Iho kipeänä ryyppäämisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu

Emmah

Moderaattori
Mode
Piti kirjoitella tästä aiheesta jo maanantaina, jolloin se olisi ollut ajankohtaisempi, mutta pääsipä unohtumaan.

Eli onko kukaan muu havainnut, että paria olutta hieman rankemman kupittelun jälkeen on iho hellänä sitä seuraavina päivinä? Itelleni käy noin melkein joka kerta. Viimeistään toisena aamuna ottoillan jälkeen meinaa jo sängyssä kyljen kääntäminen tehdä kipeää. Mistä moinen oikein voi johtua, häiriintyneestä nestetasapainosta tms.? :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vinopenkki sanoi:
Piti kirjoitella tästä aiheesta jo maanantaina, jolloin se olisi ollut ajankohtaisempi, mutta pääsipä unohtumaan.

Eli onko kukaan muu havainnut, että paria olutta hieman rankemman kupittelun jälkeen on iho hellänä sitä seuraavina päivinä? Itelleni käy noin melkein joka kerta. Viimeistään toisena aamuna ottoillan jälkeen meinaa jo sängyssä kyljen kääntäminen tehdä kipeää. Mistä moinen oikein voi johtua, häiriintyneestä nestetasapainosta tms.? :eek:

Jos et iholla tarkoita päätä, niin eipä todellakaan ole ollut kokemuksia moisesta ihon kipuilusta... Siistiä... :lol2:

Ei ole koskaan tullut nahka kropassa kipeäksi,
paitsi päänahka.. :curs:

Mistä kohtaa sulla on iho kipeänä? Millä lailla kipeänä, onko kosketusarka vai sattuuko koko ajan vai vain aamusin. Punottaako vai onko sininen?

Vai oisko niin ettei sitä aina muista jälkeenpäin mihin sitä ihoa on hinkannut ja kenen kanssa ja kuinka paljon?

123jippo sanoi:
Mistä kohtaa sulla on iho kipeänä? Millä lailla kipeänä, onko kosketusarka vai sattuuko koko ajan vai vain aamusin. Punottaako vai onko sininen?

Vai oisko niin ettei sitä aina muista jälkeenpäin mihin sitä ihoa on hinkannut ja kenen kanssa ja kuinka paljon?

Hyvä yritys, mutta enpä oikein usko tuohon edelliseen, näin vakituiseen seukkaavana tyttönä :D Topicilla koitin vain hakea yleistystä havainnoilleni, koska tiedän ainakin kolme henkilöä (molempia sukupuolia), jotka ovat raportoineet samasta :)

Eli iho on kipeänä kosketus- ja painearka, enimmäkseen yläkropassa. Parhaiten tuon huomaa aamulla, iltaa myöten alkaa helpottaa.

Vinopenkki Eli iho on kipeänä kosketus- ja painearka sanoi:
Juu, kuullostaa tutulta. Mulla ainaskin johtuu psorista, ei kärsis paljoa tenutella.
Iho punoittaa ja on todella hellänä.
Heh..aito punaniska :)

Mulla esiintyy samaa. Myös hiilarimässyttelyjen jälkeen on iho hellä/kosketusarka. Joskus myös rankka lenkkeily aiheuttaa samaa. Eli aamulenkin jälkeen huomaa suihkussa, että iho on ihan hellä.
Itse olen päätellyt että se johtuisi nesteestä. Eli että nestettä ois kertyny ihon alle tms. sillä yleensä tämän kivun kanssa esiintyy lievää turvotusta. Pahinta kipu on kaulan ja leukaperien alueella, myös posket on joskus arat.

Edit: Mulla tämä ei ole minkäänlaista ihottumaa. Eli ei lainkaan punoitusta tms.

Ei toi ainakaan normaalia ole tai sitten jotain naisten juttuja mistä en nyt sitten paljoa tiedä. Kröhöm. Olisiko juomamerkin ja -tyypin vaihtamisesta apua? Itse oon kerran saanut ihooireita huonolaatuisesta viinasta kun join vaikka tiesin sen olevan paskaa kun ilmasiksi sai. Lekuriin sitten jos ei muuten selviä syy taustalla. Toi psori on kait jotenkin hermostoperänen ja alkoholi rassaa hermostoa, joten se lienee ihan hyvä ehdokas.

Jäi sanomata että kirkkaita kroppa kestää parhaiten. Absolut Votka on parasta laatua. Tämä huolellisen ja pitkäaikaisen tutkimuksen tuloksena aidossa ympäristössä, eikä taatusti mikään rottakoe!

123jippo sanoi:
Jäi sanomata että kirkkaita kroppa kestää parhaiten. Absolut Votka on parasta laatua. Tämä huolellisen ja pitkäaikaisen tutkimuksen tuloksena aidossa ympäristössä, eikä taatusti mikään rottakoe!

Finlandia vodkaa mieluummin.

Itsellä on asia vähän toisinpäin. Kovan tenuttelun jälkeen seuraavana päivänä ei naamassa ole oikeastaan minkäänlaista tuntoa. Ei nyt ihan neuloilla kärsi tökkiä mutta naama ei tunnu omalta.

Kappas. Mitäpä ei Pakkikselta löytyis. :)
Oon täs ihmetelly tän päivän, että miks ihmeessä mulla on iho kosketusarka. Se on vaan yks tietty kohta lantiolla. Oon joskus aiemminki huomannu samanlaista. Ei mitää mustelmaa, ei mitää ihottumaa, vaan kipeää ihoa. Enkä oo ees ryypänny! Vähä outoa... :wtf:

Entäpäs sellainen, kun joskus ensimmäisen/toisen tuopin juotua menee reidet maitohapoille, vaikka vaan istuu perse penkissä? Tuota ihon kipuilua on ollut tietyissä kohtaa kroppaa (lähinnä sellaisilla alueilla, joilla on jonkin verran ihonalaista rasvakudosta), mutten osaa nyt heti sanoa, onko ollut nimenomaan krapulassa. Itse olen tähän asti kuvitellut sen johtuvan siitä, että satunnaisesti enempi mässäiltyä se rasva oikeen änkeää sinne kudoksiin, jotta ihan sattuu:lol2: Toisaalta nuo mässypäiväthän meikäläisellä tulee lähinnä krapulassa:wtf:

Jos oletkin lievästi yliherkkä tai peräti allerginen jollekin lisäaineelle jota on joissain juomissa? Itse tunnen erään henkilön joka ei tiettyjä light-siidereitä (eikä näitä Upcider-nature) esim. voi juoda lainkaan vaan jo muutaman jälkeen on naama aivan kirkuvan punainen ja kireä. Toista merkkiä juodessa ei tapahdu mitään vastaavaa. Ajattelin vain että jos puhdasta kirkasta voit juoda ilman oireita, niin ehkä se on yliherkkyyttä jollekkin ainesosille tietyissä juomissa?

Mulla on yleisin darran oire se, että tuntuu kuin olisi piesty. Kolotusta ja kosketusarkuutta, ei nyt mitään kovaa mutta kuitenkin. Pienestä ryypiskelystä ei tule, mutta jos on ottanut kunnolla niin sitten. Oon ajatellut että on joku kompensaattori siitä etten oksentele. Mitä enemmän tulee ikää sitä varmemmin siirtyy varsinaisesta darrapäivästä seuraavaan, minkä johdosta lauantairyyppäminen ei ole kovin kivaa kun sitten on maanantaina paska olla.

Uwish sanoi:
Entäpäs sellainen, kun joskus ensimmäisen/toisen tuopin juotua menee reidet maitohapoille, vaikka vaan istuu perse penkissä?

Mulla ihan sama ilmiö aina havaittavissa. Sanonkin, että mulla menee viina jalkoihin, ei suinkaan päähän. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom