mutta tästä ei ole vielä riittävästi näyttöä.

Joka tapauksessa on varmaa, että harjoittelusta saatava hyöty lisääntyy sitä mukaa kun ikää tulee lisää. 71+ ikäryhmän tuloksia ei nuoremmat päihitä millään. Tosin tämäkin on aina siitä kiinni, mitä mitataan.

Ja siis puhutaan lihasmassasta ja voimasta.
 
Liittynyt
10.8.2006
Viestejä
10 894
Nykynen konsensus asiassa on se, että harjoitettavuus säilyy suunnilleen samana murrosiän lopulta aina lähelle niitä viimeisiä elinvuosia, jolloin se tipahtaa.
Jonkin verran on tullut myös näkemystä, että harjoitettavuus saattaisi hieman parantua iän lisääntyessä, mutta tästä ei ole vielä riittävästi näyttöä.

Joka tapauksessa on varmaa, että harjoittelusta saatava hyöty lisääntyy sitä mukaa kun ikää tulee lisää. 71+ ikäryhmän tuloksia ei nuoremmat päihitä millään. Tosin tämäkin on aina siitä kiinni, mitä mitataan.

Ja siis puhutaan lihasmassasta ja voimasta.
No toki jos verrataan ikäryhmän sisällä treenaavia ja sohvaperunoita keskenään. Vanhempi ihminen joka ei liiku alkaa olla aika huonossa hapessa.
 
Ylös