Ihossa tummentuma

Ikä
41
Mites tollasen tummentuman kanssa joka on alaselässä ja on kooltaan joku 10x10cm kannattaisi menetellä... :(
Onko mitä hoito tapoja...?
En tiedä onks se joku syntymä merkki vai oonko vaihtamassa rotua mutta se kuitenkin häiritsee itseäni... :rolleyes:
Siis läisä on pikkuisen tummempi kuin muu iho... :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä myös tommonen syntymämerkki vatsassa ja selässä pikkasen isompi. Ei oo mua koskaan haitannu, melkeinpä päinvastoin. En usko, että noi on myöskään millään tavoin vaarallisia.

Joku vois mennä näyttään sitä lääkärille, mutta odottele sä vaan pakkiksen gurujen neuvoja.

ringside sanoi:
Joku vois mennä näyttään sitä lääkärille, mutta odottele sä vaan pakkiksen gurujen neuvoja.

Joo, kyllä se kannattaa odottaa kunnes se läikkä on kasvanut 20x20 cm kokoiseksi :rolleyes: ennen kuin menee lääkäriin.

Oikeesti, mikä siinä on ettei sinne lääkäriin voi mennä kun ilmenee erilaisia vaivoja? Luuleeko joku todellakin että netissä saa pitävän diagnoosin vaivaan, joka voi olla mitä vaan, viattomasta syntymämerkistä ihosyöpään?!

Nuorena ei ole tullut katsottua itseään peilistä mutta varmasti se siinä on ollut kymmenen vuotta... :(
Joku viis vuotta sitten kysyin siitä lääkäriltä mutta hän epäili ettei sille kannata tehdä mitään koska jos tehdään ihonsiirto niin siitä jää varmasti rumat jäljet ja onko se sitten parempi...?
No selvittelen tässä nyt et jos joku ois hoidattanut tuollaisen pois niin vois kertoa vähän... :(
Muutenkin selässä on paljon luomia joita voisi poistaa kun joutuvat penkki liikkeissä alttiiksi hankaukselle... :(

Mistä muuten johtuu että meillä kaljupäillä on takaraivossa erittäin monella punaista läikkää? :kuvia:

JohnnyB sanoi:
Oikeesti, mikä siinä on ettei sinne lääkäriin voi mennä kun ilmenee erilaisia vaivoja?

Luuletko sä, että sinne lääkärille "vaan mennään". Jos esimerkiksi kaiveli82 olisi opiskelija jolla on erittäin minimaaliset tulot, on TODELLAKIN syytä tehdä kaikki mahdollinen etukäteistiedustelu jotta lääkärillä käymisen välttäminen olisi mahdollista. Lääkärillä ravaaminen ei nimittäin ole mitään ilmaista puuhaa.

Rock^ sanoi:
... Lääkärillä ravaaminen ei nimittäin ole mitään ilmaista puuhaa.

Älä nyt puhu paskaa, Suomessa on yleinen terveydenhuolto jonne opiskelijatkin pääsee.

Faktaa:
"Terveyskeskuslääkärin antamasta hoidosta peritään yli 18-vuotiaalta 11 euroa käynnin yhteydessä. Maksuja peritään korkeintaan 3 kpl kalenterivuoden aikana. "

oisko tää tummentuma maksaläiskä? vai mikä onkaa :rolleyes: tai sitten tää voi olla ns. pigmenttihäiriö..eli ihossa on näitä väripigmenttejä jotka aiheuttavat esim. neekereillä* tumman ihonvärin.tässä tapaukses sun pigmentit on jotenki seonnu :D mulla on vatsassa päinvastainen tilanne..eli esim. kesäisin tai jossai ulkomailla ku rusketun niin masussa on sellane 5x15cm alue joka ei rusketu..lähinnä palaa.siis tällä alueella ei oo mulla ollenkaa väripigmenttiä.mutta ei häiritse mua koska ei oo niin huomattava..en tiiä kuinka kauan pigmenttihäiriö mun masussa on ollu ku huomasin sen vasta pari vuotta sitten.enkä tiedä korjaantuuko miten.itse en ole hoitanut sitä koska en näe siihen tarvetta.eikä oo aiheuttanu mitään.

*anteeksi sanavalintani..näin sain asian parhaiten ilmaistua.en ole rasisti :) !

Joo siis töissä käyn mutta minimaallisilla tuloilla... :D
Onko se nyt sitten niin että netissä ei saa kysellä toisilta josko heillä olisi ollut saman tyyppisiä vaivoja ja miten he ovat hoidattaneet niitä ennenkuin on ite käynyt hoidattamassa vaivansa lääkärillä... :(
Voihan olla et homma ei kyselyistä huolimatta kummene mutta kyselen nyt kuiteskin... :rolleyes:
Jaa niin lääkäri oli sitä mieltä että on pigmentti vika...

kaiveli82 sanoi:
Joo siis töissä käyn mutta minimaallisilla tuloilla... :D
Onko se nyt sitten niin että netissä ei saa kysellä toisilta josko heillä olisi ollut saman tyyppisiä vaivoja ja miten he ovat hoidattaneet niitä ennenkuin on ite käynyt hoidattamassa vaivansa lääkärillä... :(
Voihan olla et homma ei kyselyistä huolimatta kummene mutta kyselen nyt kuiteskin... :rolleyes:
Jaa niin lääkäri oli sitä mieltä että on pigmentti vika...

Jos ymmärsin oikein, niin olet käynyt jo lääkärissä. Jos se lääkärin diagnoosi ja ohjeet vaivan hoitoon eivät ole oikeita, niin kenen sitten? Tuskin asia netistä sen paremmin selviää.

Viimeksi kun kävin terveyskeskuksessa multa perittiin 40€, ja sen jälkeen sairaalassa käynnistä 40€. Halpaa joo... Ja kaikki sen takia että mulla vaan sattui oleen rauhaset kaulassa tulehtuneita eikä mitään vaaraa ollut.

JohnnyB sanoi:
Ja olet diagnoosistasi 100 % varma?
Vasta yli 20cm:n läpimittaisissa jättiluomissa eli ns. syntymämerkkeissä on melanoomariski. Ihosyövät muuttuvat kuten normaalitkin luomet muutaman kuukauden aikana, jos se on ollut samanlainen 10 vuotta niin aika hitaasti kehittyy. Oletkos itse käynyt ihosi näyttämässä lääkärillä, koska syöpä voi olla pelkkä vaalenema ihossa. Kannattaa muistaa että vain puolet ihosyövistä tulee luomiin. Niih.. ei se lääkärikään ole 100%n varma vaikka sen luona kävisikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom