Iho kipeänä ryyppäämisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla taas on sellainen vinkeä juttu, että aina juhlimisen jälkeen vasenta käsivartta, lähinnä rannetta, särkee ihan kunnolla. Olen tästä lekurillekin maininnut joskus ja hän ei osannut sanoa mistä johtuu. Ehdotti vain, että joskus ottaisin kännin ihan lääketieteellisitä syistä :D ja seuraavana aamuna sitten menisin lääkäriin, jossa otettaisiin jotain kokeita, vissiin sydänfilmiä tms. Tuo kipu on ilmennyt ihan ekoista alkoholin maistelukerroista lähtien ja kipuun ja puristukseen täytyy kyllä ottaa särkylääkettäkin. Mitään lärvätsalojakaan ei tarvitse ottaa, ihan punaviinin maistelukin aiheuttaa seuraavana päivänä saman tunteen. Onkos kenelläkään muulla samanalaisia oireita ilmennyt? Vai olenko vain poikkeva yksilö:wtf:

Näköjään erikoisia krapulan oireita on muillakin. Ite jopa toivoisin et päätä särkis joskus darrassa tai menis maha sekaisin, mut ei. Yhden kerran oon joskus muinoin rankan tenuttamisillan jälkeen oksentanu ählämipizzat pois, mut siitäkin syytän vaan sitä pizzaa. Mun yliluonnollinen "kyky" krapulassa on et mulla tulee krapulassa polvitaipeet aivan uskomattoman kipeeks. Ei mitään hajua mistä moinen vois johtua, koska en esim. juokse monestikaan baarista kämpälle. :rolleyes: Joskus meinaa suorastaan vedet tulla silmistä kun joutuu krapulassa kävelemään vähänkin pidemmän matkan. Saattaapi kyseinen vaiva olla myös periytyvää, koska isälläni oli kuulemma nuoruudessaan aivan samanlainen vaiva.

Noissa sekoitusjuomissa on hurjat määrät noita kemikaaleja esim. sulfiitteja ja atsoväriaineita, jotka joillekin, kuten minulle aiheuttaa mm. pään punoitusta, turvotusta ja kutinaa.

Suosittelen sekoittamaan juomat "puhtaista ainesosista", kuten absolut vodkasta ja lantraamalla johonkin lisäaineettomaan. Halvat perusjuomat sisältävät kaikenlaista sontaa enemmän kuin moni uskoisi.

IMO kalliimmista viinoista, kuten Remy Martinista ei todellakaan tule läheskään niin pahaa darraa kuin jostain halvan viinin tai kaljan/siiderin litkimisestä suhteessa kännin kovuuteen. Paremman olon huomaa jo kännissä.

Opetelkaa amatöörit juomaan oikein!;)

Itse olen huomannut saman ilmiön, eli ryyppäämistä seuraavana päivänä on iho hellänä. Juomamerkit tai laadut eivät tähän vaikuta. Sama ilmiö jos on valvonut todella pitkään. Olisko noilla jotain tekemistä keskenään? Meinaan että ryypätessä tulee valvottua, joka sitten rasittaa kroppaa siinä määrin että tuntohermot on hellänä tjsp... Itsellä etureidet tuntuu olevan se herkin alue (riippumatta siitä onko tullut esim. tanssittua tai ei) Voi kyllä olla että toi hiilari/energiapaukku on jollain lailla ryypätessä osallisena -harvemmin sitä tulee sellaista energiamäärää itseensä tungettua muilla tavoin. Valvomista ajatellen tuo maitohappojen kerääntyminen taas tuntuisi jotenkin loogiselta...

Minkäänlaisista allergioista en kärsi, enkä myöskään iho-ongelmista.

No pistetääns omatkin alkoholin aiheuttamat oireet. Eli itselläni taas alkaa aivan tajuton punoitus toisena päivänä jos juon 2 päivää putkeen. Eikä aina edes vaadita peräkkäisinä päivinä juomista vaan voi riittää että juomapäivien välissä on ollut vain parikin päivää koskematta alkoholiin. Punoitus menee aina rintakehän yläosaan asti. Joissain kohtaa läikikästä ja joissain tasaista. Burana auttaa jonkin verran, mutta ei varmasti tee hyvää vetää aina paria buranaa muutamaa drinkkiä kohden :hyper:

Mulla taas on sellainen vinkeä juttu, että aina juhlimisen jälkeen vasenta käsivartta, lähinnä rannetta, särkee ihan kunnolla. Olen tästä lekurillekin maininnut joskus ja hän ei osannut sanoa mistä johtuu.

Itsekin olen huomannut että kuppia ottaessa on seuraavana päivänä ranne/käsisärkyjä - eikä edes tarvi tapella missään :D

Burana auttaa jonkin verran, mutta ei varmasti tee hyvää vetää aina paria buranaa muutamaa drinkkiä kohden :hyper:

En kyllä millään tajua mitä järkeä on ottaa Buranaa kun on juonu!?! Ihan älytöntä rasittaa sitä maksaansa vielä enemmän, ihan kun ei juomisesta olisi vielä rasittunut tarpeeksi. Kyllä niitä on parempiakin särkylääkkeitä kuin joku maksaa ja vatsaa rasittava Burana.

En kyllä millään tajua mitä järkeä on ottaa Buranaa kun on juonu!?! Ihan älytöntä rasittaa sitä maksaansa vielä enemmän, ihan kun ei juomisesta olisi vielä rasittunut tarpeeksi. Kyllä niitä on parempiakin särkylääkkeitä kuin joku maksaa ja vatsaa rasittava Burana.
No kerroppa toki mikä särkylääke olisi buranaa parempi krapulassa?
Käsittääkseni kun burana ei edes rasita maksaa toisin kuin esim panadol jota ei kait brenkun kanssa saisi ottaa ollenkaan.

Mulla on ainakin parasetamolin kanssa aivan se ja sama mutusteleeko, ei auta millään tavalla. Tai no, on kai se pureskeleminen hampaille edukasta ainakin jollain tasolla.

No kerroppa toki mikä särkylääke olisi buranaa parempi krapulassa?
Käsittääkseni kun burana ei edes rasita maksaa toisin kuin esim panadol jota ei kait brenkun kanssa saisi ottaa ollenkaan.

Ei mikään särkylääke!
Paras krapulalääke on vahva B-vitamiini ja 1000 mg C-vitamiinia tai homeopaattinen Nux Vomica. Niitä kun ottaa niin ei tule mitään oloja eikä tarvi elimistöä rasittaa millään hiton särkylääkkeillä. :)

Täällä kanssa yksi jota kolottaa joka puolelta, iholta ja sen alta, jos erehtyy kovemmin tinaamaan. Tuntuu että lihaksetkin on ihan jumissa. Onneksi nykyään on kadonnut kiinnostus lähes tyystin siihen hommaan.

Kaikkein kauhein olo tulee joskus yleensä iltapäivän aikaan kun tulee sellainen levoton olo ettei tiedä miten päin olisi. Tämä ilmeisesti liittyy jotenkin kaliumpumppuun tms. ja helpottaa yleensä noin tunnin kuluessa.

Nuoremmilla miehillä on näissä keskusteluissa aina tarjolla takuuvarmoja ja tehokkaita kankkusenparannusmenetelmiä, mikä pukkaa aina naurattamaan.

Odottakaa kun kolmekymppiä alkaa lähestyä, vetäkää koomat ja koittakaa sitten noita "rohtojanne" kun päätä ei meinaa saada nostettua tyynystä ja edes pelkkä vesikään ei meinaa pysyä sisällä. :wtf:

Odottakaa kun kolmekymppiä alkaa lähestyä, vetäkää koomat ja koittakaa sitten noita "rohtojanne" kun päätä ei meinaa saada nostettua tyynystä ja edes pelkkä vesikään ei meinaa pysyä sisällä. :wtf:
Tarkoittanet juurikin varmaan sitä olotilaa, kun ensin pelkää että kuolee ja sitten pelkää ettei kuolekaan. :jahas:

Tarkoittanet juurikin varmaan sitä olotilaa, kun ensin pelkää että kuolee ja sitten pelkää ettei kuolekaan. :jahas:

Jeps, Klamydian ukot tiesivät mistä biisin kirjoittivat.

Huh, ihan puistattaa ajatellakin... :)

Yksi syy ihon ja nivelten kipeytymiseen voi olla verenkierron suuri puriinipitoisuus ryypiskelyn jälkeen. Munuaiset eivät pysty suodattamaan tiettyjä aineita alkoholia ollessa veressä. Niveliin voi muodostua jopa pieni kiteitä, jotka sattuu liikkuessa. Ja ihokin oirehtii. Tämän vuoksi kihtiherkkä ei saa juoda alkoholia paljoa. Ja esim kebab vaan lisää puriiniarvoja laskuhumalassa kun käy sen vääntämässä ravintolan jälkeen.

Vettä kunnolla pitäisi nauttia. Eli jopa illalla ryypsikellessä. Jos virtsa on varsin värikästä aamulla, niin nestettä koneeseen.

Mutta luulisi nuo oireet johtuvan monen asian summasta.

Nahkat kipuilee

Itellä ainakin on kunnon simojen jälkeen aina pari päivää erityisesti kylkinahkat kipiät. Myös vatsanahkat aristaa.

Kosketusarat ne vain ovat eikä tuosta mitään haittaa ole, mutta lähinnä huvittavaa kertoa välillä kavereille että taas on aristaa nahkat vatsan seudulla. Menee parissa päivässä ohi eikä ole mitään näkyviä iho-oireita. Veikkaisin turvotusta syyksi vaikka en sitä olekaan visuaalisesti havainnut :)

Entäpäs sellainen, kun joskus ensimmäisen/toisen tuopin juotua menee reidet maitohapoille, vaikka vaan istuu perse penkissä?

Samat. Mulla lähtee reisistä voimat ihan totaalisesti jo yhdenkin jälkeen. Merkillistä.

Ihoon ei varsinaisesti satu, mutta mulla ei pysy meikki (etenkään meikkivoide) naamassa jos koettaa tällätä seuraavana aamuna. Se jotenkin lohkeilee eikä "ota paikkaansa". Jälki näyttää suttuiselta ja rasvaiselta :confused:
Myöskään rasva ei imeydy normaalisti.

Samat. Mulla lähtee reisistä voimat ihan totaalisesti jo yhdenkin jälkeen. Merkillistä.

Ihoon ei varsinaisesti satu, mutta mulla ei pysy meikki (etenkään meikkivoide) naamassa jos koettaa tällätä seuraavana aamuna. Se jotenkin lohkeilee eikä "ota paikkaansa". Jälki näyttää suttuiselta ja rasvaiselta :confused:
Myöskään rasva ei imeydy normaalisti.
Kohtalotoveri!:D

Alkoholihan kuivattaa ihoa, johtuisiko siitä? Jos siinä pinnalla on ohut kerros kuivaa, joka ei päästä rasvaa ja kosteutta läpi? Itellä melkein naama hilseilee, jos on tullut enempi otettua. Onneksi ei aikoihin.. Enkä meikkaa, joten ihan tuollaista ongelmaa ei ole.

Haa! Kaverit on aina naureskelleet epäuskoisesti, kun sanon darrassa ihon olevan kipeä. Ja se todellakin on, joka puolelta! Mutta kummakos tuo, ihohan on ihmiskehon suurin elin ja varmaan paniikissa yrittää poistaa myrkkyjä kehosta.

Ihan loistavaa, etten ole ainoa darraoireineni! (Tosin valitettavasti myös laattailu ym. onnistuu, pääsiskin pelkällä ihosäryllä :jahas:)

Läski kipeänä

Kohtalotovereita löytyy!

Kaikista hassuista oireistani tämä oli jälleen sunnuntaina päällä. Iho tuntuu kosketusaralta ja sen huomaa esim suihkussa saippuoidessa. Tarkemmin ajatellen olen analysoinut tilanteen niin, että se on ihonalainen rasvakudos, mikä tuntuu ankealta. Tai ainakin niistä ravojen kohdilta se iho on kipeänä. Ajattelin liittyvän jotenkin alkoholin epäpuhtauksiin yms...

Niin ja nykyään on tyttöystävä havainnut itsestään samoja oireita, vaikka aiemmin nauroikin minulle tästä.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom