Hyviä ruokapaikkoja Tampereella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maolpa
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoitus olisi viedä porukalla yhteistyökumppanit, eli vaimot ja tyttökaverit teatteriin ja ruokailemaan Tampereelle. Itselle tutuksi ovat tulleet rosso, harald ja plevna, mutta löytyisikö joitain muita mukavia ruokapaikkoja kohtuullisen kävelymatkan päästä työväen teatterista?

Hakusessa olisi siis siisti ja tunnelmallinen "perusravinteli", jonka listalta löytyisi kohtuullinen kirjo ruokalajeja pihveistä kalaruokiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harald on tosiaan noista mainituista mun mieleen. Kokeilepa Tiiliholvia tai Saludia. Molemmat ovat hinnakkaita paikkoja, mutta todella laadukkaita. Astor keskustorin kulmalla on myös mukava paikka. Il Forno Siperiassa on ihan jees... Tällaisia tuli mieleen. Näsinneula taitaa jäädä sitten "perusravintoloiden" listan (ja kävelymatkan) ulkopuolelle :)

maolpa sanoi:
Tarkoitus olisi viedä porukalla yhteistyökumppanit, eli vaimot ja tyttökaverit teatteriin ja ruokailemaan Tampereelle. Itselle tutuksi ovat tulleet rosso, harald ja plevna, mutta löytyisikö joitain muita mukavia ruokapaikkoja kohtuullisen kävelymatkan päästä työväen teatterista?

Hakusessa olisi siis siisti ja tunnelmallinen "perusravinteli", jonka listalta löytyisi kohtuullinen kirjo ruokalajeja pihveistä kalaruokiin.

Tammerkosken rannalta, Koskikeskuksen kupeesta löytyy maanmainio ruokapaikka nimeltään Colorado. Voe helevettiläenen, ku on hyvvee! :rock:

Mun on pakko dissata tota Coloradoa, sen verran monta kertaa siellä on palvelu tökkinyt. Ruokaa saa odottaa ikuisuuden ja muutaman tarjoilijan työskentely on aika ilmeettömän kylmää ja robottimaista.

Itse suosittelisin hieman ydinkeskustasta sivussa olevaa ravintolaa, Coussiccaa. Annokset on isoja ja ruoka hyvää. Ja tuonne saa useimmiten varata pöydän, etenkin jos viikonloppuna haluaa syömässä käydä.

Emmah sanoi:
Mun on pakko dissata tota Coloradoa, sen verran monta kertaa siellä on palvelu tökkinyt. Ruokaa saa odottaa ikuisuuden ja muutaman tarjoilijan työskentely on aika ilmeettömän kylmää ja robottimaista.

Senkun dissaat, mutta sinänsä jännä juttu, oon käynyt nimittäin ko. paikassa syömässä joitakin kymmeniä kertoja yhteensä, enkä ole kertaakaan törmännyt mainitsemiisi epäkohtiin.

Antikka (kreikkalainen) on mun mielestäni paras. Se tosin on kaukana Tammelassa. Salud (espanialainen) on lähes yhtä hyvä tässä tapauksessa sijainniltaan huomattavasti parempi. Astorin annokset ovat parin viime kerran perusteella olleet säälittävän pieniä.

-Harald? toivottavasti porukka puhuu nyt siitä viikinkimestasta. Pub Harald on nimittäin paskin läävä missä olen Tampereella käynyt. Sanakirjassa on sanan räkälä kohdalla kyseisen paikan kuva.

maolpa sanoi:

No aivan siinä nurkan takana työväen teatterilta (kirjastolle päin Hämeenpuistoa kävellessä) on ravintola Natalie. Periaatteessa venäläistyyppinen menu, mutta vastaa erittäin hyvin toiveitasi. Kannattaa varata pöytä etukäteen.

Mites El Toro? Siitä ei ole kovin pitkä matka työväen teatteriin. Tai sitten siinä Hämeenkadulla tissibaarin vieressä oleva Thai-ravintola. Siellä on aika hyvät safkat.

Emmah sanoi:

Itse suosittelisin hieman ydinkeskustasta sivussa olevaa ravintolaa, Coussiccaa. Annokset on isoja ja ruoka hyvää. Ja tuonne saa useimmiten varata pöydän, etenkin jos viikonloppuna haluaa syömässä käydä.

Kyllä! Coussicca on tosin hieman hankala löytää varsinkin ei-tamperelaiselle, mutta taxit on keksitty! Loistava pihvipaikka ja jo vähintään 70-luvulta lähtien!

Viimeksi pari viikkoa sitten kävin syömässä Haraldissa ja oli sairaan hyvvee, ruokalista oli vaan aika merkillinen tulkittava. Ensiksi sai opiskella viikinkien ristiretkistä kaiken ennenkun hiffasi mikä ruoka mahdollisesti on kyseessä:)

mörssäri sanoi:
Kyllä! Coussicca on tosin hieman hankala löytää varsinkin ei-tamperelaiselle, mutta taxit on keksitty! Loistava pihvipaikka ja jo vähintään 70-luvulta lähtien!
Coussicalle yksi ääni täältä :kippis1: Kuinka ne edes osaa tehdä niin herkullista ruokaa. Sijainti tosin ongelmallinen ja kävely matka hiukka pitkä, mutta taksilla pääsee.

Arvid sanoi:
Harald on tosiaan noista mainituista mun mieleen. Kokeilepa Tiiliholvia tai Saludia. Molemmat ovat hinnakkaita paikkoja, mutta todella laadukkaita. Astor keskustorin kulmalla on myös mukava paikka. Il Forno Siperiassa on ihan jees... Tällaisia tuli mieleen. Näsinneula taitaa jäädä sitten "perusravintoloiden" listan (ja kävelymatkan) ulkopuolelle :)

Hmm. Haraldissa on todella pienet annokset sekä hinnat ovat aika korkeat.
Salud on aika perushyvä, turvallinen ratkaisu jossa ei ole mitään erikoista.
Astor taas on Tampereen kalleimpia ravintoloita mutta ruuiltaan kuulemma myöskin erinomaista. Hinnalla tuntuisi siis olevan lähtökohtansa laadukkaissa raaka-aineissa ja osaavassa henkilökunnassa.

Näsinneulan menu on niin älyttömän hintainen ettei sitä voi harkitakaan ellei joku muu maksa laskua kuin sinä. Esim. "Näsijärven haukea, 27€"

Itse harkitsisisin El Toroa, todella hjuvaa ruokaa mutta hintava paikka myös.
Il Forno on myös oikein tunnelmallinen paikka, ruuasta en tosin tiedä mutta luulisin että on oikein maistuvaa.

Rossot unohtaisin aivan totaalisesti, eivät osaa tehdä edes 12€ pitsaa kunnolla.

Yksi todella tunnelmallinen ravintola on Åkerlundin kadulla Tullintorin takana oleva Myllärit. Sieltä voisin itse vetäistä vaikka heti esim:

"Paahdettua sorsanrintaa 18,60
Röstiperunaa, mustaherukkakastiketta"
Tai
"Pariloitua naudanmaksaa 13,20
Duchesse-perunaa, puolukkavinaigrettea"

:kuola:

Kiriyama sanoi:
entäs hook kehräsaaressa.. Uskomattoman hyviä hot wingsejä! Pihviä jos haluaa syödä niin American diner.. :kuola:

Hook on roskaruokaravintola, aivan älyttömän rasvaista ruokaa. En voi suositella.
American Dinerissä todella saa nälän lähtemään mutta se on enemmänkin sellainen pikaruokala-henkinen joten ehkei se sovi "vähän parempaan" tilaisuuteen.

Tänään tuli testattua The Grill , joka sijaitsee frenkkelin aukiolla.
Paikka on tosi hienosti sisustettu ja tunnelma oli ihan mukava.
Palvelu oli nopeaa ja asiallista, tosin paikalla ei ollut vielä sillä kellonlyömällä paljoa porukkaa. Alkupalatkin ilmestyivät pöytään hetkessä.
Ruokavalikoima on tosin krilli painotteinen kuten paikan nimikin jo kertoo. Lihaa saa joka tavalla krillattuna ja se on uskomattoman hyvää!
Vähän hintava paikka tosin on, kahden ihmisen alkupalat, pääruoka ja juomat noin 50€, jälkiruokaa ei edes jaksanut syödä.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan todella hienoon paikkaan jossa ruoka myös maistuu.

lepex sanoi:
Hmm. Haraldissa on todella pienet annokset sekä hinnat ovat aika korkeat.
Vähän yli kuukausi sitten kävin Haraldissa ja villisika-annos oli melkeinpä puolet suurempi kuin millaisia pihvejä Astorista, Mylläreistä ja Il Fornosta saa. Lista oli vissiin juuri uusittu. Soneran Profit-kortin etu kannattaa käyttää (2 yhden hinnalla).
Rossot unohtaisin aivan totaalisesti, eivät osaa tehdä edes 12€ pitsaa kunnolla.
Samaa mieltä. Taso on jotain oikean ravintolan ja kebabin väliltä.
Yksi todella tunnelmallinen ravintola on Åkerlundin kadulla Tullintorin takana oleva Myllärit.
Myllärit olikin päässyt unohtumaan, sielläkin on tullut pari kertaa käytyä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Sielläkin on tehty uudistusta hiljattain. Profit-kortilla 2 yhden hinnalla.
Hook on roskaruokaravintola, aivan älyttömän rasvaista ruokaa. En voi suositella.
Joo ja kaiken lisäksi siellä syödään sormin, yäk. Tosin profit-kortti käy sielläkin :)

Coussiccaa ja Hellaa&Huonetta voi myös huoletta suositella, mutta kävelymatka TTT:ltä on tosiaan pari kilometriä.

Otan osaa niiden naisten puolesta, jotka viedään "ulos syömään" johonkin American dineriin tai Hookkiin ;) Sinänsä kyllä hauskoja paikkoja käydä vetämässä tyydyttyneiden rasvojen vuoden kiintiöt kerralla täyteen.

Arvid sanoi:
Otan osaa niiden naisten puolesta, jotka viedään "ulos syömään" johonkin American dineriin

Mitäs osaa tässä nyt pitää ottaa? Kyllä ainakin moni nainen tykkää syödä tuollakin ja monen suosikki on. Eri asia on sitten jos tahtoo tunnelmallista ruokapaikkaa illemmalla. Siihen sopii sitten hyvin juuri esim. Harald ja Salud.

Otan osaa niiden naisten puolesta, jotka viedään "ulos syömään" johonkin American dineriin tai Hookkiin ;) Sinänsä kyllä hauskoja paikkoja käydä vetämässä tyydyttyneiden rasvojen vuoden kiintiöt kerralla täyteen.

[mod]quotet kuntoon :Timba79[/mod]

Kyllähän toi on totta että kyseiset paikat eivät ole ns. "hienoja paikkoja", mutta parhaat paikat treellä missä voi pitää kunnon mättöpäiviä eli tää oli vähän :offtopic:

LePale sanoi:
Tänään tuli testattua The Grill , joka sijaitsee frenkkelin aukiolla.
Paikka on tosi hienosti sisustettu ja tunnelma oli ihan mukava.
Palvelu oli nopeaa ja asiallista, tosin paikalla ei ollut vielä sillä kellonlyömällä paljoa porukkaa. Alkupalatkin ilmestyivät pöytään hetkessä.
Ruokavalikoima on tosin krilli painotteinen kuten paikan nimikin jo kertoo. Lihaa saa joka tavalla krillattuna ja se on uskomattoman hyvää!
Vähän hintava paikka tosin on, kahden ihmisen alkupalat, pääruoka ja juomat noin 50€, jälkiruokaa ei edes jaksanut syödä.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan todella hienoon paikkaan jossa ruoka myös maistuu.

Kävimme täällä n. kuukausi siitä kun ravintola oli perustettu (taisi olla perjantai tai lauantai). Seuraavassa kokemukset:

- Todella täynnä --> saimme pöydän oven vierestä. Aina kun joku tuli tai lähti niin ilmavirta puhalsi kynttilän sammuksiin ja servetit lattialle
- Ruokailun aikana oli aivan mieletön meteli käynnissä. Luulen että tuohon vaikuttaa kaikuva akustiikka
- Tilattiin jotain kana ruokaa ja viiniä. Itse ruoka oli elämäni huonoin ruoka-annos jonka olen ravintolassa saanut. Varmasti helmisimpukankin ruoat sen voittavat. Ruoka ei maistunut miltään ja se lillui kunnon laardissa jota olisi voinut lusikalla syödä keiton omaisesti. :urjo:
Ainoa hyvä asia oli se, että viini maistui hyvälle (ihme etteivät olleet sitä saanut pilattua)
- Kerrankin olin valmistautunut sanomaan tarjoilijalle EI, ruoka EI todellakaan maistunut. Mutta tarjoilija tokaisikin, että täällä on näköjään ruoka maistunut vaikka lautaset ei olletkaan tyhjät. Varmaan luuli, että olivat tarjoilleet meille niin isot ruoka-annokset että massu oli tullut täyteen.

Ja tollaiselle raflalle ei sitten todellakaan anneta toista mahdollisuutta, vaikka kuinka olisi ruoka parantunut.

Muista rafloista.

Harald: Viihtyisä ja mukava paikka. Hinta-laatu suhteeltaan ihan ok ruoka. Erityisesti kannattaa kokeilla miekkaa.

Astor: Laatusafkat ihan kohtuu hintaan

Salud: Hieman huonontunut lähivuosina, mutta silti hintalaatu suhteeltaan hyvä. Hyvä alkusalatti, joka kuuluu aterian hintaan.

Ääni Haraldille, oikein maistuvaa ruokaa ja ihan sopivat annokset. American Dinersissä on ainakin niinä parina kertana kun olen siellä käynyt ollut vastenmielisen likaista, pöytiin on pinttynyt rasvajälkiä ja likaisia paperipyyhkeitä yms. ympäriinsä. Ja hampurilainen (Viking Burger tms) oli kuiva kuin kengänpohja, hyvä kun alas sai.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom