Iän vaikutus treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
big mama sanoi:
Olenko minä liian vanha aloittaakseen kehonrakennusta, kun olen 18?

Koskaan ei oo liian myöhästä alottaa bodausta(mitä nyt kuolinvuoteella voi olla aika huono treenata). Välillä kyllä itsekkin haluaisin olla 18-pintaan, koska kasvuikä rajoittaa iiiiiihan liikaa raskaat liikkeet.

Tähän on pakko todeta että, ei noista nykyajan nuorista mihinkään ole. Toista se oli minun nuoruusessani :) :wanha:

Itsellä on jo 34 lasissa. Ainoa missä ikä näkyy on se että osaa treenata fiksummin kuin kymmenen vuotta sitten. On myös paremmassa kunnossa.

Tosin tiettyjä asioita ei enään jaksa kuin kolme kertaa yössä, mutta toisaalta kestää paljon pidempään :D Ei se raaka voima, vaan tekniikka.

Helmikuussa tuli 35 täyteen. Oman lisäni tähän soppaan saisin helposti kasaan napsimalla pätkiä kasaan kaikista noista kolmekymppisten kirjotuksista; olivat kuin omiani. Paras hyöty iästä mielestäni on maltti. Paikat on pysynyt ehjänä ja tulee treenattua enemmin ajatuksella. Yksi iso juttu: kymmenen vuotta sitten ei meinaan paljon sättäilty muiden punttijuhanien kanssa. Näistä saa kyllä oikeesti paljon irti. On se hianoa kun on netti ja pakkis...

Meikäläisen krapulat on aina olleet yliluonnollisia, mutta nykyään olen jossain määrin oppinut rajoittamaan juontia. Ainoa iän tuoma muutos on ollut se, että pilde ei pyöri enää ihan kaiken aikaa mielessä. Mikä on kyllä positiivista.

Satunnaisena salillakävijänä, rinta-hauispellenä ja väärin treenaavana lihapiirakkabodarina ikävuodet 16-35. Sitten tapahtui muutos...

Nyt 41-vuotiaana elämäni parhaassa kunnossa joka suhteessa. No ehkä Cooperissa ei enää mene 3200m, kuten armeijassa, mutta eipä ole tarvettakaan.

Parasta on, kun katselee ympärilleen ja samanikäiset tyypit ovat suurimmaksi osaksi läskejä tai "laihoja läskejä". Kesällä beachillä on hieno fiilis, kun on usein rannan paraskroppaisin mies tässä iässä. Narsismia ja itserakkautta? Kyllä vain, mutta sillain sopivasti vaan. Terveellä tavalla. Eikä se ole pelkästään oma havainto.

Testotasoista muistelisin, että tuotanto alkaa vähetä n.25-vuotiaana n.1% vuodessa.

Krapulat todellakin pahenevat vuosi vuodelta. Mistähän helvetistä sekin oikein johtuu?

No loppuun vielä, että en ole treenannut ihan natuna...Siinäkö nyt romahti korttitalo?

Täytyy kompensoida ikää paremmalla ruokavaliolla ja pidemmillä palautumisilla.
Kovaa pystyy treenata vanhempanakin vrt.keijo reiman.
Treenistä ainakin allekirjoittanut nauttii enemmän; ei tarvi näyttää(eikä esittää) kellekkään mitään.
:) :thumbs:

Jos ajatellaan lihasten kehitystä ihmisellä joka ei harjoittele, niin 25-vuotias on yleensä aina vahvempi kuin 18-vuotias. Eri asia on jos on nuorena urheillut kovempaa kuin 25-vuoden iässä. Keskimäärin 25-35-vuotiaana veikkaisin ihmisen olevan iän kannalta parhaissa voimissaan. Tää ei oo kyllä sit mitään kauhean tutkittua tietoa, mutta tallaisen käsityksen mä oon saanut ihmisen lihasten kehityksestä iän myötä. Mutta jos toinen ihminen aloittaa painoharjoittelun 25-vuotiaana ja toinen 45-vuotiaana, niin 5-vuodessa taatusti 25-vuotias on kehittynyt paremmin kuin 45-vuotias edellyttäen että molempien treeniohjelma ja ruokavalio ovat samanlaisia.

Niin ja mä tarkoitin nimenomaan lihaskoon ja voiman kehitystä, en esim. mitään kuupperin testin juoksemista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nykyään kolmivitosena on jo pakko pitää välipäiviä treeneissä ja kankkusessa ei pysty enää treenaamaan.

Tosin, jos saa kaverilta turpaan niin nyt jo voi vedota ikään, eli tässkin on puolensa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom