Ihon punoitus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toivottavasti meni oikeaan osioon, vaikka ei suoranaisesta vammasta ole kyse.

Eli viimeisen parin kuukauden aikana ihoon on alkanut ilmestyä punoittavia läikkiä, erityisesti olkapäihin, kyljen alaosiin, ojentajaan ja alaselkään. Olen tässä pohdiskellut mahdollisia syitä, ja olen päätynyt jonkinlaiseen allergiseen reaktioon. Ongelmana onkin oikean aineen löytäminen, sillä ruokavalioni on kokenut täydellisen muutoksen muutaman kuukauden sisään. Suurimmat muutokset ovat:

- hiilihydraattien radikaali vähentyminen
- vähät hiilarit ovat palautusjuomaa lukuunottamatta pitkäketjuisia(?)
- kalorien vähentäminen (~-1000 kcal)
- rasvan ja erityisesti proteiinin lisääminen (2-2,5g/ painokilo)
- heraproteiinin pistely (palkkari + 1 välipala päivässä)
- maitotuotteiden käytön lisääntyminen (maitoa ja rahkaa 500-750g/pv)
- kreatiini ja glutamiini lisäravinteiksi (5g päivä)
- 2x multivita, magnesium 350mg, kalaöljy 10ml, rypsiöljy 15ml/pv

Läikät haalentuvat ja katoavat silloin tällöin, mutta palaavat kuitenkin takaisin. Mitkään kosteusvoiteet tai kortisoni eivät juuri auta, mutta eipä läikistä ole muita oireita kuin ikävä ulkoinen haitta (ei kutitusta tms).

Eli onko kokemuksia yllä mainittujen aineiden aiheuttamista reaktioista?

en nyt kysymykselleni viitsi uutta threadia perustaa:

salilla jo ensimmäisen sarjan jälkeen rintakehään,reisiin ja pakaroihin ilmestyy punaisia näppylöitä ja paikat alkavat kutiamaan maan perkeleesti. Tätä kestää läpi treenin mutta pahimmillaan vaiva on treenin loputtua. Suihkun jälkeen näppylät ja kutina jatkuvat vielä vähän aikaa. Sen jälkeen ne katoavat kuin tuhka tuuleen :eek:

Kellään muulla samanlaisia vaivoja?
Vaivat alkoivat kesä/heinäkuun aikoihin. Tuohon aikoihin vähensin roimasti karkin,limun yms. herkkujen syömistä, mutta muuten söin samoja ruokia kuin ennen. Tuskin karkkien väheneminen ruokavaliossani on vaikuttanut asiaan :rolleyes:

Toivottavasti meni oikeaan osioon, vaikka ei suoranaisesta vammasta ole kyse.

Eli viimeisen parin kuukauden aikana ihoon on alkanut ilmestyä punoittavia läikkiä, erityisesti olkapäihin, kyljen alaosiin, ojentajaan ja alaselkään. Olen tässä pohdiskellut mahdollisia syitä, ja olen päätynyt jonkinlaiseen allergiseen reaktioon. Ongelmana onkin oikean aineen löytäminen, sillä ruokavalioni on kokenut täydellisen muutoksen muutaman kuukauden sisään. Suurimmat muutokset ovat:

- hiilihydraattien radikaali vähentyminen
- vähät hiilarit ovat palautusjuomaa lukuunottamatta pitkäketjuisia(?)
- kalorien vähentäminen (~-1000 kcal)
- rasvan ja erityisesti proteiinin lisääminen (2-2,5g/ painokilo)
- heraproteiinin pistely (palkkari + 1 välipala päivässä)
- maitotuotteiden käytön lisääntyminen (maitoa ja rahkaa 500-750g/pv)
- kreatiini ja glutamiini lisäravinteiksi (5g päivä)
- 2x multivita, magnesium 350mg, kalaöljy 10ml, rypsiöljy 15ml/pv

Läikät haalentuvat ja katoavat silloin tällöin, mutta palaavat kuitenkin takaisin. Mitkään kosteusvoiteet tai kortisoni eivät juuri auta, mutta eipä läikistä ole muita oireita kuin ikävä ulkoinen haitta (ei kutitusta tms).

Eli onko kokemuksia yllä mainittujen aineiden aiheuttamista reaktioista?

Ootko vaihtanut pyykinpesuainetta. mulla ainakin tekee tietyt pesuaineet sen että iho rupee punoittamaan, varsinkin alueilta mitkä hikoilee enemmän.

Ootko vaihtanut pyykinpesuainetta. mulla ainakin tekee tietyt pesuaineet sen että iho rupee punoittamaan, varsinkin alueilta mitkä hikoilee enemmän.

Jaa, täytyypä tiedustella asiaa talouden pyykinpesuvastaavalta, itse kun olen tiskivuorossa... Ihme kun en tuota itse keksinyt. Kiitoksia kovasti, toivottavasti tällä ratkeaa.

en nyt kysymykselleni viitsi uutta threadia perustaa:

salilla jo ensimmäisen sarjan jälkeen rintakehään,reisiin ja pakaroihin ilmestyy punaisia näppylöitä ja paikat alkavat kutiamaan maan perkeleesti. Tätä kestää läpi treenin mutta pahimmillaan vaiva on treenin loputtua. Suihkun jälkeen näppylät ja kutina jatkuvat vielä vähän aikaa. Sen jälkeen ne katoavat kuin tuhka tuuleen :eek:

Kellään muulla samanlaisia vaivoja?
Vaivat alkoivat kesä/heinäkuun aikoihin. Tuohon aikoihin vähensin roimasti karkin,limun yms. herkkujen syömistä, mutta muuten söin samoja ruokia kuin ennen. Tuskin karkkien väheneminen ruokavaliossani on vaikuttanut asiaan :rolleyes:

Olisko nämä hikoilun aiheuttamia näppylöitä? En aiheesta tiedä yhtään sen tarkemmin, mistä tulevat ja mitä tarkalleenottaen edes ovat, mutta mulla joskus nousee hikoillessa sellaisia pieniä punaisia näppylöitä, jotka vähän kutisee mutta häipyvät aika äkkiä. Mahtavatko olla samantyyppisiä?

En tiedä tuleeko oikeaan paikkaan, mutta:

tänään tuli salilla vedettyä prässisarja niin kovaa, että vintissä meinasi jo pimetä. Kaveri sitten huomasi hetkeä myöhemin, että minulle oli ilmestynyt kasvojen seudulle useita pieniä punaisia laikkuja, kuten pisamia mutta verenpunaisia.

Onko siis syypäänä tuo yletön punnaaminen prässisarjassa?

Kiitos jo vastauksesta etukäteen.

En tiedä tuleeko oikeaan paikkaan, mutta:

tänään tuli salilla vedettyä prässisarja niin kovaa, että vintissä meinasi jo pimetä. Kaveri sitten huomasi hetkeä myöhemin, että minulle oli ilmestynyt kasvojen seudulle useita pieniä punaisia laikkuja, kuten pisamia mutta verenpunaisia.

Onko siis syypäänä tuo yletön punnaaminen prässisarjassa?

Kiitos jo vastauksesta etukäteen.

Mulla sama juttu. Varsinkin jos tekee kovia hacki sarjoja, nii se paine siellä alhaalla on sen verran hullu, et puskee noita pisteitä. Häviää yleensä muutamassa päivässä.

Back
Ylös Bottom