Ikä ja kehitys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli lyhyesti onko 36v mahdollista enää saada massaa/ voimaa natuna? Vai onko enää ylläpitoa... treenivuosia noin 10v takana. Ekat vuodet meni ilman ravintoon perehtymistä ja alkoholia varmaan joka vkl. Toki silti tuli suurimmat muutokset sinä aikana.
Muutaman viime vuode enemmän panostanut myös ravintoon...
Voimaa ei oo tainnut viimeisee 4v tulla juurikaan lisää vaikka välissä tosissaan yrittänyt...

Ehdottomasti on täysin mahdollista. 36v on ns. hyvät lämpät tehnyt vasta. Mulla aika iso osa valmennuksessa olevista on yli 40v ja monta yli 50v on mukana myös, mukaanlukien itseni.

Yleensä päätä seinään hakkaamalla ei homma niin siellä punttisalilla etene. Paremmalla suunnittelulla kyllä. Lihas- ja voimatreeni ei sulje toisiaan pois. Aika monet mun ihan pelkkää voimaa tavoittelevat antaa palautetta varsin reilusta lihaskasvustakin. Jos se kehityksen puute aivan kauheesti ahdistaa, hyppää mukaan.

Eli lyhyesti onko 36v mahdollista enää saada massaa/ voimaa natuna? Vai onko enää ylläpitoa... treenivuosia noin 10v takana. Ekat vuodet meni ilman ravintoon perehtymistä ja alkoholia varmaan joka vkl. Toki silti tuli suurimmat muutokset sinä aikana.
Muutaman viime vuode enemmän panostanut myös ravintoon...
Voimaa ei oo tainnut viimeisee 4v tulla juurikaan lisää vaikka välissä tosissaan yrittänyt...
Lyhyesti on, melko varmastikin on mutta kolmekymppisenä ja ei-aloittelijana et myöskään saa enää ihan kaikkia virheitä anteeksi.

Jos kehitystä ei tule, niin se typistyy karkeasti siihen, että teet liikaa tai liian vähän.

Itse täytän parin viikon päästä 36 vuottqja omalla kohdallani kyseessä on lähinnä taistelu vääjäämätöntä ja lopullista tappiota vastaan. Parhaat päiväni ovat valitettavasti takanapäin monessakin suhteessa.

Varmasti tehty paljon väärin varsinki ekat vuodet oli intoa mutta ei tietoa, lepoa pidettiin vain silloin kun joku paikka venähti tms. Nykyyän yrittäny järkevämmin. Voimailu jäänyt nyt vähemmälle ja tulee myös jäämän pysyvän polven nivelrikon vuoksi mikä estää maastavedon ja kyykyn oikeastaan kokonaan... Nyt muutaman kuukauden treenattu 2 jakoisella 2 liikettä per lihas 3sarjaa. Paitsi jaloille 1 liike kipeytyy muuten...
Ikää aloin pohtimaan kun ortopedi sanoi ettei tällä ikää enää saisi muutenkaan kehitystä....

Ortopedi oli ehdottoman, totaalisen, täysin väärässä. Jaloillekin se nivelrikon aste asettaa sen tekemisen rajat ja asiakkaissa on kyllä yllättävän hyvin koipiakin treenaavia, vaikka uutiset lääkäriltä ovat olleet lähinnä tasoa "makaile sohvalla loppuelämä". Juuuuei.

Ja piti ihan tarkistaa kolmen yli 45v asiakkaan kehitys viimesen noin vuoden aikana. Kellään ei ole lääkitystä käytössä.
A voimanostaja:
jk 5x150--> 5x175, pp 1x100--> 3x120, mv 3x180--> 2x210
B voimanostaja/yleisvoimailija:
jk 1x140--> 3x160, pp 4x110--> 3x130, mv 1x200--> 3x210, lv 1x40--> 1x65
C kestovoimailija/kestävyysurheilija:
jk 8x110--> 12x130, pp 10x80--> 25x80, mv 6x120--> 25x120, lv 5x15--> 6x35

Viimeksi muokattu:
Sellanen 30v+ taitaa vasta olla monille sitä ihmisen parasta aikaa voimalajien puolella ja sitä pystyy aika pitkään kehittämään. Nopeus ja räjähtävyys se mikä ensimmäisenä lähtee laskuun mutta maksimivoimaa kyllä pystyy tuottamaan. Olettaen tietysti ettei ole mitään vammoja rajoittamassa, mutta ne ei ikää kysykään.

Kyllä pystyy. Varsinkin maximivoimassa ihan tavallista että ollaan 5 kymppisenä elämän kovimmassa kunnossa. Riippuu myös paljon miten nuoruus on treenattu. Jos siellä on ollut isoja puutteita, vanhemmalla iällä kehittyy paljon kun ohjelma järkeistyy. Jos taas nuoruus on treenattu tosi hyvin ilman taukoja, kehitystä tulee vähemmän vanhempana.

Kyllä pystyy. Varsinkin maximivoimassa ihan tavallista että ollaan 5 kymppisenä elämän kovimmassa kunnossa. Riippuu myös paljon miten nuoruus on treenattu. Jos siellä on ollut isoja puutteita, vanhemmalla iällä kehittyy paljon kun ohjelma järkeistyy. Jos taas nuoruus on treenattu tosi hyvin ilman taukoja, kehitystä tulee vähemmän vanhempana.
Minulla meni suunnilleen näin. Penkkikunto oli 50:senä paras. Sitten olkapäiden kuluneisuus on estänyt kunnon penkkaamisen. Kyykky oli viime kisassa 205.5 kg. Veto 227 kg. Penkki on pudonnut 140:n hujakoille. Ikää on 64 v. Koskaan en ole juurikaan kovempia tuloksia tehnyt. Aiemmin kyykyt olivat vajaita, joten niitä on turha verrata. Ja punttien parissa olen touhunnut pari-kolmekymppisestä alkaen. Eli lahjoja ei lajiin ole, mutta tarpeeksi treenivuosia. Polvet ovat myös niin kuluneet, että kunnon kyykkysarjoja en pysty ottamaan. Keinonivelnestettä polveen, niin se vähän auttaa. Eli "onko 36v mahdollista enää saada massaa/ voimaa natuna", vastaan, että on.

Mä alotin 20 vuoden tauon jälkeen 2014 käymään salilla ja siitä siirryin lisäpainoleuanvetoon päälajina. penkkienkat tuli yli 50 vuotiaana vaikka olin jo kova junnuna, mutta ei ihan riittänyt 2*BW tasoon (joka mulla jonkintason tavote eri liikkeissä) ja lopetin penkin kun se vei leukailusta tehoja. Leuat kehittynyt joka vuosi noin kilon pari ja suurin parannus tuli kun kevensi treeniä. Nyt menee jo oma paino lisureina piikatessa ja yhdellä kädelläkin pari, mut noita ykl:iä en enää aio tehdä failureen saakka kun paskovat hermoradat herkästi. Eli kehitystä tulee hitaasti ihan täältä luetuilla opeilla ja varmasti olisi tullut nopeammin esim. jto:n remmissä. Itellä vaan on periaate tehdä kaikki ite ja se sattuu välillä leukaan...eri asioissa. jäärä-ku-jäärä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom