Toivottavasti meni oikeaan osioon, vaikka ei suoranaisesta vammasta ole kyse.
Eli viimeisen parin kuukauden aikana ihoon on alkanut ilmestyä punoittavia läikkiä, erityisesti olkapäihin, kyljen alaosiin, ojentajaan ja alaselkään. Olen tässä pohdiskellut mahdollisia syitä, ja olen päätynyt jonkinlaiseen allergiseen reaktioon. Ongelmana onkin oikean aineen löytäminen, sillä ruokavalioni on kokenut täydellisen muutoksen muutaman kuukauden sisään. Suurimmat muutokset ovat:
- hiilihydraattien radikaali vähentyminen
- vähät hiilarit ovat palautusjuomaa lukuunottamatta pitkäketjuisia(?)
- kalorien vähentäminen (~-1000 kcal)
- rasvan ja erityisesti proteiinin lisääminen (2-2,5g/ painokilo)
- heraproteiinin pistely (palkkari + 1 välipala päivässä)
- maitotuotteiden käytön lisääntyminen (maitoa ja rahkaa 500-750g/pv)
- kreatiini ja glutamiini lisäravinteiksi (5g päivä)
- 2x multivita, magnesium 350mg, kalaöljy 10ml, rypsiöljy 15ml/pv
Läikät haalentuvat ja katoavat silloin tällöin, mutta palaavat kuitenkin takaisin. Mitkään kosteusvoiteet tai kortisoni eivät juuri auta, mutta eipä läikistä ole muita oireita kuin ikävä ulkoinen haitta (ei kutitusta tms).
Eli onko kokemuksia yllä mainittujen aineiden aiheuttamista reaktioista?
Eli viimeisen parin kuukauden aikana ihoon on alkanut ilmestyä punoittavia läikkiä, erityisesti olkapäihin, kyljen alaosiin, ojentajaan ja alaselkään. Olen tässä pohdiskellut mahdollisia syitä, ja olen päätynyt jonkinlaiseen allergiseen reaktioon. Ongelmana onkin oikean aineen löytäminen, sillä ruokavalioni on kokenut täydellisen muutoksen muutaman kuukauden sisään. Suurimmat muutokset ovat:
- hiilihydraattien radikaali vähentyminen
- vähät hiilarit ovat palautusjuomaa lukuunottamatta pitkäketjuisia(?)
- kalorien vähentäminen (~-1000 kcal)
- rasvan ja erityisesti proteiinin lisääminen (2-2,5g/ painokilo)
- heraproteiinin pistely (palkkari + 1 välipala päivässä)
- maitotuotteiden käytön lisääntyminen (maitoa ja rahkaa 500-750g/pv)
- kreatiini ja glutamiini lisäravinteiksi (5g päivä)
- 2x multivita, magnesium 350mg, kalaöljy 10ml, rypsiöljy 15ml/pv
Läikät haalentuvat ja katoavat silloin tällöin, mutta palaavat kuitenkin takaisin. Mitkään kosteusvoiteet tai kortisoni eivät juuri auta, mutta eipä läikistä ole muita oireita kuin ikävä ulkoinen haitta (ei kutitusta tms).
Eli onko kokemuksia yllä mainittujen aineiden aiheuttamista reaktioista?