Arvid sanoi:
Harald on tosiaan noista mainituista mun mieleen. Kokeilepa Tiiliholvia tai Saludia. Molemmat ovat hinnakkaita paikkoja, mutta todella laadukkaita. Astor keskustorin kulmalla on myös mukava paikka. Il Forno Siperiassa on ihan jees... Tällaisia tuli mieleen. Näsinneula taitaa jäädä sitten "perusravintoloiden" listan (ja kävelymatkan) ulkopuolelle
Hmm. Haraldissa on todella pienet annokset sekä hinnat ovat aika korkeat.
Salud on aika perushyvä, turvallinen ratkaisu jossa ei ole mitään erikoista.
Astor taas on Tampereen kalleimpia ravintoloita mutta ruuiltaan kuulemma myöskin erinomaista. Hinnalla tuntuisi siis olevan lähtökohtansa laadukkaissa raaka-aineissa ja osaavassa henkilökunnassa.
Näsinneulan menu on niin älyttömän hintainen ettei sitä voi harkitakaan ellei joku muu maksa laskua kuin sinä. Esim. "Näsijärven haukea, 27€"
Itse harkitsisisin El Toroa, todella hjuvaa ruokaa mutta hintava paikka myös.
Il Forno on myös oikein tunnelmallinen paikka, ruuasta en tosin tiedä mutta luulisin että on oikein maistuvaa.
Rossot unohtaisin aivan totaalisesti, eivät osaa tehdä edes 12€ pitsaa kunnolla.
Yksi todella tunnelmallinen ravintola on Åkerlundin kadulla Tullintorin takana oleva Myllärit. Sieltä voisin itse vetäistä vaikka heti esim:
"Paahdettua sorsanrintaa 18,60
Röstiperunaa, mustaherukkakastiketta"
Tai
"Pariloitua naudanmaksaa 13,20
Duchesse-perunaa, puolukkavinaigrettea"
Kiriyama sanoi:
entäs hook kehräsaaressa.. Uskomattoman hyviä hot wingsejä! Pihviä jos haluaa syödä niin American diner..
Hook on roskaruokaravintola, aivan älyttömän rasvaista ruokaa. En voi suositella.
American Dinerissä todella saa nälän lähtemään mutta se on enemmänkin sellainen pikaruokala-henkinen joten ehkei se sovi "vähän parempaan" tilaisuuteen.