Ikä ja treenin aloitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja andrew
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En, vaan 20 kg painoa.

Haueri kasvanut ehkä +3 cm, rinnanympärys +5cm, reidet +10cm ja vyötärö +5cm. Jos kaikki on läskiä, niin onpahan sitten ainakin kohtuu hyvännäköistä läskiä.

totta kai jos tulee esim 10kg lihasta ja 10 kg laardia , niin kropan malli muuttuu . mutta ei kumminkaa kaikki ole lihasta , hyvä jos yli 10 kg on lihasta jos sitäkään .

Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa... Mun tavoitteena ei ole koskaan ollut mikään lavakondis tai edes teinipillujen kuolaama sixpäkki. Kunhan rintafileet on pidemmällä kuin vyötärö, niin meikä on tyytyväinen.

Mun pointti muuten oli, että se 0,5-1 kg vuodessa maksimikehitystä on paskapuhetta. Ok?

ekassa lauseessa olen täysin samaa mieltä . mutta toi pari kiloo vuodessa on aika maksimi kehitys . ja se on aikalailla faktaa .

totta kai jos tulee esim 10kg lihasta ja 10 kg laardia , niin kropan malli muuttuu . mutta ei kumminkaa kaikki ole lihasta , hyvä jos yli 10 kg on lihasta jos sitäkään .

ekassa lauseessa olen täysin samaa mieltä . mutta toi pari kiloo vuodessa on aika maksimi kehitys . ja se on aikalailla faktaa .

Hmm... haiskahtaa nyt ristiriitaiselta mielipiteeltä. Eli olenko saanut nyt kahdessa vuodessa lihaa ~10kg vai max 4kg?

Noh, asia ei selvinne ilman perusteellisia rasvamittauksia ja/tai kuvia meikän kondiksesta, mutta valitettavasti vaikka nykykunnosta olisikin helppo ottaa kuvia, mulla on aika hintsusti noita 'before'-kuvia... Eli pattitilanteessa ollaan, ainakin siihen asti kunnes sinä tai joku muu linkittää tähän parit tieteelliset tutkielmat ja... äh, emmä jaksa! Olen tyytyväinen, ja se riittää mulle!

Viimeksi muokattu:

Kiinnostais tietää, että kuinka kauan oot jo ehtiny treenaamaan? Jos pystyt faktana toteemaan, että lihasta saa vaan pari kiloo vuodessa ja ilmotat iäkses 17 vuotta, luulis omalla kohdallas olevan safkan tai treenin aika pitkälle vituillaan? Oon ite huomannu omalta kohaltani ja ympärilleni kattomalla, että parin ekan treenivuoden aikana 5-10kg lihaa ei oo mitenkään mahotonta. Toki mukana tulee myös läskiä ja tahti hidastuu myöhemmin.

parin ekan treenivuoden aikana 5-10kg lihaa ei oo mitenkään mahotonta. Toki mukana tulee myös läskiä ja tahti hidastuu myöhemmin.
? eli pari kiloa vuodessa .

No voi helvetti.

Minun mielipide on tämä: Jos natuna treenailee, 20 kiloa lihasta kymmenessä vuodessa on kova saavutus. Tästä 20 kilosta 15 kiloa tulee todennäköisesti ensimmäisten 2-4 vuoden aikana, loput myöhemmin. Ei kai prkl kukaan kuvittele että se kasvukäyrä on yhtä jyrkkä hamaan hautaan asti?! 10 kiloa vuodessa tekisi 10 vuoden aikana luonnollisesti (lue: luonnottomasti) 100 kiloa lihasta! :hyper:
Melkoiset geenit..!

Kuitenkin kohta joku älähtää, ettei kukaan ole väittänytkään että joka vuosi hankkisi 10 kiloa lihasta. Tiedän, vertaukseni oli karkea mutta sen verran huvittavaa tämä väittely näistä itsestäänselvyyksistä tässä ketjussa on ettei keskustelun taso tämän vertaukseni vuoksi varmasti paljoa laske. ;)

Jos natuna treenailee, 20 kiloa lihasta kymmenessä vuodessa on kova saavutus...
samaa mieltä . ja huvittavaa tässä on ,se että se on itsestään selvyys ...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pexi ja niko ovat nyt eksyneet aiheesta, mutta eikös se ollutkin kuuluisa Pakkotoiston laki...?

Thredin aloittajaa mietitytti, voiko esim. yli kolmekymppisenä aloittaa treenaamista, ja kuinka tehokasta se on. Vastaus on, että kyllä voi, ja on tehokasta! Itsekin olen varsinkin alakropan suhteen aloittelija, mikä selittänee osaltaan meikän nopean kasvun, mutta en todellakaan odota painavani 120 kg kahden vuoden päästä... Omat aikeeni on mennä hiljalleen jonnekin 110 tienoille, ja sitten kiristellä välille 100-105 kg.

Ei välttämättä onnistu kovinkaan nopeasti, mutta uskoisin että 1 kg per kuukausi on ihan realistinen tavoite (siis ylöspäin, dieetistä en vielä huolehdi). Jos tuolla tahdilla nostan painoa (sanotaan karkeasti ~10 kg vuodessa), niin ei siitä nyt saatana 8 kg läskiä ole...

Juu, ja jos/kun olen tuossa tavoitteessani, niin jatko ei taaskaan ole yhtä helppoa, vaan homma hidastuu edelleen -- mutta en kyllä vieläkään suostu uskomaan 0,5-1 kiloa absoluuttiseksi maksimiksi! Ehkä se on sitä tietyn rajan jälkeen, mutta koko thredin idea olikin keskustella aloittelijoiden kehityksestä!

Edit: Ja itse luin näköjään pexin kirjoituksen huolimattomasti... Well, samoilla linjoilla siis kuitenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom