Hei! Minulle todettiin juuri haavainen koliitti. Hirveästi kysymyksiä herännyt mieleen että miten jatkaa bodihommia näin ravintopuolen kannalta. Lääkärit ja "viralliset" tahot sanovat ettei ruokavaliolla niinkään olisi merkitystä, kunhan syö terveellisesti. Olen kuitenkin lukenut foorumeita sun muita jossa kehotetaan laktoosittomaan ja gluteenittomaan ruokavalioon. Aina toki omasta kropasta kiinni mitä sietää ja mitä ei. Myös hiilareita ja kuituja pitäisi välttää. Itse kun olen tottunut nauttimaan päivän hiilarini riisikakuista,riisistä, kaurasta ja osmopuresta niin miten on porukalla ollut kokemuksia edellämainituista ravinnosta? Onko ollut riisistä mitään vaivaa? Oletteko syöny kuinka isoja kerta- annoksia ja mitä laatua, basmati- vaiko täysjyväriisiä? Itselläni on aikaisemmin osmopurea mennyt välillä aika railakkaasti treenien yhteydessä, koska olen sen yksinkertaisesti huomannut tehokkaaksi. Onko muut nauttinut esim. osmoa treenien aikana ja minkälaisia määriä? Itse pidän vähähiilihydraattista ruokavaliota huonona vaihtoehtona pidemmässä juoksussa, siis jos tyyliin loppuelämä pitäisi semmoista harrastaa, ihan jo kustannussyistä. Ajattelin täällä herättää keskustelua kun aika vähän tuntuu juttua olla asiasta tai sitten ei ole taitoa käyttää haku- kenttää. Kokemuksia ja neuvoja vaivoista ja ravintoon liittyvistä asioista otetaan kiinnostuneena mietiskelyyn.
Vastataanpa sitten itselle täällä jos siitä sattuu muille olemaan hyötyä. Eilen kävin tekemässä ekan kevyen jumpan ja siinä otin maltillisesti 15g aminoja ja 30g hiilaria treenin aikana. Ei tullut mitään vaivoja. Palautusjuomassa 40g isolaattiproteiinia ja 20g hiilaria. Palkkari vähän aiheutti pyörintää mahassa, mutta eiköhän sitäkin voi nauttia.
Vastataanpa sitten itselle täällä jos siitä sattuu muille olemaan hyötyä. Eilen kävin tekemässä ekan kevyen jumpan ja siinä otin maltillisesti 15g aminoja ja 30g hiilaria treenin aikana. Ei tullut mitään vaivoja. Palautusjuomassa 40g isolaattiproteiinia ja 20g hiilaria. Palkkari vähän aiheutti pyörintää mahassa, mutta eiköhän sitäkin voi nauttia.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: