Iho-ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Partsu
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Jyväskylä
Eli mulla on ollut nyt jo muutaman vuoden ajan ojentajat täynnä sellaisia pieniä punaisia näppylöitä, millä helvetillä ne saa katoamaan?
Ne eivät ole mitään finnejä, eivät kutia, hilseile tai mitään, mutta todella ärsyttävää kun käden takaosat ovat täynnä tuhansia millin kokoisia pisteitä. Ikään kuin iho olisi kananlihalla, ja koholla olevat näppylät on punertavat. Tavallisella kosteusvoiteella ei ole ollut mitään vaikutusta, eikä minulla ole mitään aavistusta näistä muista tuotteista mitä kaupan hyllyt on notkollaan. Ilmeisesti on olemassa jotain rasvaakin ihonhoitoon, mutta tavallista rypsäriä ei varmaan kannata alkaa hieroa...

Nämä näppylät on tosiaankin keskittyneet tonne ojentajiin, käsien takaosiin, missään muualla ei vastaavia näy.

Kaiken lisäksi näyttää että niitä on alkanut ilmestymään jo käsien etuosaankin, aarrrghh. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli kans ihan pentuna jotain vastaavanlaisia näppylöitä, mutten millään muista mitä ainetta lekuri niihin määräsi, mut kyl ne sillä lähti. Eli mä kävisin näyttää niitä lääkärissä, jos et oo vielä käyny?

täytyypä tunnustaa että mulla on samanlaista, ojentajat täynnä sellasta pientä punasta söheröö, näkyvät voimakkaimmin yleensä ihon ollessa kylmänä tms.
en oo kokeillut mitään voiteita, ei ole niin paljoa vaivannut mua, enkä kyllä usko et noi millään poiskaan lähtee. lääkärissä kannattaa käydä kysyy jos alkaa paljon vaivaa.

mulla on olult noita pienestä asti. jos niistä tulee semmsota valksota mönjää, vähän kuin finneistä, mutta vähemmän nii se on talia. eli nuo on jotain talinäppylöitä jos nty on samoja kuin minulla, mutta kuvauksesi perusteella vähän tuntus et niitä on.

suortti sanoi:
Mullakin on noita, mutta ei ole haitannut mitenkään.

jooh itelläkin noita on ojentajissa ja hartioissakin, kyseessä on mun lekurin mukaan ihan tavallinen ihon oireilu ja parasta lääkettä on kuulemma hikoilu ja aurinko!

osku sanoi:
Koita nyt aluks kortison voidetta.
Tätäkö saa apteekista ja ilman reseptiä? En ole vielä käynyt lääkärille näyttämässä, mutta kai se on sinnekin mentävä jos ei muu auta.

Oliskohan solariumista mahdollisesti hyötyä (ainakin häivyttäs vähän näkyvistä)? Eihän niistä nyt varsinaisesti mitään haittaa ole, mutta näyttävät vaan rumilta, ja jatkuvasti on joku huomauttelemassa jos kuljeskelee kesällä ilman paitaa.

Joo ja ne näpyt on just noita mistä karva kasvaa. Mitään mömmöä niistä ei puristelemalla tule, eli eivät ole ilmeisesti talinäppylöitä.

Agony,

tack, just toi, mulla on ojentajat ihan samannäköiset kuin tossa alemmassa kuvassa. Kosteusvoidetta siis vaan reilusti (haisee yleensä tosi miehekkäälle), mutta mitä on vastaavat suomalaiset tuotteet noihin mitä tuossa on mainostettu?

Partsu sanoi:
Agony,

tack, just toi, mulla on ojentajat ihan samannäköiset kuin tossa alemmassa kuvassa. Kosteusvoidetta siis vaan reilusti (haisee yleensä tosi miehekkäälle), mutta mitä on vastaavat suomalaiset tuotteet noihin mitä tuossa on mainostettu?
tää ainakin pitäs jeesata FENURIL
ja aurinkoa/solariumia

Mulla on kans tollasia pilkkuja täynnä, tai ei nyt ihan täynnä mutta aika paljon kuiteskin ojentajan takaosassa, sekä ulkonevassa ojassa, siis kyljessä tsjp..

Ei noi mitään oo koskaan haitannut, vaikka lähes koko iän on tuossa olleet. Kesällä vähän arskaa ja vola -> ei haittaa enää.

Siskolla oli tollasia aikanaan. Bepanten-niminen (tai ainakin sinnepäin) rasva auttoi ja näpyt katosivat. Tuota saa apteekista ilman reseptiä.

Mulla on kanssa ojentajissa noita, on ollu jo aika pitkään. Mitään muuta apua kyseiseen vaivaan en ole löytänyt kuin (ihon kuoriminen ja) runsas rasvaus joka päivä. Joskus auttaa, joskus ei. On ne kyl inhottavan näkösiä, haluais ne pois! :(

Partsu sanoi:
Eli mulla on ollut nyt jo muutaman vuoden ajan ojentajat täynnä sellaisia pieniä punaisia näppylöitä, millä helvetillä ne saa katoamaan?
Ne eivät ole mitään finnejä, eivät kutia, hilseile tai mitään, mutta todella ärsyttävää kun käden takaosat ovat täynnä tuhansia millin kokoisia pisteitä. Ikään kuin iho olisi kananlihalla, ja koholla olevat näppylät on punertavat. Tavallisella kosteusvoiteella ei ole ollut mitään vaikutusta, eikä minulla ole mitään aavistusta näistä muista tuotteista mitä kaupan hyllyt on notkollaan. Ilmeisesti on olemassa jotain rasvaakin ihonhoitoon, mutta tavallista rypsäriä ei varmaan kannata alkaa hieroa...

Nämä näppylät on tosiaankin keskittyneet tonne ojentajiin, käsien takaosiin, missään muualla ei vastaavia näy.

Kaiken lisäksi näyttää että niitä on alkanut ilmestymään jo käsien etuosaankin, aarrrghh. :curs:

Oon miehen nimellä tässä liikkeellä :D

Mulla on ongelmainen iho ja samoja juttuja ilmenee.
Todennäkösesti sulla on kuiva iho ja ehkä atooppiseen ihoon taipuvainen.

Kokeile seuraavaa: Käy kysyyn apteekista mikä rasva siihen vois sopia. Todennäkösesti joku lievä kortisoni, essex-rasva tai decubal-rasva.
Riittää, kun rasvaat ongelma kohdat aina suihkun jälkeen, pidän löysenmää paitaa ja ei mielellään villaa. kun sitä tekee vaikka viikon parin ajan niin pitäisi auttaa. Monesti ilman vaihtelutkin vaikuttavat asiiaan, edellinen päivä lauha ja seuraava pakkasta... iho kärsii

kahdella siskollakin on tuollaista käsissä, toinen varsinkaan ei niistä tykkää mutta eivät ole asialle mitään tehneet..

Kummassakin ojentajassa löytyy tuollaisia ja olisi kyllä kiva jos nuo saisi pois lähtemään, kun ei oikein reenaamassakaan kehtaa olla kovin lyhyt hihainen paita päällä.
Lääkärissa kysyin neuvoa toisen asian ohella ja lekuri sanoin, että auringolla nuo pois lähtee, mutta eivätpä nuo viime kesän jälkeen minnekkään lähteny...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom