Ideoita minilomalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k23001
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Paremman puoliskon kanssa olis suunnitteilla jonkunnäköinen 1-3 pv miniloma suomessa( tai miksei ulkomaillakin) tässä talven keskellä. Pieni luxusta arjen keskelle siis.. Budjetti olisi vaikka karkeasti 500 e kahdelta naamalta

Tässä hieman omia ajatuksia aiheesta:
-Risteilyistä ei enää oikein jaksa innostua. Eikä kaljakeissi turistien kansssa terminaalissa tunkeminen sovi tämmöiseen ideaan
-Kylpyläloma nyt olisi periaattessa ok. Haikossa käyty muutaman kerran, ollut sinänsä ihan jees. Onko Naantalin kylpylästä kokemuksia?
-Ei jaksaisi hirveästi säätää (eli mahdollisimmman "avaimet käteen" paketti toiveissa)
-Näin talvisaikaan ei nuo Euroopan kaupunkikohteet oikein innoistaisi
-Kesäaikaan Bengtskärin majakkayö oli mieluisa kokemus

Ehdottomat plussat:
-uudet ideat
-romanttinen vivahde:pano:

Onko kenelläkään mitään hyviä ideoita tai suosituksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos talviaikaan ei euroopan kaupunki kohteet innosta niin se on harmi. Kävin tossa ennen joulua 4pv lontoossa ja se oli aivan mahtava reissu. Suurin osa nähtävyyksistä kerkes nähä läpi ja sit sieltä aina löytyy kaikkee hienoo esim. Ripleys Believe It Or Not museo (5kerrosta) ja Sherlock Holmes museo jne. jne. Lennot makso sillo jotai 49€ suunta ja hotelli makso 84€/yö sisältäen english breakfastin.

Suosittelen.

Jos talviaikaan ei euroopan kaupunki kohteet innosta niin se on harmi. Kävin tossa ennen joulua 4pv lontoossa ja se oli aivan mahtava reissu. Suurin osa nähtävyyksistä kerkes nähä läpi ja sit sieltä aina löytyy kaikkee hienoo esim. Ripleys Believe It Or Not museo (5kerrosta) ja Sherlock Holmes museo jne. jne. Lennot makso sillo jotai 49€ suunta ja hotelli makso 84€/yö sisältäen english breakfastin.

Suosittelen.

On tuossakin oma puolensa kyllä.
Lontoossa ollaan tuommöisellä pidennetyllä viikonlopulla käyty ja mahtava paikka kyllä on. Nyt olisi vaan ehkä vähän enemmän rennompi meininki mielessä.

Pariisiin pääsee yhtä halvalla kuin lontooseen ensi kuusta lähtien EasyJetillä. Jos kerta ootte kummatkin jo Lontoossa käynny niin miksei jotain muuta kohdetta.
Romanttinenkin vivahde löytyy Pariisista ;)

Pariisi ja Budabest olisi kyllä molemmat uusia mielenkiintoisia tuttavuuksia. Meneköös tämä nyt kuitenkin tähän kaupunkilomaan Euroopassa, mitä minun piti alunperin välttää :)

Tuo Easyjet oli kyllä uusi tieto minulle, hinnat todella kilpailukykyiset ja bonuksena lentää Helsingistä eikä Tampereelta

Itse haluaisin lähtee käymään minilomalla Puolassa pitkälle viikonlopulle (porukat siellä työkomennuksella).. joten jos joku siellä reissannut olisi kiva kuulla hyvistä paikoista? Itse en ole siellä ennen käynyt.

Gdynia ja Gdansk on tullut nähtyä, aika suppeata ainakin näin talvella. Kesällä se pitkä ranta on ihan jees. Kaupat taitaa keskittyä pariin-kolmeen megaostariin.

Pariisi ja Budabest olisi kyllä molemmat uusia mielenkiintoisia tuttavuuksia. Meneköös tämä nyt kuitenkin tähän kaupunkilomaan Euroopassa, mitä minun piti alunperin välttää :)
a

Tsekkaapas easyjetin aikataulut, lento pariisiin ja samantien jatkolento marokkoon easyjetillä. Menee vähän säätämiseksi mutta hinta asettunee reiluun sataseen per naama. Ei nyt talvella kannata euroopassa reissata.

EDIT: disclaimeri, en ole katellut noita aikatauluja, huomasin vain että pariisista löytyy easyjetin jatkolentoja marokkoon samalta CDG kentältä.

Itse haluaisin lähtee käymään minilomalla Puolassa pitkälle viikonlopulle (porukat siellä työkomennuksella).. joten jos joku siellä reissannut olisi kiva kuulla hyvistä paikoista? Itse en ole siellä ennen käynyt.
Tullut pari kertaa käytyä Puolassa. Ensimmäinen reissu oli kesällä ja silloin käytiin Krakovassa ja Varsovassa. Toinen taas Gdanskissa talvella. Noista kolmesta kaupungista jos pitäisi valita menisin ehdottomasti Krakovaan. Siellä on todella kauniita rakennuksia ja rento meininki. Varsovasta jäi jotenkin huonolla tavalla modernimpi maku, eikä nähtävää ollut mielestäni niin paljon. Gdansk on taas näistä kolmesta se ehkä vaatimattomin vaihtoehto -ainakin talvella. Kesällä ilmeisesti sielläkin on häppeninkiä huomattavasti enemmän. Gdanskiin pääsee näppärästi ja halvalla Turusta lentämään WizzAirilla.

Kesällä gdanski on hulvaton paikka mutta talvella nämä itäblokin maat on kyllä aika paskaa. Kannattaa tarkastaa laadukas matkakertomus gdanskista pakkotoiston matkailuosiolta.

Sen verran Naantalista kylpylä ihan jees paikka jos meinaatte huoneessa maata ja käydä uimassa/hoidoissa, mitään muuta täällä ei sitten olekkaan. Ei oikeen oo talvisin yhtään mitään, Turku on tietysti vieressä jos jotain yöelämää yrittää löytää.

3-4 päiväksi miniloma puoliskon kanssa

Eli tammikuussa olisi tarkoitus mennä johonkin suht lähelle 3-4 päivän reissulle. Lämmintä ja aurinkoa olisi kiva nähdä, mutta helteitä ei tarvii. Tommonen 16-20C on ihan riittävä meikäläiselle. Majoitukseksi kelpaa vaatimattomampikin maja, kunhan on katto pään päällä. Ehdotuksia? Prahassa tuli just vähän aikaa sit käytyä, joten sinne nyt ei heti viittis mennä takaisin.

Tämä ehdotus ei varmaan säiden osalta natsaa, mutta oletko miettinyt Geneveä?

Itse en ole käynyt mutta houkuttaisi mennä...

Aika kauas saa mennä jos tammikuussa hakee 16-20 astetta lämmintä. Ei taida euroopan rajat riittää. Joku etelä-italia/portugali saattaa olla varmimmasta päästä.

Suositut

Back
Ylös Bottom