Ihonhoitovinkkejä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä olen jo 18-vuotta ja murrosiän pitäisi olla ohitse,mutta iho vain huononee.

Nenä täyttyy mustapäistä ,iho on punainen ja finnejä syntyy tuon tuosta.

Olen hoitanut ihoa ,mutta mikään ei tunnu auttavan.
Mitä teen?

Kannattaako finnejä koskaan puristella?

Antakaahan vinkkejä :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yks tyttöpuoleinen kaveri suositteli mulle lactasyd-nimistä ainetta. Naama on menny selkeesti parempaan kuosiin tuota käytettyä. Tuota Lactasyd:iä saa ihan apoteekista ja maksaa sen 3-4 eurua. Sillä peset pari kertaa päivässä.

Yks tyttöpuoleinen kaveri suositteli mulle lactasyd-nimistä ainetta. Naama on menny selkeesti parempaan kuosiin tuota käytettyä. Tuota Lactasyd:iä saa ihan apoteekista ja maksaa sen 3-4 eurua. Sillä peset pari kertaa päivässä.
Ja jos jollain tuollaisella hapolla pesee naamaa pari kertaa päivässä, kannattanee harkita jotain kosteusvoidettakin. Iho kuivaa pesemisestä, ja kuiva iho on alttiimpi kaikennäköiselle probleemalle. I rest my case.

Ja jos jollain tuollaisella hapolla pesee naamaa pari kertaa päivässä, kannattanee harkita jotain kosteusvoidettakin. Iho kuivaa pesemisestä, ja kuiva iho on alttiimpi kaikennäköiselle probleemalle. I rest my case.

Mä editoin tuosta, että voit vaikka 3 kertaa päivässä pestä, mutta eipä ainakaan mun naamataulu tuosta kuivu. Toi on allergikoille tarkotettu. Allergia -ja astmaliitto merkki on tuon pullon kyljessä. Ite en sen kummemmin allerginen ole, mutta toimii meikäläiselle.

Edit: En nyt tarkota, että et missään nimessä voi kosteusvoidetta levittää naamaan...

Itse olen huomannut hyväksi pesun jälkeen Basiron nimisen voiteen. Tuosta linkistä näkee tarkemmin miten toimii, mutta saa apteekista ilman reseptiä ja on itsellä auttanut kun on sitä aamuin illoin pesun jälkeen laittanut.

Pakko kysyä, että miten porukka on saanut finnien arpia, siis niitä punaisia läiskiä, pienemmiksi? Voiko niitä edes saada?

Oletko harkinnut kosmetologilla käyntiä? Varmaan hyötyisi ammattilaisen käsittelystä ja saisi parhaat neuvot ihon itsehoitoon? Luulisin.

Itse olen huomannut hyväksi pesun jälkeen Basiron nimisen voiteen. Tuosta linkistä näkee tarkemmin miten toimii, mutta saa apteekista ilman reseptiä ja on itsellä auttanut kun on sitä aamuin illoin pesun jälkeen laittanut.

Pakko kysyä, että miten porukka on saanut finnien arpia, siis niitä punaisia läiskiä, pienemmiksi? Voiko niitä edes saada?

Arbutin tms liuos ainakin itellä auttoi joskus saamaan auringon aiheuttamia läiskiä pois, pitäisi myös tehota aknearpiin?

Olen hoitanut ihoa ,mutta mikään ei tunnu auttavan.
Mitä teen?

Antakaahan vinkkejä :curs:

Jos asia tuntuu häiritsevän kovinkin paljon ja arkielämää, kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Osaavat yleensä auttaa ja antaa oikeanmukaiset hoito-ohjeet. Useat miespuoliset 20 vuoden tietämillä olevat tuttavani ovat saaneet parhaan avun ihotautilääkärin neuvoilla.

Jos et koe asiaa niin pahaksi, apteekista löytyy hyviä puhdistus- ja hoitotuotteita. Ihoa ei kannata kuivattaa liiaksi, sillä ihon pinta tulee vain kuivaksi jolloin se tuppaa pukkaamaan vain enemmän näppyjä. Puritelua en kyllä suosittele arpien ja tulehdusriskin vuoksi.

Vältä ehdottomasti ihon kuivumista. pahinta mitä voit tehdä, on että hinkkaat ja kuorit ihoa etkä kosteuta! mutta sillä on väliä, millä kosteutat. usein ns.rasvainen iho, eli iho josta pukkaa talia liiaksikin, on pinnalta kuiva, joten on tärkeintä saada pinta pehmeäksi->tali pääsee poistumaan ihosta eikä jää "jumiin" muodostaen finnejä->hyvin imeytyvä, kevyt kosteusvoide paras. voit jopa laittaa vaikka kerran kuussa kosteuttavan naamion. ok, ei ehkä kovin miehekästä, mutta voi tuoda helpotusta. ennen kuorintaa olis hyvä höyryttää ihoa, eli vaikkapa saunoa. jos ihossa on paha tulehdustila päällä l.punoittaa, ja on tosi pahoja tukkeumia, ehdottomasti eka ihotautilääkärille, sitten vasta kollegoilleni l.kosmetologien jutulle ;)

ps. ihan näin vinkkinä ihoasi näkemättä voisin suositella apteekista neutrogena-sarjaa: sarjassa on erittäin hyvä hienorakenteinen kevyt kuorinta, jota voi käyttää päivittäisenä pesuaineena ja erittäin hyvät kosteusvoiteet, tuotteet n.7e/kpl. Tsemiä!

Arbutin tms liuos ainakin itellä auttoi joskus saamaan auringon aiheuttamia läiskiä pois, pitäisi myös tehota aknearpiin?
Sisko läiskii Avitcidia (a-vitamiinihappo) ja pientä muutosta on tapahtunut. Varmaan joku ihon hionta tai muu lääkärin tekemä käsittely on ainut oikein toimiva.

Itsellä auttoi finniseen naamaan muutama tärkeähkö pointti
-ruokavaliosta turha paskaruoka pois, etenkin sipsit, rasvaiset pähkinät jne
-aamuin illon pesen kädet jonka jälkeen vain vedellä huuhtelee naaman=ei kuivata ihoa, mutta tuntuu ainakin raikkaammalta.
-EI IKINÄ PURISTELE ENSIMMÄISTÄKÄÄN NÄPPYLÄÄ

Kyllähän sitä pientä näppylän tapaista sillon tällö tulee, mutta mikään ei tulehdu tjsp vaan naama pysyy perus siistinä ilman mitään myrkkyjä. Näin siis omalla kohdalla.

Jos kyseessä on akne voit heittää hyvästit kaikille levitteille sun muille ja painua ihotautilääkäriin vaatimaan a-vitamiinilääkitystä. Akneen ei auta mikään muu kuin rankat lääkkeet ja niiden käyttö kannattaa aloittaa aikaisin, koska kuuri kestää kauan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom